Verdictul experţilor finlandezi asupra educaţiei din România: profesorul are sarcini birocratice în loc să faciliteze învăţarea
0Rolul principal al unui profesor este de a spijini elevii şi de a facilita învăţarea şi nu de a completa rapoarte şi de a îndeplini diverse alte sarcini birocratice. Calitatea predării este componenta pe care ar trebui să se axeze educaţia şi nu pe curriculum şi evaluare. Asta susţin experţii în educaţie finlandezi, prezenţi la cea de-a doua ediţie a Festivalului Internaţional de Educaţie „FIEdu”, de la Ploieşti.
Numărul mare de copii în clasă, dar spaţiile şi dotările insuficiente şi neprietenoase, precum şi metodele de predare învechite sau lipsa jocului în procesul de învăţare sunt doar câteva dintre neajunsurile educaţiei în şcolile româneşti, potrivit concluziei profesorilor care au participat la la cea de-a doua ediţie a Festivalului Internaţional de Educaţie „FIEdu”, arată un comunicat de presă transmis pe adresa redacţiei de către unul dintre organizatorii evenimentului.
Totodată, consilierul prezidenţial pentru educaţie în Finlanda, Jukka Kangaslahti, invitat de onoare în cadrul evenimentului, a subliniat că majoritatea ţărilor se concentrează pe curriculum şi evaluare când, de fapt, ceea ce contează este calitatea predării şi a educaţiei.
„De ce punem lucrurile cu susul în jos, dacă prin predare susţinem învăţarea de calitate?”, a spus Jukka Kangaslahti, consilier prezidenţial pentru educaţie în Finlanda.
Expertul finlandez, a subliniat că rolul principal al unui profesor este de a spijini elevii şi de a facilita învăţarea şi nu de a completa rapoarte şi de a îndeplini diverse alte sarcini birocratice.
FIEdu 2016 s-a desfăşurat în perioada 13-14 mai, la iniţiativa Asociaţiei „Iubesc Ploieştii” şi a Centrului Educaţional de Inspiraţie Finlandeză, Yuppy Koti Centre din Ploieşti.
Cheia în jurul căreia s-a desfăşurat Festivalul de Educaţie a fost modelul finlandez de educaţie.
Citeşte şi:
Profesori incompetenţi, elevi corijenţi. Cum trebuie regândit sistemul de pregătire al dascălilor