De ce nu repară nimeni pasajul Pipera-Tunari, puternic degradat la 10 ani de când a fost dat în folosinţă
0Pasajul Pipera – Tunari începe să se degradeze, punând în pericol siguranţa circulaţiei, deşi au trecut doar 10 ani de când a fost dat în folosinţă.
Avariile au apărut pentru că nimeni nu a întreţinut structura podului, construcţia neaflându-se în evidenţele administrative ale vreunei primării.
Niciuna dintre unităţile administrative ale Capitalei nu a reacţionat după ce Ştirile TVR au arătat, în luna martie, situaţia pasajului bucureştean Pipera-Tunari, unde un stâlp este atât de degradat, încât siguranţa circulaţiei este pusă sub semnul întrebării.
Pasajul a costat dublu din cauza altor erori de proiectare, iar după darea în folosinţă, în urmă cu 10 ani, trebuia inspectat anual, ca să nu mai vorbim de faptul că s-a aflat în perioada de garanţie a lucrărilor.
Arhitectul-şef al Primăriei Voluntari afirma, în luna martie, că pasajul este sub tutela Primăriei Capitalei.
O lună mai târziu, reprezentanţii Primăriei Muncipiului Bucureşti susţin că pasajul nu se află în administrarea lor, pasând responsabilitatea către Primăria Sectorului 2, pe teritoriul căreia sa află capătul problematic al podului.
"Vă informăm că pasajul menţionat nu se află în administrarea Administraţiei Străzilor Bucureşti, instituţie din subordinea PMB care gestionează obiectivele de infrastructură administrate de Primăria Capitalei" (comunicatul Primăriei Municipiului Bucureşti)
Tot printr-un comunicat, Primăria Sectorului 2 pasează răspunderea, înapoi, către Primăria Generală.
"După finalizarea lucrărilor de construire, pasajul a fost predat în administrare Primăriei Municipiului Bucureşti, instituţie care se ocupă şi de întreţinerea sa. Pentru obţinerea de informaţii legate de starea pasajului respectiv, vă rugăm să vă adresaţi Primăriei Municipiului Bucureşti" (comunicatul Primăriei Sectorului 2).
În 2012, Primăria Sectorului 2 a câştigat în instanţă procesul intentat municipalităţii, urmând să recupereze peste 6,3 milioane de lei de la Primăria Capitalei, o datorie neachitată de la construcţia pasajului Pipera - Tunari.
Pasajul a fost finalizat în 2009 cu fonduri europene, într-un proiect în care au fost parteneri Primăria Sectorului 2, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Locuinţei, Primăria Voluntari, Consiliul Judeţean Ilfov şi Primăria Municipiului Bucureşti.