Comisia Europeană recomandă introducerea cursurilor de antreprenoriat din şcoala primară

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Comisia Europeană a cerut tuturor statelor membre să se asigure că antreprenoriatul, ca şi competenţă-cheie în educaţia elevilor, va fi inclus în programa şcolară din ciclul primar, până la sfârşitul lui 2015, se arată într-un document publicat luna aceasta în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.

În cadrul planului pentru stimularea antreprenoriatului în statele membre ale Uniunii Europene până în 2020, trimis instituţiilor europene luna aceasta, Comisia Europeană ”invită” ţările UE să se asigure că antreprenoriatul este inclus în programa şcolară începând cu ciclul primar, apoi gimnaziu, şcoli vocaţionale, universitar şi inclusiv în programele de formare profesională a adulţilor.

Măsura ar trebui pusă în aplicare până la sfârşitul lui 2015, mai recomandă Comisia.

De asemenea, statele membre ar trebui să le ofere tinerilor şansa de a avea cel puţin un stagiu de practică antreprenorială înainte de finalziarea învăţământului obligatoriu, cum ar fi ”să conducă o mini-companie”, să fie responsabili pentru un proiect antreprenorial în cadrul unei companii sau pentru un proiect social.

Comisia susţine de asemenea utilizarea fondurilor structurale disponibile din Fondul Social European pentru a oferi tinerilor şi adulţilor cursuri de educaţie antreprenorială

Măsura ar trebui să-i vizeze în special pe cei care au a doua şansă la educaţie, după ce au abandonat şcoala, pe cei care nu sunt prinşi în nicio formă de învăţământ sau training, dar şi pe şomeri. 

Educaţie antreprenorială târzie în România

România se numără printre cele nouă state europene în care spiritul de iniţiativă şi antreprenoriatul se predau târziu, nefiind prevăzute în programa din şcoala primară, aşa cum nu există nici competenţele digitale, în condiţiile în care Europa se confruntă cu rate record ale şomajului în rândul tinerilor, arată un raport publicat în noiembrie 2012 de Comisia Europeană.

Formarea competenţelor IT, antreprenoriale şi cetăţeneşti deţine un rol fundamental în pregătirea tinerilor pentru piaţa actuală a muncii, dar, în general, şcolile nu acordă suficientă atenţie acestor competenţe transversale, în favoarea competenţelor de bază în domeniul alfabetizării, al matematicii şi al ştiinţelor, potrivit unui nou raport al Comisiei Europene (CE), publicat luni.

Însă, în nouă ţări - Germania, Ţările de Jos, Italia, Grecia, România, Irlanda, Danemarca, Belgia (comunitatea flamandă) şi Croaţia – educaţia antreprenorială nu este prevăzută ca materie de studiu în ciclul primar, mai arată studiul.

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite