Modul ciudat în care au reacționat animalele la eclipsă. NASA cere ajutorul oamenilor pentru a le studia

Coioții urlă, bufnițele strigă și gorilele mărșăluiesc la culcare. Eclipsa de soare de luni a făcut ca animalele să reacționeze în moduri ciudate.

FOTO: Shutterstock

În timp ce oamenii din America de Nord au reacționat surprinzător atunci când au asistat luni la o eclipsă totală de soare, oamenii nu au fost singurele specii care au avut un comportament neobișnuit în timpul acestui eveniment ceresc rar, scrie news.sky.com.

O echipă de 40 de persoane de la grădina zoologică Fort Worth din Texas a urmărit cum animalele lor au oferit câteva răspunsuri interesante la întunericul soarelui în mijlocul zilei.

„Trupa noastră de gorile s-a ridicat și s-a îndreptat spre ușă ca și cum ar fi fost timpul să intre în casă pentru noapte", a declarat doctorul John Griffioen, care a condus echipa, pentru Sky News.

Două dintre stolurile noastre de flamingo s-au apropiat mult mai mult. Au început să vocalizeze mult mai mult, iar unul dintre ei chiar a început să mărșăluiască, care este un comportament de legătură în grup”.

Pe o mlaștină din Nevada, cercetătorii au ascultat cum coioții au început să țipe, iar o bufniță roșie a început să huluie și să zboare.

Kim Rosvall, un biolog din Indiana care a studiat viața din mlaștină, a numit experiența „incredibilă” pe X.

Deși există o eclipsă la fiecare 18 luni, se știu foarte puține lucruri despre cum reacționează animalele la astfel de fenomene.

Studiile care există arată că animalele se comportă foarte ciudat.

În timpul unei eclipse care a avut loc în Mexic în 1991, oamenii de știință au văzut cum păianjenii coloniali care țeseau globuri și-au rupt pânzele în timpul celei mai întunecate părți a eclipsei.

De îndată ce soarele a revenit, păianjenii și-au refăcut pânzele.

În Arizona, oamenii de știință care colectează cicade au observat că acestea încetează să mai cânte atunci când soarele este acoperit în proporție de 50%. A fost nevoie de 40 de minute pentru ca ele să înceapă din nou să facă zgomot.

Și girafele, babuinii, gorilele și lorikeets manifestă un comportament anxios în timpul eclipselor, așa cum a fost raportat în studiul denumit în mod strălucit Total Eclipse of the Zoo, în care cercetătorii au înregistrat modul în care animalele de la grădina zoologică Riverbanks din Carolina de Sud au reacționat la eclipsa din 2017.

Girafele au început să se „balanseze în mod coordonat”, iar babuinii s-au grupat, deși în mod normal se separau în grupuri mici.

Lorikeets, un membru colorat al familiei papagalilor, a început să se „balanseze în mod coordonat”, a devenit zgomotos și apoi a urmat o „tăcere comună”.

De fapt, 75% dintre animalele de la grădina zoologică au reacționat la eclipsă.

Însă reacțiile animalelor la eclipsele solare sunt relativ puțin studiate. Acum, oamenii de știință au nevoie de ajutorul dumneavoastră.