Un licean bucureştean vrea să-ţi aducă mall-ul la degetele tale

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Alexandru Glonţaru are 18 ani şi este elev la Colegiul Naţional de Informatică ”Tudor Vianu”, din Bucureşti. Tânărul este inventatorul MobShop şi MobMall, două aplicaţii care ar putea schimba modul în care facem cumpărături.

Conceptul de magazin online nu este unul nou. Totuşi, cum ar fi să te plimbi prin numeroasele magazine dintr-un mall fără să te ridici din pat? Mulţumită tânărului Alex Glonţaru, acest scenariu ar putea deveni realitate.

Tânărul pasionat de informatică a stat de vorbă cu Playtech şi ne-a prezentat proiectul său. „Proiectul este compus din două părţi: MobShop şi MobMall. MobShop este un template pentru aplicaţii de tip E-commerce, pe care îl punem la dispoziţie separat şi mai este MobMall, o colecţie de aplicaţii realizate prin template-ul ăsta. Acesta poate fi utilizat şi de centrele comerciale. De exemplu, dacă un centru comercial convinge majoritatea retailerilor din complex să îşi facă şi aplicaţii MobShop, se poate crea o aplicaţie MobMall specială pentru centru care conţine numai magazinele din interior“, spune tânărul.

În momentul în care vor fi suficiente magazine online create cu ajutorul template-ului MobShob, acestea vor fi adunate în aplicaţia MobMall. Practic, utilizatorii vor avea la dispoziţie o gamă largă de magazine, cu toate produsele lor, într-o singură aplicaţie, adică un mall pe mobil.

<a href="http://playtech.ro/?p=156398" target="_blank" rel="nofollow">Vezi video cu aplicaţia MobMall pe site-ul Playtech</a>  

Pentru utilizatori şi pentru companii

Aplicaţia MobShop este doar o ”schelă” ce poate fi personalizată în funcţie de magazinele care o achiziţionează. Există numeroase opţiuni de personalizare şi chiar şi cei fără cunoştinţe de programare vor putea modifica aplicaţia în funcţie de nevoile lor. „Aplicaţia MobShop a fost gândită în aşa fel încât clientul să îşi personalizeze aplicaţia prin intermediul unui site. Deocamdată nu am început să lucrăm la site, dar aplicaţia este customizabilă fără cunoştinţe de programare. Există deja o interfaţă web de unde pot fi modificate bazele de date. De acolo poţi schimba numele aplicaţiei, detaliile companiei etc. Singurul lucru care nu se poate modifica deocamdată este logo-ul aplicaţiei. Iniţial am vrut să rămână mereu logo-ul nostru pentru a păstra brandingul, dar apoi ne-am dat seama că multe dintre companiile mari nu vor fi interesate de aşa ceva. Logo-ul poate fi înlocuit la cerere“, mai spune Glonţaru.

Fiind vorba despre o aplicaţie care le permite utilizatorilor să efectueze comenzi online, a trebuit să întreb şi de siguranţa pe care o oferă. „Aplicaţia este foarte sigură. Deocamdată plata cu cardul nu este posibilă din cauza băncilor, care nu prea au încredere în Android. Majoritatea băncilor din România lucrează, în momentul de faţă, la dezvoltarea unor aplicaţii proprii pentru plăţi securizate. Plăţile pentru comenzile efectuate prin aplicaţie se pot face ramburs, sau prin PayPal, opţiune care va fi integrată curând. Oricum, după o serie de statistici de anul trecut, 70% dintre comenzile online din România se onorează prin plata ramburs. Din punct de vedere al securităţii detaliilor despre produse, noi am folosit ca soluţie de administrare a bazei de date soluţia oferită de către cei de la OpenCart. Open Cart este un generator de site-uri de E-commerce. Tu le dai baza de date, ei îţi realizează interfaţa web şi tu te legi, cu aplicaţia, la baza respectivă care poate fi administrată foarte uşor. Ei sunt foarte bine securizaţi, au clienţi la nivel mondial. Avem şi noi o soluţie de administrare, dar e la început şi OpenCart este mult mai de încredere“, spune tânărul.

image

Costul aplicaţiei variază în funcţie de client şi de nevoile acestuia. „Preţul depinde de ce doreşti să obţii de la noi. Avem şi o versiune de bază, un catalog virtual care să îţi prezinte produsele şi care nu ar depăşi niciodată cini mii de euro. În funcţie de caracteristicile pe care vrei să le adaugi, creşte şi preţul. Ai putea să dai comenzi direct din aplicaţii, poate fi implementată şi o hartă cu locul magazinului – lucrăm şi la un sistem de ghidare prin GPS, oferim şi o secţiune în care îţi poţi prezenta compania, există şi o funcţie care îi oferă utilizatorului posibilitatea să îşi facă un cont“.

Tânărul îşi pitch-uieşte produsul în faţa mea de parcă s-ar afla în faţa unui investitor. Este sigur pe el şi convingător, iar argumentele sunt logice şi bine-documentate. De ce ar alege cineva MobShop şi nu o soluţie online, ”clasică”? „Există deja o mulţime de soluţii online, dar cele web-based nu sunt scalabile perfect pe orice rezoluţie. Consumul de trafic de net este mult mai mic în cazul unei aplicaţii. Mai este avantajul că putem folosi senzorii telefonului pentru localizare şi hărţi. Pe lângă asta, în ultimii doi-trei ani, utilizatorii renunţă din ce în ce mai mult la surfingul pe Internet prin browser şi preferă aplicaţiile“, explică el.

MobShop şi MobMall, aplicaţii de aur

Povestea celor două aplicaţii începe cu o competiţie pentru tinerii programatori. „Am participat la o competiţie de la facultatea de electronică, unde am câştigat chiar şi un premiu de la IBM. Am prezentat aplicaţia MobShop şi cei de la IBM mi-au dat de gândit. M-au întrebat ce se întâmplă în momentul în care piaţa explodează şi există cinci miliarde de aplicaţii pentru magazine. Îmi instalez cinci miliarde de aplicaţii? Atunci a trebuit să căutăm o soluţie. Am creat o aplicaţie şi atunci ne-am dat seama că centrele comerciale ar putea fi foarte interesate de ea“ spune el.

Glonţaru a lucrat cu mai mulţi colegi la aplicaţie, dar în cele din urmă a rămas singur. „Când am început eram trei. La un moment dat am mai cooptat un coleg. Aplicaţia a fost gata cam într-o lună şi jumătate, am început să participăm la concursuri şi am luat aur la olimpiada internaţională de inventică, după care doi dintre coechipieri s-au retras. Ulterior am dezvoltat MobMall şi am început să punem la cale strategia de marketing. În momentul de faţă, am rămas singur. Deja suntem în proces de licenţiere şi a zis că îl interesează numai procentul lui. În momentul în care voi prinde primul contract, este datoria mea morală să împart banii în patru“, explică el.

Investiţia iniţială a fost mică, fiind nevoie doar de câteva smartphone-uri pe care să poată fi testată aplicaţia. Totul a fost creat cu ajutorul uneltelor puse gratuit la dispoziţia dezvoltatorilor de către Google.

Până la finalul acestui an, Alex speră să semneze contracte cu cel puţin patru parteneri. În viitorul apropiat, el va lansa şi o versiune pentru iOS a aplicaţei.

În rest, speră să intre la facultate în SUA, la MIT sau CalTech, două dintre cele mai bune universităţi americane. Tânărul a participat şi la finala competiţiei Intel ISEF 2014, care a adunat cele mai strălucite minţi din întreaga lume. 

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite