Petre Roman: DN 1 Braşov-Bucureşti, un blestem şi o ruşine. Autostrada Braşov-Comarnic a fost amânată din nou
0DN 1 a devenit cu siguranţă coşmarul oricărui şofer la sfârşit de săptămână. Autostrada Braşov-Comarnic este departe de a se realiza după ce Comisia Europeană a respins legea parteneriatului public privat.
Petre Roman, fost premier şi acum deputat de Braşov şi blogger adevarul.ro, a declarat că legea Parteneriatului Public Privat a fost respinsă de Comisia Europeană. Din acest motiv, ofertele pentru construirea autostrpzii Braşov-Comarnic nu au putut fi deschise.
„Această lege nu a fost conformă cu directiva Comisiei Europene în ceea ce priveşte achiziţiile publice, cu toate că proiectul de lege a fost elaborat de o firmă de consultanţă juridică. Nu înţeleg cât de greu era să facă un text de lege conform cu prevederile europene, iar acest lucru mă nemulţumeşte foarte mult, fiindcă proiectul autostrăzii este blocat cu toate că există trei mari competitori care au şi susţinerea financiară pentru demararea acestui proiect. Termenul dat de Guvern pentru realizarea acestei autostrăzi este 2016 şi cred că este posibil să fie respectat ţinând cont de actualele tehnologii. Pot spune că DN 1 a devenit un blestem şi este o ruşine, mai ales după ce au început şi lucrările de consolidare a podurilor de pe centura Ploieştiului. Din cauza restricţiilor traficul este şi mai infernal şi trebuie urgentate demersurile pentru construcţia autostrăzii pentru a-i scăpa pe conducătorii auto de orele pierdute pe acest drum şi de această tensiune nervoasă”, a precizat Petre Roman, citat de newsbv.ro.
Promisă de toate guvernele
Epopeea autostrăzii Braşov-Comarnic a început încă din 1991. De atunci a fost promisă de toţi ministri transporturilor, dar nu s-a realizat nici măcat un kilometru. Noul premieri Victor Ponta anunţa acum câteva luni că nu va mai candida în 2016 dacă autostrada nu va fi gata. Dan Şova a fost şi mai vehement. A spus că se mută cu cortul pe autostradă, ca să fie gata în 2016.
Autostrada va trece pe lângă cele mai importante staţiuni de pe Valea Prahovei. Aceasta va începe la Comarnic, trece pe lângă Buşteni, Sinaia, Poiana Ţapului, Predeal şi Rasnov şi iese după Braşov, la Cristian. De-a lungul autostrăzii sunt prevăzute noduri rutiere la Sinaia, Buşteni şi Predeal.
CNADNR a primit oferte din partea unei companii din China şi a trei asocieri de firme pentru proiectarea, construcţia, finanţarea şi operarea tronsonului de autostradă Comarnic-Braşov, printre ofertanţi fiind şi companiile Vinci şi Aktor, care s-au retras din acest proiect în urmă cu trei ani. Astfel, pe listă s-au înscris compania China Communications Construction şi asocierea formată din firmele Spedition UMB şi Tehnostrade, asocierea formată din Vinci, Strabag şi Aktor, precum şi asocierea formată din Impregilo şi Salini. Premierul Victor Ponta a anunţat dinainte de a se cunoaşte câştigătorul că sectorul de autostradă concesionat va fi taxat.
În documentaţia CNADNR se arată că, de fapt, noua autostradă va ajunge până în zona localităţii Cristian. Tronsonul de autostradă Comarnic-Braşov se compune din două secţiuni: Comarnic-Predeal (în lungime de 36,2 km) şi Predeal-Cristian (21,8 km). Traseul autostrăzii va cuprinde 18 tuneluri, cu o lungime totală de 2.890 de metri. Finanţarea pentru autostradă de de 6,6 miliarde de lei.