„Tu pe cine vrei blogger pe adevarul.ro?“ De ce bloggingul va avea succes. Cum au reuşit ei şi pariul nostru

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Arianna Huffington FOTO The Guardian
Arianna Huffington FOTO The Guardian

În contextul campaniei „Tu pe cine vrei blogger pe adevarul.ro”, ne-am gândit ca astăzi să vă prezentăm un studiu de caz despre cei care ne-au inspirat în dezvoltarea platformei de bloguri de pe adevarul.ro şi anume Huffington Post. Deşi punctul de pornire este unul asemănător şi reţeta succesului sună foarte bine, nu putem ignora că datele sunt totuşi diferite.

Cu toate acestea, sperăm să vă demonstrăm importanţa pe care o au cititorii şi bloggerii în mediul online al secolului în care trăim. Rolul jurnaliştilor rămâne acelaşi, dar contribuţia venită de la voi şi de la bloggeri are puterea de a sprijini presa şi de a revoluţiona accesul la informaţie.

Succesul lui HuffPost

De la Prinţul Harry care scria pe blogul său când se afla în Afganistan şi Tom Cruise care ţinea lecţii despre scientologie până la publicarea unor imagini video din timpul revoltelor sângeroase  din “Primăvara arabă”, blogging-ul nu a fost niciodată mai puternic. Un blog poate ajuta la alegerea unui preşedinte sau poate duce la demisia unui ministru, în timp ce ne oferă posibilitatea să ne eliberăm şi chiar să celebrăm obsesiile noastre de zi cu zi.

Cu toţii ştim că Mark Zuckerberg a revoluţionat internetul atunci când, în camera lui din campusul studenţesc din Harvard, a creat cea mai cunoscută reţea socială online, Facebook. Mass-media a înţeles că nu poate supravieţui fără a fi prezentă în mediul virtual, motiv pentru care site-urile ziarelor au introdus butoane de Facebook, Twitter, StumbleUpon şi alte reţelele sociale. Dar „Huffington Post“ a trecut la alt nivel, implicându-i direct pe cititori în conţinutul editorial. În acest mod, bloggerii au mai multe şanse să ajungă la un public mai numeros, în timp ce cititori apreciază diversitatea conţinutului, opiniile şi informaţiile generate de oameni simpli sau de celebrităţi.

În 2005, o conservatoare devenită liberală Arianna Huffington a lansat ceea ce urma să devină cel mai mare blog din lume. Traficul de pe website a şocat piaţa mass media din SUA în timpul campaniei prezidenţiale. Deşi multe voci spuneau că „HuffPost“ nu-şi va menţine succesul, şapte ani mai târziu, această platformă online a strâns peste 10.000 de bloggeri, printre care şi nume celebre ca Jim Carrey, Sean Penn sau Alec Baldwin. „HuffPost“ a reuşit să atragă atenţia asupra conţinutului său şi totodată să îi determină pe alţi bloggeri să se alăture proiectului. 

În 2012, „HuffPost“ avea peste 50 de milioane de afişări şi peste 12 milioane de cititori unici potrivit datelor de la comepete.com. „HuffPost“ moderează peste 3 milioane de comentarii pe lună cu ajutorul a 30 de moderatori şi are 50 de editori şi 21 de secţiuni în care bloggerii îşi pot publica textele.

Care au fost secretele acestui succes?

Pasiunea şi curajul de a construi o platformă unică prin conţinutul generat nu doar de jurnalişti, dar şi de cititori şi bloggeri, social media realizată la un alt nivel, experimentele rapide şi frecvente, concentrarea pe nişe şi comunităţi, contribuţia a mii de bloggeri mai mult sau mai puţin cunoscuţi, parteneriate puternice cu instituţii media celebre ca Rolling Stones, Variety sau Yahoo. Dar, poate peste toate acestea, ceea ce diferenţiază „HuffPost“ de orice alte publicaţii este puterea de a găzdui blogurile scrise de nume gigante pentru întreaga lume ca: Tony Blair, Barack Obama, Hillary Clinton sau Madonna.

The key to Huffington Post's success from dominika

„„Huffington Post““ are peste 15,6 milioane de vizite pe pagină pe săptămână, potrivit Quantcast. Dar are, de asemenea, o imensă varietate de conţinut pentru acele afişări de pagină. Sunt publicate peste 100 de articole originale pe zi - plătite şi neplătite - doar în secţiunea de politică. Şi aceasta din urmă reflectă doar 15% din traficul de pe site, ceea ce reprezintă 2,3 milioane de afişări pe săptămână.

Într-un studiu făcut de Nate Silver de la Fivethirtyeight, platforma de bloguri integrată în site-ul „New York Times“, autorul demonstrează că postările de pe bloguri pot genera un trafic de peste 30,000 de afişări, dar că media se află undeva la 2,000 de afişări. Cu toate acestea însă implicarea cititorilor este vitală pentru platforma online.

La fel ca şi Facebook sau Twitter - locuri unde cititorii îţi publică gratuit conţinutul, indiferent de natura lui -  „Huffington Post“ funcţionează pe aceleaşi criterii: nu este o companie de publishing, ci, mai degrabă o companie de tehnologie.

Pe lângă conţinutul generat de contributori, „HuffPost“ a reuşit să se impună şi prin agregarea de ştiri şi informaţii de la competitiori, oferindu-le cititorilor link-uri către numeroase surse externe, fie ele site-uri sau reţele sociale.

"Nu e prea frumos - design-ul îmi dă dureri de cap - dar este inovativ şi eficient" spune autorul.

De ce nu a avut succes „Huffington Post“ în UK

După ce AOL a cumpărat „Huffington Post“ pentru 315 milioane de lire sterline, cele doua companii au declarat: "Combinaţia dintre infrastructura şi dimensiunea lui AOL cu abordarea inedită a lui „Huffington Post“ a ştirilor şi conţinutului generat de comunitate..va marca un moment unic în evoluţia jurnalismului digital şi a angajamentului mediului online"

Planurile au fost îndeplinite rapid, şi în iulie 2011, celebrul site de anvergură din SUA, „Huffington Post“,  şi-a deschis prima filieră în afara Americii de Nord. Dar noul super-blog nu a reuşită să îndeplinească aşteptările măreţe.

Deşi AOL nu a eliberat date care să confirme traficul generat de noul site, surse din interiorul companiei au confirmat că site-ul a dezamăgit, iar implicarea cititorilor este aproape inexistentă.

Ce nu a mers?

În primul rând, aroganţa americană. Când „HuffPost“ a luat naştere în 2005, puterea internetului se afla deja la un nivel foarte ridicat în UK, iar britanicii aveau posibilitatea să urmărească site-uri de peste tot din lume, inclusiv pe cele din SUA.

Cu toate acestea, Arianna Huffington trăia cu impresia că lansarea lui „HuffPost“ UK va fi văzută ca o minune revoluţionară de către britanici - ca şi cum ea ar fi fost prima persoană care să aducă foc pe insulă. Poate că în urmă cu şase ani succesul ar fi fost altul, dar versiunea UK nu a reuşit să genereze dezbaterile pe care le preconiza în spaţiul public virtual din Marea Britanie.

În al doilea rând, au existat probleme serioase cu cei care au contribuit la platforma din UK, acolo unde bloggerii nu au adus îndeajuns de multe informaţii sau nu au scris opinii care să genereze calitatea recunoscută deja în SUA.

În acelaşi timp, ziarele consacrate în UK au înţeles că versiunile online trebuie livrate diferit de produsul tipărit, astfel că ziare precum „The Telegraph“ sau „Daily Mail“ au introdus rubricile de bloguri susţinute de specialişti în diverse domenii. „The Telegraph“ a reuşit chiar să se diferenţieze la acest capitol, având unul dintre cei mai buni editori de blog - Damian Thompson. De asemenea, „The Guardian“ şi „Spectator" au site-uri care găzduiesc articole de la cititori care nu sunt plătiţi de companie.

Şi nu în cele din urmă, „HuffPost“ UK nu este recunoscut de britanici ca un produs care să impună anumite voci şi anumite direcţii politice. Marea Britanie nu se comportă la fel ca SUA, iar motivarea cititorilor este una diferită. Cu toate acestea, însă, „HuffPost“ vrea să se extindă în Europa prin platformele online TechCrunch şi Engadget.

Cele mai citite platforme de bloguri din lume

Într-un top realizat de eBizMBA care îşi actulizează conţinutul constant pe toate site-urile indexate de Alexa - platforma care monitorizează traficul global al site-urilor, dar şi folosind datele generate de platformele americane Compete şi Quantcast, primele 15 bloguri din lume la ora actuală sunt următoarele:

1. „Huffington Post“
2. TMZ
3. Business Insider
4. Engadget
5. PerezHilton
6. Gizmodo
7. Mashable
8. TechCrunch
9. Gawker
10. Lifehacker
11. The Daily Beast
12. SmashingMagazine
13. FailBlog
14. Kotaku
15. Boing Boing

poza campanie adevarul


Nu ne putem compara cu gigantul „Huffington Post“, dar avem speranţa că vom reuşi împreună să dăm glas vocilor din “România Tăcută”. Aşadar, vă relansăm invitaţia de a ne propune oameni celebri sau pur şi simplu oameni care v-au marcat educaţia şi dezvoltarea şi pe care v-ar plăcea să-i citiţi pe platforma de bloguri adevarul.ro. Campania noastră continuă şi în săptămâna următoare când îi vom contacta pe cei propuşi deja de voi pentru a-i convinge să se alăture proiectului nostru ambiţios. 

Vă invităm să completaţi chestionarul în continuare şi vă pregătim noi lucruri interesante: „Tu pe cine vrei blogger pe adevarul.ro?”. Puteţi citi lista preliminară accesând acest link

Loading...

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite