STB vrea să introducă pe traseu un autobuz transformat din EURO 3 în EURO 6 cu GNC și așteaptă finanțare pentru modernizarea mai multor vehicule | VIDEO

0
0

STB intenționează să introducă pe unul din traseele Capitalei, cu titlu experimental, un prototip de autobuz modernizat, transformat din EURO 3 în EURO 6 și utilizează gaz natural comprimat.

Avem un vehicul euro3 modificat în euro 6 care utilizează gaz natural comprimat cu emisii poluante mult mai reduse, e vorba de particule care au o reducere de 10 ori mai mică decât varianta euro 3, de oxizi de azot care sunt reduşi, de asemenea, de circa 8 ori şi de monoxidul de carbon redus de 5 ori. E clar că emisiile poluante date de către motoarele diesel sunt mai mari decât cele utilizând combustibil alternativ”, a declarat Adrian Criţ, director general STB la România TV.

STB speră astfel ca prin montarea instalațiilor de gaz natural comprimat să salveze cât mai multe vehicule din flota nefuncțională sau să prelungească durata de viață a celor vechi.

„Vorbim de un prototip pe care ne-am dori să îl extindem pe scară largă. Ţine de decizia municipalităţii pentru ca, în conditiile în care Administraţia fondului de Mediu va pune la dispoziţia tuturor autorităţilor locale posibilitatea modificării vehiculelor dintr-un anumit grad de poluare în altul cu emisii poluante mai mici, atunci se va declanşa o achiziţie publică şi, în maximum 2 ani, circa 100 de vehicule vor putea fi puse la dispoziţia bucureştenilor. O decizie trebuie luată foarte repede în condiţiile în care durata de viaţă a acestor vehicule va fi extinsă cu circa 10 ani”, a adăugat directorul general STB.

Un Citaro din prima generaţie, transformat în autobuz cu motor Euro6 GNC Foto Asociaţia Metrou Uşor
Un Citaro din prima generaţie, transformat în autobuz cu motor Euro6 GNC Foto Asociaţia Metrou Uşor

„Ține de decizia PMB”

„Vorbim de un prototip pe care ne dorim să îl extindem pe scară largă. Ține de decizia muncipalității pentru că AFM va pune la dispoziția tuturor autorităților locale posibilitatea modificării vehiculelor dintr-un grad mai mare de poluare într-unul mai mic atunci se va declanța o achiziție publică și în max 2 ani circa 100 de vehicule vor fi puse la dispoziția bucureștenilor”, a încheiat Criț.

Primăria Capitalei a anunţat încă din luna ianuarie 2020 că va demara un proiect prin care autobuzele vechi din Capitală, Euro 3, vor fi transformate în autobuze Euro 6, care vor funcţiona pe bază de gaz comprimat, costurile suportate de PMB fiind de 150 milioane de euro.

Astfel, 500 de autobuze Mercedes Citaro Euro 3 şi Euro 4 ar urma să fie transformate în autobuze propulsate cu gaz natural comprimat (GNC, cu normă de poluare Euro 6), iar 100 - în troleibuze. Restul, de până la 1000 de autobuze Mercedes Citaro vor fi modernizate intr-o etapa ulterioara a proiectului.

Vehiculele vor suferi transformări esenţiale, inclusiv prin reamenajarea interioarelor şi dotarea lor cu aer condiţionat şi cu echipamente moderne de comunicaţii.

București


Ultimele știri
Cele mai citite