Cum arăta un permis auto în perioada interbelică. Testele de foc ale şoferilor: o probă de viteză pe drumurile publice şi una de frânare

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Permis auto datând din anul 1931 FOTO Muzeul Judeţean Teleorman
Permis auto datând din anul 1931 FOTO Muzeul Judeţean Teleorman

Muzeul Judeţean Teleorman este în posesia unui permis de conducere pentru automobile din anul 1931 aparţinând lui Spirea St. Pantilie din Alexandria. El figura ca şofer profesionist.

Muzeul Judeţean Teleorman este în posesia unui permis de conducere pentru automobile din anul 1931 aparţinând lui Spirea St. Pantilie din Alexandria. El figura ca şofer profesionist. 

Permisul de conducere, eliberat de Prefectura Municipiului Bucureşti-Serviciul Circulaţie, avea 14 file şi conţinea, pe lângă datele personale ale posesorului, file care erau rezervate rubricii „Pedepse suferite de titular“, precum şi un „Extras din Legea asupra circulaţiei pe drumurile publice“ din 22 octombrie 1929. De asemenea, datorită unei ştampile aplicată pe una dintre file, datată 9 decembrie 1940, aflăm că în acel an exista în Alexandria „Biroul Circulaţie“ din cadrul Comisariatului de Poliţie Alexandria.

Serviciul Circulaţie a fost înfiinţat în anul 1900, în Bucureşti, după apariţia primelor automobile. Primul vehicul înregistrat oficial a fost un automobil dotat cu motor pe ardere internă fabricat la Liege şi care a aparţinut proprietarului morii Gheorghe Assan, comerciantul înstărit care a construit în anul 1853 prima moară cu aburi din Bucureşti.

În anul 1926, în România erau înscrise 11.306 maşini, în 1939 numărul lor a ajuns la 25.876 de autoturisme înmatriculate, iar în 1944 mai existau doar 9.820 de vehicule de mici dimensiuni.

În România primele permise de conducere au fost obţinute in urma unor examene încă din anul 1907. În urna acestor examene se obţinea Brevetul de Conducere. Probele la care erau supuşi cei care doreau să se bucure de Brevetul de Conducere constau dintr-o probă de viteză pe drumurile publice şi o probă de frânare, în caz de urgenţă. 

Vă mai recomandăm:

Misterul Farului Genovez de la Constanţa, descris de poeţi ca un „Crist care umblă pe ape“. Povestea de dragoste care a reînviat bătrânul far

Începutul şi sfârşitul unei minuni arhitectonice. Cum au distrus germanii „Cuibul Reginei“, clădirea construită în portul Constanţa „între cer şi apă“

Terminus, primul hotel al Constanţei. Povestea construcţiei care rivaliza cu cele mai frumoase edificii din Europa

Alexandria



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite