Startup Live Bucharest: ce idei de proiecte au prezentat tinerii antreprenori în tehnologie

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Evenimentul Startup Live Bucharest a început vineri după-amiază. 15 antreprenori au încercat să-i convingă pe participanţi să li se alăture şi să-i ajute să-şi tranforme ideile în proiecte.

Startup Live Bucharest este un eveniment definit de inovaţie în tehnologie care îşi propune să revigoreze mediul de business românesc. Acesta reprezintă o oportunitate networking şi de promovare a ideilor de business, dar şi o rampa de lansare pentru tinerii antreprenori care au oportunitatea de a fi remarcaţi de investitorii internaţionali şi nu numai. Câştigătorii celei de-a doua ediţii Startup Live Bucharest vor pleca la Pioneers Festival în Viena, cel mai mare festival pe tehnologie din Europa.

„Pitcherii“ au avut la dispoziţie 90 de secunde pentru a-şi expune ideile în faţa celorlaţi participanţi şi pentru a explica de ce fel de persoane mai au nevoie pentru ca proiectele lor să prindă contur (dezvoltatori, oameni de marketing, de publicitate etc.)

Raul a fost primul care şi-a prezentat ideea. El vrea să creeze o modalitate de a verifica dacă un domeniu de internet este sau nu de încredere. „Vreau să-i ajut pe oameni să afle dacă îşi pot lăsa numele, numărul cardului pe un site“, a spus el.

Dragoş încearcă să-i înveţe pe copii cu autism ce înseamnă empatia şi emoţiile. „Combinăm teatru şi jocuri, le punem pe tablete“.

Andi a lucrat în industria jocurilor video şi doreşte să aducă gamingul hardcore pe platformele sociale. „Limitările impuse de platforme sunt aceleaşi ca şi cele impuse de primele console de jocuri. Avem deja un prototip“, a spus Andi.

Manu este un tânăr italian care speră să le poată arăta startupurilor dacă merită să continue pe o anumită idee. Proiectul lui este o platformă de crowdsourcing şi se numeşte „Babele“. „O persoană care are o idee intră pe platformă. Acolo îşi transformă ideea într-un model de afacere. La fiecare ea poate interacţiona cu comunitatea. Există şi o parte de gamification care ajută la descoperirea altor oameni care ar putea aduce ceva în plus proiectului respectiv“, a spus Manu. Proiectul va fi gata de lansare într-o lună.

Jeremy este din Franţa şi proiectul său este numit „Graphee“. Acesta este un motor de căutare grafic. „Vreau să cunosc mulţi oameni, dar nu ştiu exact cum aş putea ajunge la ei. Pot folosi LinkedIn, Facebook, să dau telefoane, dar nu există o modalitate rapidă de a vedea care sunt legăturile mele cu anumite persoane. Graphee te lasă să-ţi introduci contactele în sistem şi atunci când cauţi o persoană, Graphee îţi spune care dintre prietenii tăi îţi poate face legătura cu persoana respectivă“, a explicat Jeremy.

Dragoş vrea să dezvolte o aplicaţie de Android care le permite utilizatorilor să-şi difuzeze activităţile pe Internet. „Este gândită pentru cei care vor să-şi difuzeze jocurile şi vor ca prietenii lor să se uite la ei, să le bată scorul“, a spus Dragoş.

Andrei dezvoltă o aplicaţie care le va permite companiilor şi freelancerilor să îşi împartă mai eficient timpul. El vrea să „zguduie piaţa“ şi să creeze noua generaţie de aplicaţii de gestionare a timpului.

Remus vrea să-i ajute pe oameni să îşi sincronizeze timpul liber. „Să spunem că eşti la computer şi stai pe Facebook sau pe Youtube. Îţi dai seama că ai vrea să faci ceva cu un prieten. Oricum vei căuta, nu ai cum să afli dacă, în acel moment, prietenii sunt şi ei disponibil. Soluţia este «No plans for tonight». Este o aplicaţie la care te loghezi prin Facebook şi care îţi arată persoanele care sunt libere în acelaşi moment ca şi tine“, a explicat el.



Dimitri vine din Moldova şi propune un site care îi ajută pe cei care îşi caută apartamente de închiriat să intre în contact cu proprietarii. „În loc să plătiţi 300 de euro agenţilor imobiliari, ne veţi plăti nouă 10 euro. Veţi avea acces la toate informaţiile despre apartament şi poze cu proprietatea“, a arătat Dimitri.

Ana şi-a început discursul cu o întrebare. „Care dintre voi urăşte momentul acela când începe să sune alarma dimineaţa?“. Pentru a spori productivitatea oamenilor, Ana propune o soluţie riscantă. Persoanele îşi vor seta anumite ţeluri şi vor putea paria pe potenţialul lor. „Intraţi într-o provocare care durează 30 de zile. Vă punem într-o comunitate cu aceleaşi interese ca şi tine. Pentru a face lucrurile mai interesante, îţi invităm prietenii să parieze şi ei pe potenţialul tău. La finalul celor 30 de zile, dacă ţi-ai atins obiectivele, îţi primeşti banii înapoi şi ai devenit o persoană matinală. Dacă, păcat. Banii rămân la noi şi vei învăţa că cine doarme are de pierdut“, a explicat tânăra.

Andrei vrea să facă programarea robţilor accesibilă oricui. „Probabil că fiecare dintre voi şi-a dorit un robot pe post de asistent. Mai întâi trebuie construită o platformă care să facă programarea inteligenţelor artificiale un lucru foarte simplu. Cred că platforma Raspberry Pi este soluţia“, a spus Andrei.

Alex are o idee numită „Email Realestate“. Cum majoritatea lumii are mai mult de o adresă de email, Alex vrea să creeze o extensie de browser care să includă automat, în toate mesajele trimise de pe orice cont, semnătura expeditorului, instrucţiuni speciale sau chiar şi banere pentru organizaţii non-guvernamentale.

Mihnea lucrează în publicitate şi vrea să construiască o aplicaţie gratuită prin care oamenii de pe stradă să-i poată anunţa pe proprietarii de maşini cărora le sunt ridicate maşinile. Aplicaţia „Hingher“ solicită numărul maşinii şi numărul de telefon al proprietarului şi trecătorii îl pot găsi, astfel, prin aplicaţie şi îl pot avertiza înainte ca maşina să fie ridicată.

Claudiu vrea să creeze o platformă dedicată presei. „Cu toţii ştim că industria presei îndură foarte multe în ultimul timp. Publictarii diabolici taie bugete, jurnaliştii sunt daţi afară. Construim o platformă de publicare care le va permite jurnaliştilor şi bloggerilor să-şi creeze o relaţie mai strânsă cu cititorii şi să obţină venituri suplimentare“.

Ana-Maria vrea să construiască un site numit freegetaway.com. „Putem oferi 100 de vacanţe complet gratuite. Avem acces la big data şi algoritmi de proprietate pentru a găsi automat pachete de vacanţă şi asta ne permite să maximizăm promoţiile şi discounturile pentru a oferi vacanţe gratuite“.

După ce şi-au prezentat ideile, pitcherii au avut 30 de minute să-şi găsească coechipieri care să-I ajute să-şi construiască proiectele. Apoi a urmat o sesiune de teambuilding, ce a avut ca scop formarea de legături între noii coechipieri.

image



Sâmbătă, echipele au fost „luate sub aripă“ de o serie de mentori din domeniu, care au ţinut discursuri şi au încercat să le îndrume în direcţia potrivită.

Printre invitaţi se numară : Marian Duşan, director general Evenimentul Zilei şi Capital şi fondator Romanian Business Accelerator, Dragos Georgiţă – director of engineering la Adobe Romania,  Mihai Baciu – fondator Agrafa Print , Tiberiu Aron – bussines developer  Cel.ro, Dragoş Rouă – serial entrepreneur şi blogger, Andrei Costescu – fondator MReady şi multi altii. Evenimentul se bucură de participarea unor invitati internaţionali precum : Michael Ronen, fondatorul startup-ului Capsuling.me, Iris S. Hafner – headhunter internaţional dar şi Robert Dohrendorf, presedintele Toastmasters Bern.

,,Ne bucurăm să susţinem creşterea comunităţii tinerilor antreprenori din România, credem în aceasta comunitate care s-a construit în jurul Startup Live Bucharest şi pentru voi am creat această a doua ediţie. Ne asteptam la idei inovatoare şi la un public pe masură.”  a declarat Florina Dumitrache, team-leader Startup Live Bucharest.

Proiectul se desfăşoare în cadrul incintei Tech Hub Bucharest şi reprezintă un spaţiu de întâlnire pentru tinerii antreprenori, cât şi o modalitate de validare a propriilor proiecte de business, de îmbunătăţire a ideilor sau de găsire de noi oportunităţi.

image
Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite