Suntem codaşii lumii la capitolul infrastructură. Care sunt străzile cu cele mai mari probleme din Bucureşti

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Infrastructura din Capitală nu este nici pe departe demnă de o capitală europeană, Bucureştiul având nevoie ca de aer de proiecte care să reducă aglomeraţia, dar şi drumurile precare. Centura oraşului şi Zona 8 din Sectorul 5 al Capitalei sunt două exemple care dezvăluie starea proastă a infrastructurii stradale.

Un studiu al Forumului Economic Mondial poziţionează România în fruntea clasamentului când vine vorba de cele mai proaste drumuri din Europa, şi ocupă treapta a III-a în lume la acelaşi capitol. 

Drumurile naţionale care străbat municipiul Bucureşti sunt în procent de 95,3% cu durată depăşită. Bucureştiul are nevoie ca de aer de mari proiecte de infrastructură care să fluidizeze traficul, să modernizeze şi să ridice imaginea oraşului până la nivelul unei capitale europene.

Potrivit Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, strategia generală a instituţiei este menţinerea viabilităţii reţelei rutiere, prin programul de reabilitare a drumurilor.

Programul de reabilitare a drumurilor naţionale a început în anul 1994, fiind segmentat în 15 etape, astfel încât până în anul 2014 să fie reabilitaţi 11.300 km.

Finanţarea lucrărilor de reabilitare se bazează pe Acorduri de finanţare încheiate cu Instituţiile Financiare Internaţionale (IFI) şi contribuţia Guvernului României. Până în prezent au fost finalizate primele trei etape ale programului însumând 2.275 km, spun reprezentanţii CNADNR pe site-ul oficial al instituţiei.

Drumuri de ţară în zone rezidenţiale ale Bucureştiului

Cu toate astea, străzile din oraş mai au nevoie încă de reabilitare. In Capitală există străzi care seamănă mai mult cu drumurile unui sat uitat de lume decât cu străzile care străbat o zonă rezidenţială şi un oraş care se vrea metropolă.

O situaţie deplorabilă se află şi în Sectorul 5 al Capitalei. Mai multe străzi din Sectorul lui Marian Vanghelie se prezintă mai rău decât multe drumuri din ţară. După fiecare ploaie sau ninsoare, localnicii se luptă cu noroaiele şi mizeria.

Străzile Mărăcineni - Dantelei – Arefu, segmentul de drum dintre Cimitirul Militar Ghencea şi Cimitirul SRI, sunt drumuri neasfaltate, unde maşinile rămân frecvent blocate în noroi până când vine o wolă să elibereze drumul. Gropile pline de noroi măsoară zeci de centimetri adâncime.

”Alba-neagra” între Primăria Capitalei şi Primăria lui Vanghelie

Lucrările pentru reabilitarea sistemului rutier în Zona 8 din Sectorul 5 au fost atribuite de Administraţia Domeniului Public Sector 5, prin licitaţie publică, unui consorţiu de firme, format din SC T Dancor Romconstruct SRL, SC Romprest Service SA şi SC Sopmet SA, la finele anului 2009. Situaţia s-a schimbat pe 28 aprilie 2011, când, Administraţia Străzilor Bucureşti (ASB) a preluat 190 de străzi, printre care şi cele din această zonă defectuoase.

Potrivit reprezentanţilor Primăriei Sector 5, în urmă cu un an si jumătate, reabilitarea străzilor aferente Zonei 8 din Sectorul 5 a intrat prin hotărâre de consiliu în atribuţiile Primăriei Generale, motivând că nu dispune de resursele financiare necesare acestei investiţii. De-a lungul anilor, responsabilitatea a fost dată de la unul la celălalt, în timp ce localnicii din Zona 8 se luptau cu noroaiele.  

Potrivit ASB, ei nu pot demara execuţia lucrările de asfaltare pe aceste străzi, pentru că în zonă se efectuează lucrări la reţelele de apă, canal şi gaze. Primăria Capitalei trebuie să aloce, conform deciziei CGMB din 28 aprilie 2011, aproximativ 70.000.000 lei pentru Zona 8, din care Primaria Sectorului 5 a achitat doar 9.687.000 lei.

SC T Dancor Romconstruct SRL, deţinută de Cornel Ciocan, a câştigat, în ultimii ani, numeroase licitaţii organizate de Primăria Sectorului 5, pentru reabilitarea infrastructurii stradale.

image

Valurile din asfalt de pe centura unei capitale europene

Proiectul de reabilitare a centurii Bucureşti a fost dezbătut încă din anul 2005, valoarea lucrărilor fiind estimată de CNADNR la o valoare de 2,3 miliarde de lei. Lucrările au început după doi ani, în 2007, iar de atunci s-au reabilitat doar 20 de kilometri din partea de nord a centurii Bucureşti.

Centura Capitalei este binecunoscută pentru situaţia sa deplorabilă la capitolul aglomeraţie şi starea proastă a carosabilului. Pe cea mai mare parte a centurii Bucureşti se merge, încă, pe o  singură bandă pe sens, iar valurile produse de maşinile de mare tonaj sunt binecunoscute şoferilor.

Lucrările de la centura Bucureşti sunt prevăzute să fie finalizate până anul viitor, însă timpul rămas, rectificarea bugetară din vara anului trecut, combinate cu porţiunea mare de centură care mai trebuie reabilitată, indică că acest lucru este aproape imposibil. 

Utilizatorii unui forum de infrastructură şi construcţii, skyscrapercity.com, au realizat o hartă detaliată cu drumurile din România, realizată în funcţie de calitatea acestora.






Pe aceeaşi temă:

16 străzi din Bucureşti intră în şantier timp de o săptămână

Bilanţ rutier 1-5 mai: 88 de accidente rutiere grave şi 22 de morţi.Peste 2000 de poliţişti şi 420 de radare amplasate pe toate drumurile naţionale

http://FOTO Bicicliştii pasionaţi au ”evadat” a cincea oară: 2.700 de oameni au participat la maratonul de duminică, cel mai mare din ţară

 

image
București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite