Pharma Points, aplicaţia gratuită care te ajută să găseşti produsele farmaceutice de care ai nevoie

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Pharma Points

Echipa Doctrina.biz a dezvoltat Pharma Points, o aplicaţie gratuită prin care oamenii pot afla rapid unde pot găsi cele mai căutate medicamente şi produse farma de care au nevoie.

Soluţia Pharma Points a fost dezvoltată voluntar pentru a sprijini lupta împotriva răspândirii coronavirusului, prin reducerea expunerii la virus atât a pacienţilor, cât şi a personalului din farmacii. Investiţia în proiect se ridică la peste 10.000 euro.

Obiectiv: 1 milion de utilizatori şi 3000 farmacii.

Utilizarea Pharma Points este gratuită, atât pentru farmacii, cât şi pentru populaţie. De la finalizarea proiectului, la jumătatea lunii aprilie, peste 500 farmacii s-au înscris în aplicaţie. În prezent, publicul poate interoga aplicaţia cu privire la disponibilitatea celor mai căutate produse (măşti de protecţie, mănuşi, dezinfectanţi, dar şi medicamente precum paracetamol sau altele, eliberate pe bază de reţetă), în 130 localităţi din toate judeţele ţării.

Produsele farmaceutice a căror disponibilitate poate fi verificată în aplicaţia Pharma Points sunt cele mai căutate de public într-un anumit moment, acestea putând să se modifice în funcţie de căutarile active ale utilizatorilor. Astfel, aplicaţia se actualizează continuu prin contribuţia utilizatorilor. Lista iniţială de produse a fost stabilită cu ajutorul farmaciştilor cu care echipa Pharma Points s-a consultat.

”Un Waze al farmaciilor”

Aplicaţia funcţionează prin intermediul Facebook Messenger, nefiind necesară descărcarea unei alte aplicaţii, lucru care ar face adopţia sistemului mai lentă.

Utilizatorii intră pe pagina de Facebook Pharma Points şi apasă Trimite mesaj. Aplicaţia îl ghidează apoi prin câţiva paşi de interogare, prin care utilizatorul menţionează localitatea în care caută, iar apoi dacă este în căutarea unei farmacii bine aprovizionate sau a unui produs farma popular în acel moment.

După selectarea produsului, utilizatorilor le sunt indicate farmaciile în care îl pot găsi, iar după câteva ore sunt întrebaţi, în mod automat, dacă au găsit produsul respectiv în farmacia sugerată.

”Pharma Points funcţionează în mare măsură ca un “waze” al farmaciilor, corectitudinea informaţiilor depinzând fundamental de calitatea conţinutul generat de utilizatorii săi. Dacă aceştia raportează corect unde au găsit un produs farma popular, cu toţii vom avea acces la informaţia utilă şi corectă. În prezent echipa noastră face constant verificări pentru a asigura calitatea informaţiilor, însă pe măsură ce volumul datelor creşte, ne bazăm pe utilizatori” spune Doru Mircea, fondator Doctrina România.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite