UPDATE Sindicatele din învăţământ contestă relevanţa rezultatelor la primele simulări pentru examenele naţionale

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Potrivit FSLI, simulările de la examenele naţionale ar trebui organizate de Ministerul Educaţiei şi nu de inspectoratele judeţene      FOTO: Arhiva Adevărul
Potrivit FSLI, simulările de la examenele naţionale ar trebui organizate de Ministerul Educaţiei şi nu de inspectoratele judeţene      FOTO: Arhiva Adevărul

Simulările din Bucureşti pentru examenele de Bacalaureat şi Evaluare Naţională din vară "nu au fost organizate corect" din punctul de vedere al gradului de dificultate al subiectelor şi ca atare rezultatele nu sunt relevante pentru nivelul de pregătire al elevilor, susţin liderii sindicali din Educaţie.

UPDATE  Federaţia Sindicatelor din Educaţie „Spiru Haret“ consideră că rezultatele la simulările de la examenele naţionale scot în evidenţă problemele cu care se confruntă sistemul educaţional, însă nu pot fi considerate relevante pentru nivelul de pregătire al elevilor.

”La ora actuală putem discuta de două probleme diferite. La prima vedere putem vorbi de interesul pentru şcoală al copiilor, care a scăzut îngrijorător în condiţiile în care pe toate canalele se promovează nonvaloarea, iar tot mai mulţi elevi nu mai sunt atraşi de actul educaţional. Pe de altă parte, ne confruntăm şi cu probleme interioare de sistem”, este de părere Marius Nistor, preşedintele Federaţiei ”Spiru Haret”.

Aceste simulări, oricât ar dori cadrele didactice, nu pot fi concludente. În primul rând, fiecare cadru didactic are propria planificare a lecţiilor şi de aici pot apărea discrepanţe între notele elevilor din acelaşi judeţ. În al doilea rând, Ministerul Educaţiei Naţionale trebuie să se decidă în privinţa nivelului mediu de informaţii pe care trebuie să îl ştie elevul la finalul unui ciclu şcolar, asfel încât subiectele la simulări şi la examenele naţionale să ţină cont de acest lucru”, a explicat liderul sindical.

În aceste condiţii, FSE „Spiru Haret“, la solicitarea membrilor de sindicat, a cerut deja Ministerului Educaţiei Naţionale (MEN) ca pentru următoarele simulări şi examene naţionale să se stabilească clar gradul de dificultate a subiectelor, astfel încât să fie în concordanţă cu realitatea de la clasă.

”Reprezentanţii MEN trebuie să înţeleagă că există o relaţie direct proporţională între finanţarea de bază a învăţământului şi rezultatele elevilor. Nu pot cere calitate dacă nu oferă fonduri pentru a susţine performanţa”, a mai spus Nistor într-un comunicat de presă de miercuri.  


FSLI: subiecte prea dificile la matematică

Dacă în unele judeţe din ţară, precum Iaşi, se organizează şi simulări unde fiecare şcoală sau liceu îşi formulează propriile subiecte, în Bucureşti, prima simulare a fost organizată de Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti (ISMB) cu subiecte unice pentru toţi elevii de a VIII-a şi a XII-a care au dat simularea la examenele naţionale.

"Din punctul nostru de vedere, varianta corectă ar fi fost ca simulările din ianuarie pentru examenele naţionale să fie organizate de unităţile de învăţământ şi la primăvară să le organizeze Ministerul Educaţiei la nivel naţional, nu să lase inspectoratele să facă subiecte diferite la nivelul fiecărui judeţ", a declarat pentru "Adevărul", preşedintele FSLI, Simion Hancescu.

Atât profesorii cât şi elevii spun că gradul de dificultate al subiectelor de matematică a fost peste nivelul mediu, care se dă în mod normal la bac. Punctul acesta de vedere este împărtăşit şi de preşedintele FSLI.

Hancescu susţine că inspectoratele judeţene "pot da dovadă de exces de zel" în ceea ce priveşte dificultatea subiectelor, ajungând să arate mai mult ceea ce nu ştiu elevii, în loc să arate ceea ce ştiu.

"Faţă de ce a fost organizat în restul ţării, subiectele din Capitală, în special la Matematică, au fost mai grele şi nu este corect. Testul de la matematică ar fi trebuit să aibă un grad de dificultate ca la examenul de bacalaureat. Rezultatele simulării nu arată adevărul, acesta fiind undeva la mijloc", a mai spus Hancescu.

Rata de promovare la simularea examenelor naţionale din Capitală a fost de 24% la proba de matematică şi de aproape 60% la limba romană de la bacalaureat. La evaluarea naţională, rezultatele sunt mai bune: 35% dintre elevi au promovat la Mate şi 85% la Română, potrivit datelor centralizate de ISMB.

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite