Legalitatea ridicării maşinilor, verificată de Oprescu

0
Publicat:
Ultima actualizare:

CONTESTARE Primarul Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat că va ataca hotărârile de consiliu local ce permit ridicarea maşinilor de pe străzile administrate de municipalitate. Edilul-şef a explicat că există unele firme fantomă care fac bani grei de pe urma şoferilor care parchează neregulamentar în Capitală.

Decizia de a ridica maşinile parcate în locuri nepermise a iscat scandaluri încă de la aplicarea acesteia, în anul 2006. Şoferii care au ajuns să plătească aproape 1.000 de lei pentru faptul că nu au respectat indicatoarele „Parcarea interzisă” au acuzat primăriile de sector că îi pedepseşte excesiv. Mai mult, proprietarii de autoturisme care au căzut în plasa „hingherilor de maşini” au susţinut că depozitarea s-a făcut impropriu.

Cu toate acestea, abia la începutul acestui an s-a înregistrat, în premieră în România, o victorie a unui bucureştean care a acţionat în instanţă firma care i-a săltat autovehiculul. Şoferul a demonstrat că maşina i-a fost ridicată ilegal.
Precedentul în această situaţie l-a determinat pe edilul-şef al Capitalei, Sorin Oprescu, să atace hotărârile de consiliu local prin care mai multe firme fantomă ridică maşini de pe străzile administrate de municipalitate. „Le voi ataca, pentru că sunt ilegale“, a declarat primarul Bucureştiului pentru Realitatea tv.

Proiect respins a patra oară
Singura acţiune pe care a făcut-o primarul Oprescu pentru a opri ilegalitatea a fost introducerea pe ordinea de zi a Consiliului General, la începutul acestei luni, a unui proiect prost redactat şi vechi de anul trecut, care a fost respins de consilierii locali pentru a patra oară.
În Hotărârea privind ridicarea, transportul, depozitarea şi eliberarea autovehiculelor sau remorcilor staţionate neregulamentar pe drumurile publice din Municipiul Bucureşti, prezentată atunci de primar, nu se specifica nimic despre ce fel de drumuri publice este vorba.

„Hotărârea este redactată defectuos, nu se înţelege dacă firma ce urmează să fie angajată de Primărie va acţiona pe întreg municipiul sau doar pe străzile administrate de Primăria Municipiului Bucureşti”, a declarat atunci consilierul general Roxana Cosma.

Prima victorie împotriva „hingherilor de maşini”


La începutul lunii ianuarie, Andrei Vlaicu, un student la Politehnică, a câştigat procesul cu Poliţia Rutieră după ce s-a judecat cu ei timp de trei luni. Studentul a reuşit să demonstreze că atât sancţiunea, cât şi ridicarea maşinii sale nu au fost legale. „Am parcat maşina într-un loc care părea legal, a trecut o zi, a doua zi când am venit la locul unde am parcat maşina am sesizat că nu mai era acolo“, a explicat atunci Andrei. Şoferul a aflat că vehiculul fusese ridicat de firma specializată a Primăriei Sectorului 6, iar poliţiştii l-au sancţionat pe motiv că ar fi fost parcata la mai puţin de 25 de metri de trecerea de pietoni. Măsurătorile au dovedit însă că poliţiştii s-au înşelat.

Sectorul 1
Recuperarea maşinii: 1.000 de lei

Campania ridicării de maşini a început în anul 2009 de către Poliţia Comunitară a Sectorului 1, Brigada de Poliţie Rutieră şi firma Transauto. Astfel, taxa de ridicare este de 200 de lei, taxa de transport - 200 de lei, cea de depozitare a maşinii este de 300 de lei, iar pentru vehiculul care depăşeşte 3,5 tone este 400 lei. Şoferii îşi pot putea recupera maşinile  ridicate din Aleea Mateloţilor nr. 31-43.

Sector 2
Maşinile ridicate, duse în Ilfov

În Sectorul 2 al Capitalei maşinile parcate neregulamentar sunt ridicate de firma Supercom şi sunt depozitate în comuna Afumaţi din judeţul Ilfov, pe strada Fabricii nr. 2. Taxa totală (fără amendă) este de 523,6 lei plus 180 de lei pentru fiecare zi suplimentară de depozitare. Ca dovadă a faptului că maşina a fost ridicată, şoferul primeşte prin poştă procesul verbal.

Sectorul 3
Se ridică maşini de patru ani

În Sectorul 3 autoturismele ridicate sunt depozitate în Şoseaua Dudeşti, nr. 2-6. Taxa totală pe care trebuie să o plătească conducătorul auto pentru a-şi recupera maşina, excluzând amenda, este de 550 de lei la care se adaugă 150 de lei pentru fiecare zi suplimentară de depozitare. Firma care ridică maşinile parcate ilegal în acest sector este Rosal.

Sectorul 4
24 de ore depozitare gratis

Ridicarea maşinilor parcate ilegal de proprietari a demarat în sectorul 4 al Capitalei din luna aprilie a acestui an. Aici, suma pe care trebuie să o plătească recuperatorul este de 476 lei plus 297,5 lei pentru fiecare zi suplimentară de depozitare. De asemenea, se adaugă şi amenda. Pentru primele 24 de ore nu se percepe taxa de depozitare.

Sectorul 5
Nu se ridică maşini

Sectorul 5 al Capitalei este singurul în care nu se ridică autoturismele parcate neregulamentar. Nu pentru că nu ar exista şi acolo şoferi care îşi lasă maşinile pe trotuar sau în stradă, ci pentru că primăria nu dispune de locuri de parcare special amenajate în care şoferii să îşi poată lăsa în siguranţă maşina. Astfel, primăria este de părere că nu poate da amenzi şoferilor atâta timp cât nu le poate oferi un loc de parcare.

Sectorul 6
Cea mai scumpă depozitare

Autoturismele ridicate în sectorul 6 sunt depozitate în Aleea Mânăstirea Varatec nr. 14-16. Aici, săptămânal sunt ridicate sute de maşini parcate pe trotuar, pe treceri de pietoni sau direct în stradă. Suma totală, fără amendă, pe care trebuie să o plătească pentru a-şi recupera maşina este în jur de 790 de lei, ziua suplimentară de depozitare fiind 220 de lei. Firma care ridică maşini în acest sector este Ilcor Auto.


București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite