A început promovarea turistică a județului Arad

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Eszter  Csokasi și Nicolae Ioțcu au prezentat proiectul
Eszter Csokasi și Nicolae Ioțcu au prezentat proiectul

Traseele turistice din zona de Vest a țării create în cadrul unui proiect sunt promovate prin diferite instrumente promoţionale. Broşurile tipărite în 4 limbi (română, maghiară, engleză, germană) sunt deja prezentate la expoziţii, târguri şi festivaluri în vederea informării unui cerc cât mai larg al grupului ţintă.

Mai exact Agenţia de Dezvoltare a Euroregiunii Dunăre-Criş-Mureş-Tisa (DKMT) a implementat în perioada ianuarie 2011 – septembrie 2012,  proiectul intitulat „Drumuri fără frontiere, revelaţii în Euroregiunea DKMT”, în cadrul Programului de Cooperare Transfrontalieră Ungaria-România 2007-2013. 

Eszter  Csokasi- director în cadrul Societăţii de Utilităţi Publice a DKMT a prezentat, în cadrul unei conferinţe de presă ce a avut loc la sediul Consiliului Judeţean Arad, beneficiile acestui proiect care au un impact direct asupra dezvoltării turismului în zona de Vest de a ţării. 

„Proiectul dezvoltă pachete turistice comune pe baza tendinţelor turistice dominante din zona frontalieră, construite în jurul tematicii vinului şi gastronomiei, respectiv a istoriei, oferta turistică specifică a zonelor învecinate prezentându-se, astfel, într-un mod unitar, integrat, Consiliul Judeţean Arad fiind beneficiar direct”, a declarat Eszter  Csokasi- director Societatea de Utilităţi Publice DKMT.

Cultivatorii de vie sunt implicați în proiect

Din partea judeţului Arad un aport deosebit l-au avut cultivatorii de viţă de vie, scopul proiectului fiind acela de a realiza un traseu tematic al vinului dar şi al gastronomiei completat cu cel al monumentelor şi locurilor istorice în Euroregiunea DKMT. Traseele nou create completează itinerariile deja existente în acest spaţiu: traseul clădirilor construite în stil Art Nouveau de la începutul secolului XX, traseul patrimoniului istoric industrial, traseul tradiţiilor populare şi al obiceiurilor folclorice, traseul băilor termale şi traseul de vizitare a locurilor de degustare a băuturilor tradiţionale (vinul Cadarca, berea şi rachiul) din Euroregiune.

„Am avut ca obiectiv punerea în valoare al potenţialului turistic de care judeţul Arad dispune, atât cât şi valorificarea tradiţiilor vini-viticole şi gastronomice. Aceste demersuri se circumscriu peste eforturile noastre permanente de a pune de punct şi infrastructura aferentă, vorbim aici despre înfiinţarea Centrului Naţional de Informare şi Promovare turistică în judeţul nostru, centru care va fi de referinţă pentru toată zona de Vest  ţării”, spune Nicolae Ioţcu, preşedintele Consiliului Judeţean Arad. Obiectivul general al proiectului l-a reprezentat creşterea competitivităţii turistice a regiunii de frontieră dar şi includerea ei în circuitul turistic internaţional. Atât broşurile cât şi hărţile privind traseele pot fi descărcate de pe pagina de internet a proiectului: www.borderless.dkmt.eu. De pe pagina de internet poate fi descărcat şi acel „paşaport turistic” care poate fi prezentat spre vizare (ştampilare) cu ocazia vizitei destinaţiilor turistice cuprinse în broşură.

Despre trasee au fost create şi filme promoţionale pe DVD-uri, variantele mai scurte ale acestora putând fi descărcate şi de pe pagina de internet. În vederea promovării traseelor tematice ale Euroregiunii în afara hotarelor celor trei ţări, în perioada 18-22 iunie 2012, a fost organizată o vizită de studiu dedicat reprezentanţilor presei, prilej de a prezenta Euroregiunea unor ziarişti de la cotidiane europene, care să transmită cititorilor lor impresiile şi experienţele dobândite în regiunea noastră.

Prin traseele realizate în cadrul proiectului şi prin activităţile de promovare şi de marketing legate de acestea se aşteaptă la creşterea numărului de turişti care vizitează zona, contribuind astfel la creşterea competitivităţii turismului din regiune, iar pe termen lung, la dezvoltarea economiei în ansamblu.


Arad



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite