Secrete ale hărţilor Google, dezvăluite chiar de omul responsabil pentru ele: Ed Parsons

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Inovaţie şi o experienţă cât mai utilă pentru utilizatori – acestea sunt standardele după care se ghidează echipa de tehnologie geospaţială, după cum a explicat şeful acesteia în cadrul conferinţei Google Media Day de la Londra

Cum o căutare din trei este legată de locuri, Google îşi ia foarte în serios hărţile, iar acest lucru l-a demonstrat cu prisosinţă Ed Parsons, responsabil cu dezvoltarea geospaţială şi îmbunătăţirea continuă a Google Earth, Google Maps şi Google Maps pentru telefoane mobile. El susţine că, în curând, hărţile aşa cum le ştim vor dispărea, iar dispozitivele mobile vor deveni un asistent personal indispensabil în orice moment al zilei şi oriunde te-ai afla.

„Totul a început cu hărţile din hârtie, cu care suntem cu toţii obişnuiţi, dar gândiţi-vă unde am ajuns. Street View îţi oferă cea mai apropiată experienţă de realitate, poţi vedea cum arată clădirea unde trebuie să ajungi, dacă eşti pe drumul cel bun. Harta viitorului nu este o hartă. Suntem la sfârşitul epocii desktop“, menţionează Parsons.

Potrivit pentru reclame

Specialistul Google spune că „deja, cu Google Now, pe telefonul mobil nu primeşti doar informaţiile legate de drumul pe care trebuie să mergi, ci şi condiţii de trafic, rute alternative, timpul estimat până la sosirea la destinaţie în funcţie de aceşti factori. Pe lângă acestea, avem şi alte unelte legate de Google Now, care fac experienţa utilizatorului cât mai plăcută şi mai utilă. De exemplu, când am fost la Nisa, Google Now mi-a arătat cât timp voi face de acasă până la aeroport, mi-a oferit codul pentru îmbarcare, iar atunci când am deschis telefonul în Franţa, mi-a spus cum este vremea, mi-a oferit un dicţionar englez-francez şi cursul valutar. Şi, ce este mai important, eu nu am solicitat niciuna dintre aceste informaţii, dar aveam nevoie de el şi le-am primit“, a explicat Parsons.

Hărţile Google sunt verificate şi actualizate la fiecare şase luni - un an, însă, în cazul schimbărilor majore, acestea sunt operate imediat. Investiţia doar în serviciul Google Maps, Google Earth şi Google Maps for Mobile se ridică la sute de milioane de dolari, însă Ed Parsons susţine că beneficiile sunt proporţionale pentru toţi cei implicaţi. „Un serviciu bun este avantajos. Îmbunătăţeşte valoarea experienţei utilizatorului şi a serviciilor deopotrivă şi, totodată, creşte valoarea pentru zona de publicitate. Aceasta din urmă este cu atât mai valoroasă, cu cât reclama este locală. Reclama poate fi foarte bine ţintită: «vreau ca reclama mea să apară doar utilizatorilor din zona x», iar acest lucru are o foarte mare valoare“, a mai precizat Parsons.

Anonimitatea nu este indicată

Pentru ca toate aceste lucruri să se întâmple şi să se dezvolte, este din ce în ce mai necesar ca utilizatorii să nu navigheze anonim pe internet, ci să se logheze la conturile lor de Google, să  permită localizarea în timp real. Aceste practici au ridicat însă şi semne de întrebare legate de intimitate şi securitate.

„Ne putem da seama când căutarea se face de pe un dispozitiv mobil, dar este altă discuţie dacă utilizatorul doreşte să spună exact unde se află şi dacă vrea să împărtăşească acest lucru cu anumite persoane din grupul de prieteni sau să-şi facă publică locaţia”, a explicat Parsons.

Totuşi, în ciudat avantajelor pe care oficialii Google le susţin, numărul celor care îşi fac publice astfel de informaţii personale este încă redus. „Este vorba mai degrabă  de un procent dintr-o singură cifră deocamdată. Credem însă că este o prejudecată că doar tinerii împărtăşesc astfel de informaţii. Cred că oamenii, indiferent de vârstă, au început să cântărească foarte bine raportul dintre informaţiile oferite şi ceea ce primesc în schimb“, a mai spus oficialul Google.

Acest lucru este valabil şi în cazul hărţilor în sistem Street View. Potrivit lui Parsons, impactul a fost unul puternic, iar utilizatorii au fost mai degrabă încântaţi decât îngrijoraţi. Astfel, mai puţin de un procent a solicitat ca o fotografie care îl implica să fie ştearsă din sistem. „Am primit la biroul de presă mai multe cereri pentru a fotografia din nou o anumită stradă pentru că s-a schimbat, o grădină pentru că arăta rău sau alte persoane au cerut ca faţa lor să devină vizibilă pentru a putea fi imortalizaţi pe Street View“, au mai precizat reprezentanţii companiei.

Ed Parsons

Lucrează la Google de şase ani şi este responsabil de departamentul de Tehnologie Geospaţială. A absolvit Facultatea de Geografie, fiind membru al Societăţii Regale de Geografie. După cum el însuşi ne-a povestit, a învăţat singur să lucreze pe computer şi ulterior şi-a dezvoltat pasiunea pentru tehnologie cu un master şi un doctorat în Ştiinţe. Este căsătorit, are doi copii, locuieşte la Londra şi scrie constant pe www.edparsons.com.


 

image
Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite