Test inedit pe portavionul USS John F. Kennedy. De ce sunt catapultate mașinile grele într-un râu VIDEO

0
Publicat:

O nouă înregistrare video realizată de un constructor de nave surprinde testele cu catapultare pe următorul supercarrier al Marinei SUA și arată cum vehicule grele asemănătoare unor mașini sunt lansate în râul James din Virginia.

Test pe portavionul USS John F. Kennedy FOTO: X
Test pe portavionul USS John F. Kennedy FOTO: X

Testele sunt concepute pentru a evalua catapultele de la bord și pentru a se asigura că portavionul este pregătit să lanseze aeronave reale cu aripă fixă, de la avioane de luptă precum F/A-18 Super Hornets la avioane de avertizare timpurie, inclusiv E-2 Hawkeye, scrie news.yahoo.com.

Videoclipul, publicat săptămâna trecută de Huntington Ingalls Industries, arată cum divizia Newport News Shipbuilding a companiei efectuează teste de "sarcină moartă" pe sistemul electromagnetic de lansare a aeronavelor de pe USS John F. Kennedy.

Această fază, a precizat constructorul naval, presupune lansarea unor "structuri mari, cu roți, asemănătoare unor mașini, cu greutăți de până la 80.000 de lire sterline, pentru a simula greutatea unui avion real" de pe partea superioară a navei Kennedy și în apa de dedesubt.

Vehiculele se deplasează la peste 300 de metri pe pistă cu peste 150 de mile pe oră, simulând lansarea unui avion. Dar, spre deosebire de un avion, ele lovesc apa, uneori cu un salt, ca o piatră netedă pe un râu.

Mașinile sunt apoi recuperate din apă și relansate până la încheierea testelor, care "asigură că catapultele sunt pregătite pentru scopul lor principal: lansarea tuturor avioanelor cu aripi fixe de pe portavioane pilotate de US Navy", a precizat HII într-un comunicat.

În timpul acestui proces de testare, vehiculele cu roți lansate au fost acoperite de mesaje de încurajare și felicitări din partea familiilor constructorilor de nave.

Testarea recentă a catapultei, o parte esențială în pregătirea unui portavion, reprezintă un pas important în progresul Kennedy.

Kennedy, al doilea superportavion din clasa Ford, a fost numit după un portavion unic în lume. Acesta a fost lansat în 2019 după mai mult de un deceniu de proiectare, dezvoltare și construcție și a costat peste 11 miliarde de dolari, cu mult mai puțin decât prețul substanțial de 13 miliarde de dolari al lui Ford.

După USS Gerald R. Ford, Kennedy este doar al doilea portavion al US Navy care dispune de noul sistem electromagnetic de lansare a aeronavelor, un mecanism mai eficient pentru lansarea aeronavelor cu aripă fixă mai eficient decât predecesorii săi cu aburi de la bordul portavioanelor din clasa Nimitz.

Problemele legate de acest sistem, împreună cu alte câteva tehnologii noi de la bordul portavioanelor din clasa Ford, au contribuit la creșterea costurilor și la întârzierea dezvoltării primei nave. În timp ce noile capacități fac din superportavioanele din clasa Ford bijuteriile coroanei portavioanelor Marinei SUA, ramura de serviciu a recunoscut pașii greșiți în dezvoltarea lor, subliniind totodată că a învățat din aceste greșeli.

Atunci când USS Gerald R. Ford se afla la prima sa desfășurare completă anul trecut, un oficial a declarat: "Au existat o mână de tehnologii noi care, sincer, au durat mai mult decât am estimat, iar acest lucru nu va fi norma". Oficialul a adăugat că "nu veți mai vedea un alt interval de șase ani între livrarea" următorului portavion din clasa Ford "și desfășurarea sa, și nu ar trebui să mai facem asta niciodată".

Alte două portavioane din clasa Ford, Enterprise și Doris Miller, sunt în construcție la Newport News.

SUA



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite