”Baby boom”, supersonicul care își dorește să devină cel mai rapid avion de linie din lume

0
Publicat:

Boom Supersonic tocmai a zburat pentru prima dată cu avionul său de testare, în timp ce se grăbește să construiască cel mai rapid avion de linie din lume - faceți cunoștință cu "baby boom”.

XB-1, testat pentru a fi cel mai rapid avion de linie din lume FOTO: facebook/Scamble Magazin
XB-1, testat pentru a fi cel mai rapid avion de linie din lume FOTO: facebook/Scamble Magazin

Compania aerospațială din Colorado Boom Supersonic vrea să readucă în actualitate epoca Concorde, un avion de pasageri mai rapid decât sunetul, care a zburat timp de aproape 30 de ani înainte de a se retrage în 2003.

Viziunea Boom despre următorul avion de linie supersonic este un avion Mach 1,7 numit Overture, iar compania tocmai a zburat vineri cu primul său prototip, scrie businessinsider.com.

Poreclit "baby Boom", demonstratorul XB-1 este "fundația" avionului futurist Overture. Boom spune că folosește avionul experimental pentru a dovedi tehnologiile inovatoare esențiale pentru un zbor supersonic sigur și eficient.

În noiembrie, Boom Supersonic a anunțat că XB-1 se pregătește pentru primul său zbor și că a primit certificatul de navigabilitate experimentală necesar de la autoritățile federale de reglementare pentru a opera avionul de testare.

Înaintea testelor de zbor, XB-1 a trecut printr-o serie de evaluări la sol, inclusiv evaluarea subsistemelor, teste de taxare la viteză medie și modernizarea motoarelor și a trenului de aterizare, a declarat compania.

"Astăzi, XB-1 și-a luat zborul în același spațiu aerian consacrat în care Bell X-1 a depășit pentru prima dată bariera sunetului în 1947", a scris fondatorul și CEO-ul Boom, Blake Scholl, într-un comunicat de presă.

"Am așteptat cu nerăbdare acest zbor de când am fondat Boom, în 2014, și marchează cea mai importantă etapă de până acum pe calea noastră de a aduce călătorii supersonice pasagerilor din întreaga lume", a continuat el.

Boom a spus că anvelopa pentru rază de acțiune, viteză și altitudine se extinde în timp și în mai multe faze de testare, iar modelul inaugural XB-1 reprezintă doar o fracțiune din ceea ce va fi construit Overture pentru a zbura.

Potrivit lui Boom, se așteaptă ca viitorul său avion mai rapid decât sunetul să se avânte la viteze de până la Mach 1,7, sau aproximativ 1.300 mph, și să se deplaseze la o viteză de croazieră de până la 60.000 de picioare - ceea ce înseamnă că avionul ar putea conecta New York City și Londra în doar trei ore și jumătate.

În 1947, Bell X-1 a devenit primul avion din lume care a zburat cu o viteză mai mare decât viteza sunetului, survolând deșertul Mojave, care este desemnat pentru zboruri speciale și are un coridor supersonic de 50 de mile folosit pentru teste de zbor cu viteza Mach deasupra pământului.

Printre alte avioane celebre care au decolat din Mojave se numără un avion experimental cu reacție propulsat de o rachetă, numit North American X-15. Potrivit Smithsonian, acesta a fost primul avion cu aripi care a zburat cu viteze de patru, cinci și șase ori mai mari decât viteza sunetului.Înainte de Boom, Shoemaker a condus primul zbor al avionului militar Block II Super Hornet și a pilotat prototipuri electrice de decolare și aterizare verticală.Potrivit lui Boom, Brandenburg este absolvent al Școlii de piloți de încercare a Marinei Statelor Unite și adversar al TOPGUN.

Brandenburg și Shoemaker au efectuat sute de ore de pregătire în simulatoare de zbor atât pentru XB-1, cât și pentru T-38 Chaser, înainte de a prelua comenzile în zborurile de testare.

"Toți cei din echipa XB-1 ar trebui să fie incredibil de mândri de această realizare", a declarat Shoemaker vineri. "A fost un privilegiu să împărtășesc această călătorie cu atât de mulți profesioniști dedicați și talentați. Experiența pe care am dobândit-o în atingerea acestei etape va fi de neprețuit pentru renașterea călătoriei supersonice a Boom". Potrivit Boom, monitorizarea la sol a misiunii vine de la o cameră de control plină de ingineri și alți angajați.

"Inginerii din camera de control sunt aceiași care au proiectat sistemele aeronavei și au funcționat ca o echipă pentru fiecare eveniment de testare la sol efectuat în ultimii doi ani", a declarat Boom.

"Sistemul de viziune cu realitate augmentată" implică două camere montate pe bot care permit piloților" o vizibilitate excelentă a pistei".

Potrivit lui Boom, acest lucru poate îmbunătăți eficiența aerodinamică și poate anula necesitatea ca Overture să aibă celebrul nas mobil al Concorde - care s-a coborât pentru a reduce rezistența la înaintare și pentru a oferi piloților o vizibilitate mai bună.

Între timp, Boom a declarat că XB-1 testează, de asemenea, materiale compozite din carbon puternice, dar ușoare, prize de aer supersonice care încetinesc aerul cu viteza Mach la viteze subsonice și "aerodinamică optimizată digital" care îmbunătățește eficiența supersonică.

Aterizarea a fost complicată, dar Boom a declarat că pilotul Shoemaker a folosit sistemul de realitate augmentată și ajutorul unui "ofițer de semnalizare a aterizării" poziționat pe marginea pistei pentru a ateriza în siguranță demonstratorul XB-1. Deși Boom a asigurat GE ca furnizor de motoare pentru demonstratorul său XB-1, compania s-a luptat să găsească un mare producător de motoare precum Rolls-Royce, Pratt & Whitney și CFM International pentru a ajuta la construirea motorului său supersonic Overture.

Divizia de imprimare 3D a GE, GE Additive, va oferi Boom "consultanță și tehnologie de proiectare în domeniul producției aditive" pentru a ajuta la crearea unui design ușor și eficient din punct de vedere al consumului de combustibil pentru Symphony.

Analistul de aviație Henry Harteveldt a declarat pentru Business Insider în 2022, când Boom nu a putut găsi un furnizor de motoare, că construirea unui motor intern ar fi o provocare, dar s-ar putea dovedi profitabilă în cazul în care Boom ar vinde proiectul. baby Boom are trei motoare, în timp ce Overture va avea patru motoare montate pe aripi.

Atât XB-1, cât și Overture sunt proiectate cu aripi de pescăruș, ceea ce sporește siguranța și reduce efortul motorului, costurile și zgomotul, potrivit Boom.Oamenii din ziua de azi încă se mai amuză de vremurile în care se putea zbura spre Londra în mai puțin timp decât durează să traversezi Manhattan-ul la orele de vârf. Cei trei transportatori globali au comandat și precomandat un număr colectiv de 130 de aeronave Overture. American a comandat 20, într-o tranzacție în valoare de 4 miliarde de dolari la prețul de listă, cu opțiuni pentru încă 40.

Între timp, United a comandat 15 Overture în valoare de 3 miliarde de dolari la prețul de listă, cu opțiuni pentru încă 35. JAL a investit 10 milioane de dolari în Overture și are opțiunea de a cumpăra 20 în cadrul unui acord de precomandă.

Cel mai rapid zbor înregistrat al Concorde a avut loc în februarie 1996, când un zbor British Airways de la New York la Londra a traversat Atlanticul în 2 ore, 52 de minute și 59 de secunde. La fel ca și Concorde, Overture va avea doar locuri la clasa business. Cu toate acestea, acest produs de mare lux va fi probabil scump, având în vedere costurile ridicate de operare ale unui avion supersonic. Tacticile de reducere a costurilor includ, printre alte strategii, implementarea unor sisteme care îmbunătățesc eficiența aerodinamică, utilizarea de materiale ușoare și construirea motorului său Symphony cu ajutorul unor piese aditive care vor diminua cheltuielile de asamblare.

"Veți putea zbura cu Overture pentru un sfert din prețul unui bilet Concorde, sau aproximativ același preț pe care l-ați plăti astăzi la clasa business, a declarat Scholl în 2019, potrivit Simple Flying. "Acesta este cel mai important lucru".

El a repetat acest lucru pentru Simple Flying din nou în 2022, reiterând că biletele Overture vor fi cu 75% mai ieftine decât Concorde și vor fi "la îndemâna a zeci de milioane de pasageri din prima zi".

Boom a declarat că lucrează cu compania americană de tehnologie aerospațială și de apărare Northrop Grumman pentru aplicațiile militare și guvernamentale ale lui Overture. Guvernul SUA a semnat contracte de mai multe milioane de euro cu producătorul de avioane hipersonice Hermeus, care dezvoltă un avion cu reacție care poate atinge Mach 5, adică de cinci ori viteza sunetului - cu mult peste ceea ce construiește Boom.

Știință



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite