Cum va contribui „copilul regal“ la stimularea economiei britanice cu 285 de milioane de euro

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Venirea pe lume a unui nou membru în sânul familiei regale britanice poate stimula economia ţării cu mai bine de 285 de milioane de euro, afirmă specialiştii. Astfel, naşterea copilului regal, aşteptată în luna iulie, a fost marcată chiar de membrii casei regale, care s-au alăturat comercianţilor oferind produse pentru bebeluşi, scrie Reuters.

Royal Collection Trust, organizaţia de caritate înfiinţată în 1993 de regina Elisabeta a II-a, oferă spre vânzare pijamale pentru copii care imită modelul uniformelor gărzilor regale. Profiturile realizate din vânzarea acestor obiecte vestimentare sunt folosite la întreţinerea palatelor regale. Viitorul bunic, prinţul Charles, a pus la vânzare botoşei croşetaţi manual pentru bebeluşi, în magazinul său Highgrove, iar părinţii ducesei de Cambridge, Carole şi Michael Middleton, au adăugat în afacerile pe care le deţin o serie de articole pentru copii.

Venirea pe lume în luna iulie a copilului Prinţului William şi a Ducesei de Cambridge ar putea să aducă economiei britanice un stimulent de peste 285 de milioane de euro, estimează Joshua Bamfield, director la Centre for Retail Research (CRR).

„Este o veste cu adevărat bună şi nu există niciun fel de dezavantaj. Venirea pe lume a copilului în luna iulie înseamnă că oamenii au timp să se implice, ceea ce duce la cheltuieli suplimentare. Şi peste Atlantic există un real interes pentru acest eveniment, din moment ce cuplul regal a atras atenţia în Statele Unite ale Americii, aşadar ne aşteptăm la vânzări bune de suveniruri“, a declarat Joshua Bamfield pentru Reuters.

Impactul pozitiv asupra economiei

De altfel, venirea pe lume a celui care ar urma să fie cel de-al treilea moştenitor în linie la tron, după Prinţul Charles şi Prinţul William, se adaugă evenimentelor recente care au avut în prim-plan naţiunea britanică: căsătoria lui William cu Kate în aprilie 2011, jubileul de diamant al Reginei Elisabeta a II-a în iunie 2012 şi Jocurile Olimpice de la Londra.

Este de aşteptat ca moştenitorul regal să aibă un impact pozitiv asupra cheltuielilor britanicilor, chiar dacă acestea au crescut cu doar 0,1% între ianuarie şi martie. „Cred că cea mai mare oportunitate comercială o să vină din partea turiştilor”, spune pentru Reuters Richard Cope, director la firma de cercetare de piaţă Mintel.

În schimb, Joshua Bamfield a prezis că în jur de 4,8 milioane de oameni vor cheltui 72 de milioane de euro numai pe alcool şi alte 29 de milioane pe produse alimentare destinate copiilor. Alte surse importante care vor aduce un aport considerabil economiei britanice vor fi jucăriile, cărţile sau DVD-urile care, în total, vor stimula economia cu 182 de milioane de euro.

Efectul Kate”

Bamfield aminteşte că un efect secundar al naşterii regale va fi explozia vânzărilor de articole pentru bebeluşi, dar şi a celor pe care Kate le poartă la anumite evenimente. Spre exemplu, „efectul Kate”, aşa cum este denumit fenomenul prin care părinţii ajung să copieze stilul vestimentar al ducesei, a atins un nivel maxim după ce viitoarea mamă a purtat un palton în stil dalmaţian la lansarea unei nave de croazieră. În numai o oră, stocul a fost epuizat.

„«Efectul Kate» deja a luat cu asalt lumea modei, iar această tendinţă va continua şi pe măsură ce copilul va creşte”, încheie Bamfield.

Europa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite