O şosea de 20 kilometri nu este gata nici după 15 ani

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Lucrările la centură durează de 15 ani. FOTOArhivă.
Lucrările la centură durează de 15 ani. FOTOArhivă.

Lucrările la Ocolitoarea Braşovului au început acum mai bine de 15 ani. Nici până acum CNADNR nu a reuşit să finalizele o şosea care are doar 20 de kilometri, dar care a înghiţit 425 de milioane de lei fonduri europene. Au fost amânări peste amânări, alţi bani cheltuiţi pe paza lucrărilor după ce firmele care au câştigat licitaţiile au părăsit şantierele.

Lucrările la Centura Ocolitoare a Braşovului au început acum 15 ani. Şoseaua de 20 de kilometri a fost împărţită în trei tronsoane. Primul a fost construit tronsonul II, dar cu o singurp bandă pe sens, iar cum acesta se dublează pentru a se putea circula în regim de Autostradă. Au urmat apoi tronsoanele I şi III, dar numai ultimul este finalizat.

Lucrările la Tronsonul I au început încă din 2012, dar constructorii care nu s-au ţinut de cuvânt au amânat mult finalizarea investiţiei. Ele au fost abandonate în 2013 după ce austriecii dela Alpine Bau au intrat în insolvenţă. După o nouă licitaţie şi mai multe expertize, lucrările au fost preluate de un un consorţiu italian, Chirulli Andrea Impresa Individuale - Aleandri SPA - Shelter Construct - Pasquale ALO. Între timp s-au mai cheltuit câte 10.000 de lei pe lună penyru paza şantierului. Lucrările trebuiau terminate din iunie, dar nu s-a reuşit respectarea termenului. CNADNR a anunţat că se va circula pe acest tronson din 30 septembrie, dar nici acest lucru nu s-a întâmplat. Acum noul termen este decembrie, dar având în vedere că la Braşov este zăpadă nu se ştie dacă lucrările vor fi finalizate.

Tronsonul are o lungime de 7,2 km şi porneşte din zona Dârste (din ocolitoarea actuală, pe care a fost construit un pod peste pârâul Timişul Sec), ocoleşte rampa de gunoi, intersectează drumul spre Tărlungeni, ocoleşte CET, traversează zona Timiş-Triaj, iar apoi va ajunge la DN 11 (spre Sfântu Gheorghe) în giratoriul din zona Stabilus. Pe lângă realizarea căii de rulare la două benzi pe sens, proiectul a prevăzut şi un pasaj peste DN 11 şi calea ferată care duce spre Târgu Secuiesc.

Dublarea tronsonul II, blocat de exproprieri

Tot potrivit CNADNR lucrările la tronsonul II au fost întârziate deoarece a fost nevoie de exproprieri suplimentare. Investiţia trebuia finalizată tot în iunie 2016, dar noul termen este decembrie 2016. Lucrările sunt realizate de compania Viarom Construct SA – Maxidesign SRL – Beta Cops SRl.

Dublarea tronsonului II care leagă DN 11, ieşirea din Braşov spre Hărman, de DN 13, ieşirea din Braşov spre Târgu-Mureş este absolut necesară pentru ca pe Ocolitoare să se poată circula în regim de autostradă. Totodată, în urma semnării acestui contract se va mai rezolva o problemă spinoasă pentru şoferii care tranzitează ocolitoarea, respectiv construcţia unui pasaj rutier peste centură la intersecţia cu drumul judeţean spre Sânpetru, unde s-au întâmplat foarte multe accidente.

Trosonul III, singurul finalizat

Din toată Ocolitoare la cre se tot lucrează de 15 ani, doar tronsonul III a fost finalizat în 2014. Acesta are o lungime de 6,34 km şi leagă DN 13, din zona Stupini, de DN 1, ieşirea din Braşov spre Ghimbav.

Şoseaua a fost construită astfel încât să se poată circula în regim de autostradă. Tronsonul III se desprinde cu un pasaj superior din DN 13 Braşov – Târgu-Mureş, intersectează strada Plugarilor cu un sens giratoriu, traversează DJ 103C (strada Lânii) cu un pasaj suprateran, intersectează drumul de acces la Institutul Cartofului cu un pasaj superior, intersectează calea ferată şi DN 1 Braşov – Sibiu cu un pasaj superior şi, mai departe, strada Clopoţel cu un sens giratoriu care va permite accesul din şi înspre DN 1 Braşov – Sibiu şi DN 73 Braşov – Piteşti.

Braşov



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite