Emoticoane pe cale de dispariție. Cum se explică declinul lor și care sunt tendințele

0
Publicat:

Aproape nelipsite în comunicarea online, unele emoji-uri par să-și piardă popularitatea și relevanța. Mai exact, se înregistrează o scădere a utilizării anumitor emoticoane la nivel mondial.

Unele simboluri sunt pe cale de dispariție. FOTO arhivă
Unele simboluri sunt pe cale de dispariție. FOTO arhivă

Un raport realizat de Superside și citat de Agerpres arată că anumite simboluri grafice sunt pe cale de dispariție la nivel mondial.

Intitulat „Raportul Emoji: Ce emoticoane sunt pe cale de dispariție?”, studiul analizează utilizarea și volumul de căutare al celor mai populare 100 de emoji-uri, concluzionând o scădere semnificativă pentru unele dintre ele.

Printre emoji-urile la care s-a constatat un declin, „OK”-ul făcut cu mâna a înregistrat cea mai dramatică scădere, coborând 66 de locuri în clasamentul popularității din 2013 până în prezent.

Folosirea acestuia a fost afectată de asocierile nefericite cu grupuri care propagă discursul urii, fiind folosit de organizații precum The Proud Boys ca expresie a supremației albe, potrivit Ligii Anti-Defăimării (ADL).

Locul al doilea în clasamentul declinului este ocupat de „fața înroșită”, iar locul trei, de emoticonul care înfățoșează o „persoană care ridică ambele mâini în semn de celebrare”.

„Fața zâmbitoare”, pierde din popularitate

În Statele Unite, Regatul Unit și Slovacia, „fața zâmbitoare” este cel mai periclitat emoji, iar în Europa se constată o diminuarea a popularității emoticonului cu „fața care țipă de frică”, a cărui utilizare a scăzut cu 47% în țări precum Franța și Germania.

În Irlanda, Grecia, Islanda și Cehia este pronunțată tendința de renunțare la simbolul „OK”.

Ce a dus la declinul acestor emoji

Mai mulți factori ar sta în spatele declinului acestor emoji-uri.  Dominanța emoji-urilor mai noi și asocierile negative cu grupuri extremiste sunt principalele motive, potrivit TVR Info.

Emoji-uri precum „pungă cu bani” au fost asociate antisemitismului, adăugând la contextul sensibil al utilizării acestora.

Un sondaj Statista din 2023, citat de Euronews, a concluzionat că 10% dintre bărbați nu au folosit niciodată emoticoane, comparativ cu 5% dintre femei.

 Potrivit unui alt  sondaj, realizat de YouGov, utilizarea emoji-urilor scade odată cu vârsta, 15% dintre persoanele de peste 65 de ani declarând că nu au folosit niciodată un emoji, comparativ cu doar 3% dintre tinerii între 18 și 44 de ani.

Generația Z consideră unele emoji-uri „foarte millenniale”

Cunoscută pentru tendințele sale inovatoare în comunicarea digitală, generația Z consideră multe dintre emoji-urile mai vechi ca fiind „foarte millenniale”.

Persoanele aparținând acestei generații preferă simboluri mai noi și mai ușor de înțeles, evitând emoji-urile tradiționale considerate depășite.

Raportul Superside scoate în evidență schimbările în preferințele utilizatorilor de emoji-uri, reflectând evoluția constantă a comunicării digitale. Și dacă unele simboluri sunt pe cale de dispariție, altele noi apar și se adaptează nevoilor și sensibilităților generațiilor actuale.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite