UPDATE Dosarul furturilor de maşini de lux. Cum ajungea mita la poliţişti!

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Constantin Niculoiu, unul dintre capii retelei hotilor de masini si înmatriculari frauduloase care a disparut de la instanta, joia trecută, după ce ordonanţa de reţinere îi expirase, a fost reţinut în această dimineaţă de poliţişti. Bărbatul se afla în zona parcului Sebastian din Bucureşti din sectorul 5 al Capitalei.


Cornel - Constantin Niculoiu era cel care coordona membrii grupării să închirieze maşini din strănătate şi să le aducă în România. Tot el se ocupa în ţară de comercializarea autotursimelor, preferând de cele mai multe ori site-urile de specialitate. Astfel, el a înşelat mai multe persoane cărora le-a vânduta maşini furate. Anchetatorii arată că în perioada mai-august 2011 a condus pe drumurile publice deşi avea permisul de conducere anulat. Prejudiciul cauzat de Niculoiu depăşeşte suma de 200.000 de lei.

Niculoiu este acuzat de procurori pentru infracţiunile de instigare la înşelăciune cu consecinţe deosebit de grave în formă continuată, tentativă la infracţiunea de înşelăciune, conducere cu permisul anulat şi uz de fals.

Întâlnire cu un investigator sub acoperire

La data de 17 mai 2011, el a postat pe internet de vânzare al unui autotursim Chrysler 300C- furat din străinătate. El a fost contactat de un investigator sub acoprerie, care i-a oferit suma de 12.000 de euro. Niculoiu şi unul dintre complici i-au prezentat investigatorului sub acoperie mai multe procuri legalizate la notariat care stipulau în mod nereal cine este proprietarul. În urma verificărilor a reieşit că autoturismul fusese furat. Chryslerul a  fost monitorizat pe GPS, în următoarele luni, şi a  fost localizat la domiciliul lui Niculoiu şi la cea a unchiului său, unde mai stătea uneori fără forme legale.

„Mă gândeam cu o şpăguţă mică acolo!”

Unul din mebrii grupării, Ştefan Ciobănescu a fost prins, la data de 5 octombrie 2010,  la un control de rutină cu un Audi A6 furat, pentru care nu avea acte. În drum spre Brigada de Poliţie Rutieră el are o discuţie telefonică cu o persoană neidentificată, despre care procurorii susţin că ar fi lucrător de poliţie sau persoană cu legături în rândul lucrătorilor de poliţie, încercând să-l determine pe acesta ca, în schimbul unei sume de bani, să-l ajute cu lăsarea în custodie a Audi-ului A6..

Ştefan Ciobănescu: Băi, şefule…Dacă e nevoie, vin să te iau de la ţară, de acolo mă!
Domn: Vin eu. Toată treaba este să putem să facem ceva….Acolo sus, pe piatra cubică zici, nu? (n.r.: la sediul Serviciului de Furturi Auto).
Ştefan Ciobănescu: Da mă, da! Deja a luat-o. …Trebuia să mă duc azi la RAR. cu ea.
Domn: Cine a luat-o?
Ştefan Ciobănescu: Nu ştiu, că băiatul e încă acolo.
Domn: Aha. Ce hârtii avea la ea ?
Ştefan Ciobănescu: Talon original.
Domn: Şi e dată?
Ştefan Ciobănescu: A apărut de trei zile, da.
Domn: A apărut?
Ştefan Ciobănescu: Da. Dar mă gândeam că…o şpagă frumoasă la unul, acolo, şi cu un contract de vânzare-cumpărare, i-ar putea-o lăsa în custodie. Aşa mă gândeam eu….Eram programat la RAR azi, ca să-i facă RAR-ul.
Domn: Păi, şi cum să-i faci dacă…Cum îi făceai tu RAR-ul azi?
Ştefan Ciobănescu: Nu. Deci, ea este în termen. Nu au cum să o dea ăia pe bune.
Domn: Atunci, i-o dă înapoi.
Ştefan Ciobănescu: Ei, şi ea e încă în termen până sâmbătă.
Domn: I-o dă frate.
Ştefan Ciobănescu: Păi, eu ştiu că i-o dă, dar dacă n-am avut pe nimeni acolo…eu te-am sunat pe tine pentru că ştiam că e verişorul acolo.
Domn: Păi, de aia. Eu încerc să-l sun…Am încercat de câteva luni, dar telefonul e închis.
Ştefan Ciobănescu: Vezi să iei un Audi A6 negru cu nr. de Portugalia.
Domn: Da. Cred că a fost acum ceva, de serviciu.
Ştefan Ciobănescu: E chiar la uşă, acolo. Ce se întâmplă, nu apare pe nicăieri, nu e dată. În schimb, Autoritatea Română a primit fax direct de la Autoritatea din Portugalia.… înţelegi? … şi mă gândeam cu o şpăguţă mică acolo, poate îi facem un contract omului pe numele lui …
Domn: Lasă să mă sune şi te sun înapoi.

„Io dă pe blat mă”

Ulterior acestei discuţii, la ora 17:10:36 Ştefan Ciobănescu  a fost contactat de către un complice Mădălin-Florentin Tănase- în present arestat căruia îi spune că este posibil ca maşina să fie lăsată în custodie.

Mădălin-Florentin Tănase: Ce-au făcut ăia?
Ştefan Ciobănescu: Păi, nu au făcut nimic. Am vorbit şi eu cu cineva şi s-ar putea ca mâine să o iau înapoi, înţelegi? Cu vreo mie de euro. 
Mădălin-Florentin Tănase: ….e mai bine aşa. Nici nu i-o mai ia nimeni … nu? I-o dă în custodie
Ştefan Ciobănescu: Cred. Dar nu cred că io dă, frate. Dacă avea un act doveditor că a cumpărat-o sau aşa, mai era cum era, dar…
Mădălin-Florentin Tănase: I-o dă cu blat, mă F., mă, ce dracu!
Ştefan Ciobănescu: Da. Ţi-am zis, cu blat, da.
Hoţ: „E luată din show-room, frate!”
Ştefan Ciobănescu îl contactează pe unul din complicii săi, Adrian-Vasile Păun- arestat în cazuă, căruia îi descrie dotările unui Opel Insignia, urmând ca acesta să găsească un cumpărător pentru respectivul autoturism.
Adrian-Vasile Păun: ...neinteligibil... nimic la ăsta?
Ştefan Ciobănescu: La ce?
Adrian-Vasile Păun: La ...neinteligibil... I., 2010, full, full, n-are piele.
Ştefan Ciobănescu: Hârtii, tot?
Adrian-Vasile Păun: Absolut.
Ştefan Ciobănescu: Şi mică şi mare? Sau cum?
Adrian-Vasile Păun: E ... şi mijlocie are şi... e luată din show room, frate.
Ştefan Ciobănescu: Am înţeles. Bine şefule, hai că sun acuma acolo să-i zic că...
Adrian-Vasile Păun: Bine, nea Fane.
Ştefan Ciobănescu:...neinteligibil... omu’ şi îi mai zic şi de asta.”


Tot la 25 mai 2011, ora 13.58, Ştefan Ciobănescu a sunat o persoană neidentificată şi-i descrie aceeaşi maşină Opel Insignia, “adusă azi dimineaţă”.
Ştefan Ciobănescu: Şi-au adus acuma un Insignia, full, full, full, fără piele...
Domn: Ce an?
Ştefan Ciobănescu: 2010, kilometrii puţini.
Domn:...neinteligibil...
Ştefan Ciobănescu: Tot la fel cerea, 45 de sute, 48 de sute, nici nu mai ştiu, eu zic hai mă îi întreb dacă vă interesează Insignia şi te sun înapoi...
Domn: Şi când e adusă?
Ştefan Ciobănescu: Azi dimineaţă a venit cu ea, eşti nebun?

A fugit din sala de judecată

La data de 5.08.2011, pe numele lui Niculoiu, Tribunalul Bucureşti a emis mandat de arestare preventivă pentru o perioadă de 29 de zile pentru comiterea infracţiunii de înşelăciune.El a fost reţinut, miercuri, la ora 22.20, în baza unei ordonanţe de 24 de ore a Parchetului Capitalei, pentru de instigare la înselaciune cu consecinte deosebit de grave în formă continuată, tentativă la infracţiunea de înşelăciune, conducere cu permisul anulat şi uz de fals.

Procurorii au cerut instanţei arestarea preventivă a celor 18 reţinuţi dar ordonanţa de reţinere emisă pe numele liderului reţelei a expirat înainte de pronunţarea deciziei de arestare. Trei dintre cei arestaţi sunt angajaţi ai Registrului Auto Român (RAR), unul este jandarm şi un altul este agent de poliţie.

Cristi Munteanu este acuzat de favorizarea infractorului


În acest caz a fost audiat şi fostul portar dinamovist Cristian Munteanu. Potrivit procurorilor, Cristian Marian Munteanu este învinuit de tăinuire şi favorizarea infractorului. El ar fi primit, la data de 20 martie 2011, a primit de la Treveleanu Bogdan autoturismul marca Nissan Pathfinder, deşi ştia că maşina provine din săvârşirea unei infracţiuni. Anchetatorii spun că Munteanu a folosit autoturismul până la data de 28 martie 2011, asigurîndu-i posibiliatea lui Treveleanu de a şterge urmele infracţiunii.


Potrivit procurorilor, în perioada 2009-2011, membrii grupării au introdus fraudulos în România 15 autoturisme, mărcile Audi, Mazda, BMW, Chrysler, Citroen, Opel, Volkswagen, Skoda, Mercedes Benz, Alfa Romeo, Nissan, Mitsubishi şi Dacia, pe care le-au furat sau le-au închiriat din străinătate fără intenţia de a le restituit.

Ca mod de operare, membrii grupării închiriau autoturismele din străinătate, de la societăţi de profil, şi le introduceau în ţară anterior expirării perioadei de închiriere. După ce le aduceau în România, erau falsificate documentele de provenienţă ale maşinilor, pentru a putea fi înmatriculate.
Cu complicitatea unor angajaţi ai RAR şi Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (SRPCIV) şi folosind documente de provenienţă falsificate, membrii grupării au înscris autoturismele în circulaţie, după care le-au vândut prin intermediari.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite