Țara europeană în care elevii nu mai fac teme acasă. Motivul pentru care au devenit opționale sau au fost eliminate

0
Publicat:

Odată cu intrarea în vigoare a unei noi reforme în sistemul de învățământ polonez, elevii din clasele primare se vor bucura de o scutire binevenită: temele pentru acasă devin opționale pentru clasele IV-VIII și sunt complet eliminate pentru elevii din clasele I-III, începând cu 1 aprilie 2024.

Elevii din Polonia, „despovărați” de temele pentru acasă FOTO Pixabay
Elevii din Polonia, „despovărați” de temele pentru acasă FOTO Pixabay

Această schimbare majoră vine în urma unui regulament emis de Ministerul Educației polonez, care redefinește modul în care elevii primesc și realizează temele pentru acasă. Potrivit noului ghid, temele pentru acasă vor fi înlocuite cu proiecte și lucrări individuale, care încurajează învățarea independentă și aplicarea practică a cunoștințelor, notează Euronews și site-ul Prawo.

Introducerea acestor modificări referitoare la temele pentru acasă nu va afecta implementarea curriculumului școlar general de către profesori. Temele pentru acasă au ca scop extinderea, consolidarea și aprofundarea cunoștințelor dobândite în timpul orelor de educație școlară, a precizat Ministerul Educației.

În ceea ce privește temele facultative pentru clasele IV-VIII, profesorii pot atribui sarcini scrise sau practice pentru acasă, însă acestea nu sunt obligatorii pentru elevi și nu sunt evaluate cu note. Cu toate acestea, dacă elevii aleg să completeze aceste teme, ei ar putea primi un feedback pozitiv din partea profesorilor.

Cu toate acestea, lipsa temelor pentru acasă a stârnit dezbateri în rândul comunității educaționale. Unele voci susțin că temele pentru acasă sunt esențiale pentru consolidarea cunoștințelor și dezvoltarea abilităților practice ale elevilor.

Un echilibru mai bun între învățare și timp personal

Marek Pleśniar, directorul biroului Asociației Naționale a Personalului Managerial din Educație, a subliniat că „temele pentru acasă au un sens profund, atunci când sunt atribuite într-un scop specific”, evidențiind importanța lor în procesul de învățare.

În timp ce unii se întreabă dacă această schimbare nu va duce la o prăpastie între elite și restul societății, alții susțin că este necesară o abordare mai echilibrată, care să dezvolte în elevi atât abilități de învățare independente, cât și capacitatea de a lucra în echipă și de a aplica cunoștințele în practică.

Ministerul polonez a subliniat că scopul principal al acestei reforme este de a „despovăra” elevii, oferindu-le mai mult spațiu și timp pentru odihnă și dezvoltare personală. În acest sens, reforma vizează să creeze un echilibru sănătos între cerințele academice și nevoile individuale ale elevilor.

Europa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite