Două maşini de curse fără pilot s-au întrecut cu succes la expoziţia IT „Consumer Electronics Show” din Las Vegas VIDEO
0La expoziţia dedicată inovaţiei în IT organizată anual la Las Vegas „Consumer Electronics Show”, care s-a desfăşurat între 5 şi 8 ianuarie, două maşini de curse pilotate automat s-au întrecut într-o cursă fără precedent, în care câştigătorul s-a apropiat de 185 de kilometri pe oră şi maşinile au trecut linia de sosire, potrivit techxplore.com.
Competitorii au fost o echipă italiano-americană care a participat cu maşina „Minerva”, respectiv una sud-coreană care a pilotat de la distanţă vehiculului „Kaist”, clasat pe poziţia secundă.
Dar fiecare concurent a fost considerat un câştigător de către organizatori, care au văzut adevărata victorie ca fiind faptul că algoritmii de conducere autonomă ar putea face faţă competiţiei de mare viteză.
„Este un succes”, a declarat coorganizatorul Indy Autonomous Challenge (IAC) Paul Mitchell pentru AFP înainte ca steagul în carouri să fie fluturat.
Cursa a pus faţă în faţă echipe de studenţi din întreaga cu scopul de a accelera capacităţile maşinilor cu conducere autonomă, îmbunătăţind tehnologia pentru a fi folosită de şoferi oriunde.
„Aproape că deţine recordul mondial de viteză a unei maşini autonome”, a spus cu mândrie inginerul PoliMOVE Davide Rigamonti arâtând spre bijuteria alb-negru de lângă el.
„Studenţii care programează aceste maşini nu sunt mecanici; cei mai mulţi dintre ei nu ştiau nimic despre curse. I-am învăţat noi”, a spus specialistul IndyCar Lee Anne Patterson.
Elevii programează software-ul care pilotează maşina analizând rapid datele de la senzori sofisticaţi.
Software-ul-pilot trebuie să anticipeze cum se vor comporta alte vehicule de pe traseu, apoi să manevreze în funcţie de asta, spune Markus Lienkamp, profesor la München, TUM, care a câştigat o competiţie din octombrie.
În apropiere, studenţii lui Lienkamp sunt lipiţi de ecrane.
„Se joacă în milisecunde”, a spus Mitchell.
„Computerul trebuie să ia aceleaşi decizii ca un şofer uman, în ciuda vitezei”.
IAC intenţionează să organizeze alte curse pe modelul celei de vineri - înfrunta, în speranţa de a ajunge la un nivel suficient de avansat pentru a pentru a lansa o cursă cu mai multe vehicule, pe modelul celei reale.
În octombrie, IAC a pus frână competiţiilor între maşini pentru acorda mai mult timp pregătirii tehnologiei înainte de expoziţie, optând în schimb să le lase să facă ture individual şi să măsoare care a scos cel mai bun timp.