FOTO Românii pot ajunge în Ungaria direct pe autostradă. Ponta, prezent în cârje la inaugurarea autostrăzii Nădlac-Arad
0Primul Punct de trecere a frontierei aflat pe o autostradă din România a fost inaugurat sâmbătă la prânz. Acesta are 20 de benzi de circulaţie, supravegere video cu recunoaştere automată a numerelor de înmatriculare şi parcare pentru camioane, costurile de amenajare fiind de 30 de milioane de lei. Punctul de frontieră se află pe teritoriul României, la aproximativ zece kilometri de Vama Nădlac, situată pe DN 7.
UPDATE 14:40 Panglica inaugurală a fost tăiată chiar pe linia de frontieră, la 500 de metri de punctul de control Nădlac II, în prezenţa a numeroşi oficiali şi invitaţi din cele două ţări.
Ministrul Fondurilor Europene, Marius Nica, şi vicepremierul ungar Semjen Zsolt au tăiat, sâmbătă, panglica inaugurală a Punctului de Trecere a Frontierei Nădlac II - Csanadpalota, la eveniment fiind prezent şi premierul Victor Ponta, care a venit sprijinindu-se în cârje.
Între punctul de control Nădlac II şi fâşia de frontieră, pe o distanţă de 500 de metri, a fost format un culoar mărginit de zeci de poliţişti de frontieră români, care au avut în mâini drapelul ţării. Prin acest culoar a trecut coloana oficială a premierului Ponta, până la locul de întâlnire.
Victor Ponta a coborât din maşină sprijinindu-se cu ambele mâini în cârje şi a asistat la tăierea panglicii de către ministrul Fondurilor Europene, Marius Nica, şi de vicepremierul Ungariei Semjen Zsolt.
După tăierea panglicii, oficialii nu au făcut declaraţii, urmând să ţină discursuri pe un podium amenajat în Punctul de Trecere a Frontierei Nădlac II.
Ponta: Vom circula de la Sibiu până în Ungaria pe autostradă din 2016
Premierul Victor Ponta a declarat sâmbătă, după inaugurare, că se vor da în folosinţă două loturi de autostradă, respectiv înainte şi după Lugoj până la sfârşitul acestui an, iar de anul viitor se va putea circula de la Sibiu până în Ungaria pe autostradă.
„Anul acesta se dau în folosinţă loturile până la Lugoj şi lotul I după Lugoj, iar anul viitor, din Ungaria până dincolo de Sibiu se va merge pe autostradă. Bucata cea mai grea şi importantă, Sibiu-Piteşti, a fost aprobată ieri (vineri - n.r.) şi este pe primul loc în proiectele de infrastructură finanţate de Comisia Europeană. S-au finalizat contestaţiile şi s-a făcut studiul de fezabilitate“, a afirmat Ponta.
UPDATE 14:00 Primarul Falcă, invitat de constructor la eveniment
Primarul Aradului, Gheorghe Falcă, a fost şi el prezent la eveniment. „Astăzi am participat la un moment istoric pentru România: inaugurarea Tronsonului de autostradă Arad – Nădlac, lotul II, şi a punctului de frontieră Nădlac II. Am fost invitat la acest moment important de către constructorul şi proiectantul autostrăzii cu care m-am îmbrăţişat şi ne-am bucurat împreună că s-a ajuns la acest moment. Deşi puţină lume ştie cine este proiectantul, consultantul sau şeful de şantier ei sunt cei care trebuie apreciaţi pentru efortul depus. Am satisfacţia ca am avut şi eu o mică contribuţie la finalizarea acestei mari lucrări”.
Update 13:30 Începând din această după amiază, acest punct de frontieră de pe autostradă este deschis publicului larg.
UPDATE 13:20 Tot astăzi, s-a deschis şi segmentul de autostradă din Ungaria, cuprins între frontieră şi Mako. Autostrada Nădlac-Arad are o lungime de 38 kilometri, iar astăzi CNADNR a deschis circulaţiei 10 kilometri cuprinşi între Pecica şi Arad.
Update 13:00 Unul dintre străbunicii lui Ponta a lucrat acum peste 100 de ani la pietruirea drumului Pecica-Nădlac
De asememena, înainte cu o oră de a sosi la Nădlac, Victor Ponta, a postat pe reţeaua socială Facebook un mesaj prin care apreciază importanţa conectării României de Uniunea Europeană prin această autostradă.
„Am o emoţie specială azi! Am aflat din familie faptul că înainte de anul 1900 unul din străbunicii mei se chema Ponte, era de meserie pietruitor de drumuri şi locuia la Trieste (parte atunci a Imperiului Austro-Ungar ca şi zona Aradului nostru). A fost mutat cu toată familia la Pecica pentru a munci la pietruirea drumului Pecica-Nădlac. A rămas să locuiască aici şi românii i-au schimbat numele în Ponta! Acum, la un secol şi jumătăte după, particip la inaugurarea autostrăzii Nădlac-Pecica-Arad (începută în 2013 si finalizată acum)”.
Primarul din Pecica ştie despre străbunicul lui Ponta
Primarul oraşului Pecica, Petru Antal, confirmă cele scrise de premier pe Facebook şi spune că: „Este adevărat că străbunicul lui Victor Ponta a fost din Pecica şi a lucrat aici. Vreau să spun că foarte multe familii din Pecica poartă acest nume. Victor Ponta are legături cu oraşul nostru”.
UPDATE 12:50 Victor Ponta nu a avut un discurs oficial de la tribună, dar a dat declaraţii în faţa presei.
„Sunt 24 de ore importante pentru că avem la dispoziţie 12 miliarde de euro pentru infrastructură şi pentru că de azi pentru prima dată în istorie suntem conectaţi prin autostradă de Uniunea Europeană”.
UPDATE: Premierul României, Victor Ponta, a ajuns la faţa locului alături de câteva persoane şi a fost întâmpinat de primarul oraşului Nădlac, Vasile Ciceac. Victor Ponta merge cu ajutorul a două cârje (din pricina operaţiei suferite la picior) , iar în timpul manifestărilor va sta pe un scaun. La faţa locului sunt şi oficialităţile din Nădalc, Pecica şi Arad. Alături de Ponta este şi Marius Nica, Ministrul Fondurilor Europene. Din partea Ungariei la eveniment este prezent vicepremierul Zsolt Semjen.
Ştire iniţială:
Noul Punct de control de la graniţă, aflat la joncţiunea A1 (RO) şi M43 (H), se va numi Punctul de trecere a Frontierei Nădlac II (RO) - Csanadpalota (H).
22 de hectare supravegheate video
Punctul de frontieră se află pe teritoriul României, la aproximativ zece kilometri nord de Vama Nădlac, situată pe DN 7, care în prezent este cea mai mare de la graniţa cu Ungaria.
Noul punct de control va avea 20 de benzi de circulaţie, respectiv câte zece pe fiecare sens, cu câte zece cabine duble, în care vor sta poliţişti de frontieră români şi maghiari.
Suprafaţa punctului Nădlac II este de 22 de hectare şi este complet supravegheată video.
Potrivit specialiştilor care au echipat complexul vamal, camerele instalate la cabinele de control identifică automat numerele de înmatriculare ale maşinilor, iar programele informatice afişează dacă maşinile sunt furate sau dacă au vigneta plătită.
Din cele zece benzi de pe fiecare sens, patru sunt pentru autoturisme, patru sunt pentru automarfare (nefiind inclus transportul de mărfuri ce trebuie controlate fitosanitar şi veterinar şi transportul de mărfuri periculoase), iar două sunt pentru autocare.
Pentru traficul greu vor exista patru cântare, două pe fiecare sens de circulaţie. Parcarea de pe sensul de ieşire din ţară are 107 locuri pentru camioane.
Fără camioane grele în vechea Vamă Nădlac
Proiectul amenajării acestui punct de frontieră a fost modificat faţă de cel cuprins în contractul de construire a autostrăzii Nădlac-Pecica.
Astfel, la solicitarea autorităţilor, punctul a fost extins, pentru a avea o capacitate de tranzit mult mai mare decât cea prevăzută iniţial, iar costurile de amenajare se ridică la peste 30 de milioane de lei, pentru care s-a semnat un contract nou cu asocierea de firme care a realizat autostrada.
După deschiderea PTF Nădlac II, automarfarele cu o capacitate de peste 7,5 tone nu vor mai putea tranzita vechiul punct de trecere a frontierei Nădlac, de pe DN7.
Deschiderea acestui nou punct de frontieră a fost aprobată de Guvern miercuri, printr-o hotărâre. Pentru acest proiect, bugetul Ministerului Afecerilor Interne a fost suplimentat cu 280.000 de lei, din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, pentru Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră, în vederea achiziţionării de echipamente necesare completării dotării şi operaţionalizării punctului de trecere a frontierei.
Amenajarea Punctului de Trecere a Frontierei Nădlac II (România) – Csanadpalota (Ungaria) este inclusă în proiectul autostrăzii Nădlac-Arad, care face parte din Reţeaua - Europeană de Transport (TEN-T) ce tranversează România şi care are ca obiectiv conexiunea între Autostrada A1 şi Autostrada M43.
Vă mai recomandăm: Primul punct de frontieră pe o autostradă din România se deschide la Nădlac. Acesta va avea 20 de benzi