Studiu Digital Nation: în pandemie, 51% dintre elevii din România fac meditaţii pentru BAC. Meditaţiile online în creştere

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cursuri online. FOTO Shutterstock
Cursuri online. FOTO Shutterstock

În 2020 s-a înregistrat cea mai mică rată de promovabilitate la BAC din ultimii 6 ani, de doar 62.9%. În 2021, după un an complet de şcoală online, 51% dintre elevi fac meditaţii particulare de pregătire pentru BAC sperând sperând să compenseze lipsurile cauzate de pandemie, în timp ce 9.4% dintre profesori oferă acum elevilor şi posibilitatea de pregătire online, potrivit studiului Digital Nation.

Studiul măsoară impactul meditaţiilor în nota de la Bacalaureat şi a fost realizat pe un eşantion de 1.800 respondenţi, elevi şi profesori. 

Dimensiunea industriei meditaţiilor nu mai este o noutate, însă noile date Digital Nation arată o corelaţie directă între accesul la pregătire suplimentară şi rezultatele atât individuale, cât şi naţionale, la Bacalaureat. Studiul demonstrează că elevii care “reuşesc”, în general, să atingă performanţe la BAC sunt cei care fac meditaţii particulare: chiar profesorii declară că 72% dintre elevii cu media peste 8 la BAC fac meditaţii şi ca acestea ridică în medie nota elevului la BAC cu 2-3 puncte. De aceeaşi părere sunt şi 59% dintre elevi, care îi consideră puternic dezavantajaţi pe colegii lor care nu îşi permit costurile orelor de pregătire suplimentară.

Pentru 54.9% dintre elevi, meditaţiile private sunt deosebit de necesare în pregătirea pentru examenele importante, iar nevoia de pregătire suplimentară este resimţită acut în special de către elevii care dau BAC-ul anul acesta, care sunt puternic nemulţumiţi de cum s-a desfăşurat şcoala online în pandemie: 27% dintre aceştia declară că au nevoie de meditaţii mai ales pentru a înţelege ce s-a predat la clasă: "N-am învăţat nimic. 90% din profesori au fost 0. În continuare am bacul şi s-a lucrat mai mult la sport decât la română", ne-a spus Tudor, 18 ani, Clasa a XII a la Liceul Teoretic Nicolae Iorga, Bucureşti

Având în vedere situaţia pandemiei şi a creşterii învăţământului digital, o nouă nişă ce promite să accesibilizeze accesul la meditaţii creşte impresionant. Apetitul pentru meditaţii online este maxim pentru aproape jumătate dintre elevii din România, iar peste 72% dintre ei folosesc şi internetul ca sursa complementară de învăţare. La rândul lor, 30.8% dintre profesori consideră că meditaţiile online sunt mai avantajoase pentru cei care le susţin, deşi doar 13.2% dintre profi consideră că meditaţile online sunt avantajoase şi pentru elevi.

"Faptul că atât de mulţi elevi au nevoie de meditaţii şi că, în acelaşi timp, sunt deja obişnuiţi cu şcoala online ar trebui să ne dea de gândit dacă nu cumva e momentul perfect să trecem, la nivel naţional, atât învăţământul remedial cât şi meditaţiile şi într-o formă digitală, accesibilă tuturor.” susţine Iris Ursea, coordonatorul programului Gata de Bac, inţiat de Digital Nation.

Pentru a testa ideea unei reforme digitale în industria meditaţiilor, Digital Nation a creat Gata de Bac, un program pilot, prin care profesori de top oferă şedinţe complete de pregătire de grup la materii cheie precum Limba Română şi Matematică, pentru un sfert din costul normal al unei singure şedinţe de pregătire.


În programul Gata de Bac, Teodor Florin Stoica antrenează online peste 130 de elevi simultan, din peste 32 de localităţi, pentru examenul de BAC la matematică. Atât webinariile, cât şi testările şi exerciţiile sunt automatizate, iar învăţarea vine din arhitectura tip peer to peer learning, specifică învăţământului în Vest. Principalele diferenţe remarcate de el în rândul elevilor care fac pregatire online este că se simt mai odihniţi, mult mai puţin stresaţi şi intimidaţi, simt că au mai mult curaj să răspundă când sunt în incinta camerei lor şi se pot concentra mai bine. În plus, pentru cei 7.2% dintre elevii care au încercat deja meditaţiile online experienţă de învăţare digitală este una completă, care are ca principal beneficiu faptul că explicaţiile se pot revedea oricând şi că totul este organizat în mod eficient şi la îndemână.


‘Vremurile pe care le trăim nu îi mai ajută pe copii să se organizeze, aici ivindu-se cel mai important rol al „meditatorului”. Copiii nu sunt capabili să-şi structureze materia pentru examen în acelaşi timp în care şcoala îi solicită extrem de mult. Sistemul de meditaţii este unul complementar, nu paralel, cu sistemul de educaţie standard. Pentru elevii care nu sunt în ani terminali meditaţiile sunt un soi de mentenanţă, însă pentru cei de clasa a XII a este mult mai mult de atât, ce eficientizează pregătirea la nivel de time management, organizare, planning - skill-uri care nu sunt predate nicăieri la şcoală.’ este de părere Teodor Florin Stoica, meditator în cadrul programului Gata de Bac.

Gata de Bac oferă un parcurs complet de pregătire online, structurat pentru examenele la Limba şi Literatura Română şi Matematică, acces la o comunitate de 25+ profesori de specialitate care oferă suport online 24/24 elevilor, precum şi posibilitatea ca elevii să interacţioneze şi să lucreze în grupe şi să se bucure de funcţionalităţile clasice ale platformelor de învăţare online precum arhivă, istoric, notificări, automatizări, chat etc. Lansat ca program experimental de către Digital Nation în relaţie cu elevii, după experienţa de succes a programului Profesor în Online, care a format peste 40.000 de profesori din România în predarea online, programul Gata de Bac testează în premieră eficienţa meditaţiilor online de grup şi modul în care acestea sunt percepute de către elevi. Mai multe detalii pe profesorinonline.ro/bac

 

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite