STUDIU Consumul de apă minerală plată şi carbogazoasă la români. Care sunt mărcile preferate de aceştia

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Deşi românii sunt conştienţi că trebuie să consume cel puţin doi litri de apă pe zi, ei consumă doar jumătate din acest necesar zilnic. Un studiu recent arată că apa plată îmbuteliată este consumată frecvent în timp ce apa minerală carbogazoasă este asociată consumului ocazional, cel mai adesea în combinaţii.

„Chiar dacă sunt conştienţi de importanţa consumului a cel puţin 2 litri de apă pe zi, respondenţii reuşesc să consume o jumătate din acest necesar zilnic. Setea în majoritatea cazurilor nu apare în mod natural, acest lucru făcându-i pe consumatori să <se forţeze> să bea apă sau, în cel mai rău caz, să omită să bea apă”, subliniază Denisa Iacoboaea, coordonatorul studiului realizat de Exact Cercetare şi Consultanţă, care identifică principalele momente de consum ale celor două categorii de apă îmbuteliată.

Românii consumă apă minerală vara

Dacă românii optează pentru plată dimineaţa, imediat după trezire, noaptea, în timpul şi după activităţile sportive, apa minerală este o opţiune luată în calcul de români doar în momentul în care ies în oraş, ea fiind consumată cel mai adesea în combinaţii - limonadă, şpriţ, cu sirop. Astfel, se constată o orientare spre acest tip de apă în sezonul cald, deoarece potoleşte setea mult mai repede comparativ cu apa minerală plată.

„Apa minerală plată este unul dintre produsele nelipsite din casele românilor, aceştia având mereu grijă de refacerea stocului de apă. De cele mai multe ori, consumatorii preferă să cumpere apă în cantităţi mai mari (la bax) pentru a acoperi necesarul de consum săptămânal. Aceste cumpărături se fac de regulă din supermarket sau hipermarket”, a mai declarat Denisa Iacoboaea, coordonatorul studiului.

După ce criterii aleg românii apa îmbuteliată

Potrivit cercetării, românii aleg apa minerală plată după gust, brand şi compoziţia chimică. În unele situaţii, sfatul medicului este extrem de important, subliniază studiul. „Ca părinţi, urmăm sfatul medicului şi cumpărăm pentru copii doar apa cu anumite proprietăţi, deci doar anumite branduri de apă”, declară o femeie de 25 de ani.

În ceea ce priveşte apa minerală carbogazoasă, cercetarea arată că, în general, consumatorii se orientează către cea care nu are acid creat în mod artificial. Brandul este un alt criteriu luat în calcul de români.

Avantaje şi dezavantaje ale celor două tipuri de apă

Specialiştii notează că apa minerală plată este ingredientul de bază al unui regim alimentar sănătos, mai ales că ea oferă un grad mai mare de hidratare comparativ cu apa minerală carbogazoasă. „Poate fi consumată în cantităţi mai mari, deoarece nu conţine acid şi nu creează disconfort gastric, fiind considerată adjuvant în curele de slăbire”, se arată în studiu. Un dezavantaj menţionat de respondenţi este preţul ridicat.

În schimb, apa minerală este apreciată de consumatori pentru compoziţia chimică, asta pentru că are mai multe săruri de rehidratare necesare organismului, mai ales în sezonul cald. „Datorită acidului, setea este potolită mai repede comparativ cu apa minerală plată. Apa minerală carbogazoasă reprezintă de asemenea o bază ideală pentru prepararea a diverse băuturi alcoolice şi non-alcoolice”, se arată într-un comunicat de presă. Conform sursei citate, Dorna, Borsec, Bucovina şi Aqua Carpatica sunt mărcile preferate de români.

Studiul calitativ a fost realizat de Exact Cercetare şi Consultanţă prin intermediul a 4 focus grupuri. A fost utilizată tehnica Defense and Prosecution, prin care fiecare grup a fost împărţit în două tabere: pro apă minerală plată şi pro apă minerală carbogazoasă. Participanţii la studiu au fost atât femei, cât şi bărbaţi, cu vârste cuprinse între 25 si 35 de ani. Analiza a fost realizată în intervalul 12-13 februarie 2015, în Bucureşti.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite