Facebook va avertiza utilizatorii dacă citesc ştiri false

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Facebook se luptă de luni de zile cu decizia de a şterge ştirile false care sunt partajate pe reţeaua de socializare, iar acum a ajuns în cele din urmă la o soluţie. Articolele care se presupune a fi false - aparent publicate cu intenţia de a păcăli oamenii - vor fi marcate cu ceea ce Facebook numeşte un „steag”.

Facebook a declarat joi că va introduce instrumente pentru a preveni ştirile false de la răspândire pe platforma sa, ca răspuns la numeroasele critici că nu a făcut suficient pentru a combate problema în timpul campaniei prezidenţiale din SUA.

Compania a subliniat că noile caracteristici fac parte dintr-un proces continuu de a rafina şi a testa modul în care tratează ştirile false, după ce anul acesta s-a confruntat cu plângeri care implică modul în care monitorizează şi controlează conţinutul produs de 1,8 miliarde de utilizatori.

Cum funcţionează avertismentul

Facebook a spus că utilizatorilor le va fi mai uşor să identifice articolele false şi să identifice farsele din fluxul lor de ştiri. Compania va lucra cu organizaţii cum ar fi site-uri de verificare a faptelor precum Snopes, ABC News şi Associated Press pentru a verifica autenticitatea poveştilor.

În cazul în care astfel de organizaţii identifică o poveste ca fals, Facebook a spus că ştirea va fi semnalată ca fiind „disputată” şi va fi legată de articolul corespunzător care explică de ce este falsă.

Noul sistem va funcţiona astfel: Dacă o poveste de pe Facebook este în mod evident falsă – de exemplu spune că o celebritate a murit atunci când aceasta este încă în viaţă - atunci utilizatorii vor vedea un anunţ că povestea a fost contestată sau demascată. Oamenii care încearcă să împărtăşească poveşti marcate drept false vor vedea, de asemenea, o alertă înainte de a posta.

Utilizatorii vor avea, de asemenea, posibilitatea de a raporta poveştile potenţial false la Facebook sau de a trimite mesaje direct persoanei care a postat un articol discutabil.

Compania a declarat că poveştile controversate pot apărea mai mici în fluxul de ştiri, adăugând că, odată ce o poveste este marcată, ea nu poate fi promovată.

„Avem responsabilitatea de a reduce răspândirea de ştiri false pe platforma noastră”, a declarat Adam Mosseri, vice-preşedinte de dezvoltare a produsului al Facebook, potrivit Washington Post. Mosseri a spus că reţeaua socială încă mai vrea să fie un loc unde oamenii cu tot felul de opinii se pot exprima, dar nu are niciun interes în a arbitra ce este şi ce nu este adevărat pentru un miliard de utilizatori.

Acum câteva săptămâni, directorul executiv Mark Zuckerberg a declarat că a fost o „idee nebună” că ştirile false sau care induc în eroare de pe Facebook au ajutat la înclinarea balanţei în favoarea republicanului Donald Trump la alegerile din Statele Unite. Critica a persistat, însă, pe fondul informaţiilor că oamenii din Statele Unite şi din alte ţări au fabricat ştiri senzaţionale menite să facă apel la conservatori.

Criticii au spus că ştirile false au fost, de multe ori, citite pe scară mai largă decât ştirile transmise de organizaţiile majore de presă.

Înaintea alegerilor din SUA din 8 noiembrie, utilizatorii Facebook au fost invadaţi de ştiri false spunând că Papa Francis l-a aprobat pe Trump sau că un agent federal care l-a investigat pe candidatul democrat Hillary Clinton a fost găsit mort.

Efortul Facebook este destinat să se concentreze pe „cea mai rea dintre rele” dintre ştirile false create de „spammeri” pentru propriul lor câştig, a mai declarat Adam Mosseri.

Unii scriitori conservatori de extremă dreapta au atacat imediat anunţul, deplângând-l ca pe o încercare de a pune botniţă conţinutului lor legitim.

Este însă greu de evaluat cât de eficient va fi programul implementat de Facebook şi dacă reţeaua socială va face suficient pentru a combate problema ştirilor false, dar Facebook testează diferite opţiuni pentru a vedea ce funcţionează cel mai bine, iar această rundă de eforturi este prima din multele pe care Facebook le va încerca.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite