Secretele persoanelor punctuale. Ce trebuie să faci pentru a reuşi să fii întotdeauna gata în timp util

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO campuscluj.ro
FOTO campuscluj.ro

Când vine vorba de gestionarea timpului, există două tipuri de oameni: cei care ajung în mod obişnuit devreme în locul unde sunt aşteptaţi şi cei care, în ciuda celor mai bune intenţii, nu reuşesc niciodată să fie punctuali.

Pentru cei din urmă există, însă, din fericire, câteva practici şi obiceiuri pe care şi le pot însuşi, în încercarea de a reuşi să fie întotdeauna punctuali, fără ca acest lucru să devină o corvoadă, scrie Huffington Post. 

Iată care sunt obiceiurile pe care persoanele punctuale le respectă pentru a putea ajunge în timp util acolo unde sunt aşteptate:

Gândiţi-vă la consecinţele pe care le-aţi putea suporta dacă veţi întârzia

„Persoanele punctuale sunt foarte conştiente de consecinţele întârzierii“, e de părere psihologul şi specialistul în comportamente Josh Klapow. 

Aşadar, pentru a vă putea transforma într-o persoană punctuală, vă este de ajutor să analizaţi consecinţele întârzierii dumneavoastră. Pentru a începe, luaţi o agendă şi şi notaţi toate consecinţele pe care le-aţi suportat în trecut pentru faptul că aţi întârziat. Gândiţi-vă la lucruri cum ar fi ratarea unei întâlniri importante, penalizarea la locul de muncă, dezamăgirea prietenilor sau chiar remuşcările. 

Kevin Kruse, autorul cărţii „15 Secrets Successful People Know About Time Management“ a subliniat importanţa exerciţiului. „Dacă nu există nicio consecinţă pentru întârziere, atunci nu există niciun stimulent care să vă schimbe comportamentul“, e de părere Kruse. 

O altă abordare este să vă întrebaţi membrii familiei şi prietenii cum se simt în legătură cu faptul că întârziaţi mereu la întâlnirile cu ei, a sugerat Klapow. Obţinerea acestui feedback social real, a explicat el, vă poate ajuta să vă schimbaţi înţelegerea modului în care întârzierea îi afectează pe oamenii din jur pentru a vă motiva să faceţi o schimbare. 

Cronometraţi-vă activităţile

Pentru a obţine o imagine mai realistă a timpului, vă ajută să „evidenţiaţi reuşitele şi eşecurile“, a spus Klapow. Utilizaţi un cronometru pentru a înregistra cât durează diferite sarcini din rutina zilnică, de la duşul de dimineaţa până la timpul pierdut pe drum. Dacă întârziaţi întotdeauna, probabil veţi observa că aveţi tendinţa de a subestima timpul necesar pentru a face lucrurile. Acest lucru vă va da o idee mai bună despre cum vă puteţi ajusta programul sau modifica rutina.

Setaţi-vă propriile deadline-uri

Krise a declarat că este crucial să vă stabiliţi propriile limite de timp, precum şi un deadline pentru diverse întâlniri, apeluri şi sarcini. „De multe ori oamenii întârzie deoarece angajamentul lor anterior a durat prea mult. Când începeţi o nouă activitate, fie că răspundeţi la e-mailuri, fie că participaţi la o sesiune de brainstorming, stabiliţi un timp clar de încheiere. Acest lucru vă va ajuta să vă respectaţi angajamentele şi să vă asiguraţi că nu pierdeţi timp“. 

Faceţi planuri şi încercaţi să vă organizaţi eficient

O parte importantă în a fi punctual este dezvoltarea obiceiurilor care ajută la maximizarea eficienţei. Asta înseamnă să vă întocmiţi liste cu ceea ce trebuie să faceţi pentru a fi gata în timp util. Dacă întârziaţi întotdeauna la locul de muncă pentru că vă ia mult timp să vă pregătiţi dimineaţa, găsiţi modalităţi de a minimiza rutina matinală. Înainte de a vă culca, organizaţi-vă materialele de lucru şi pregătiţi-vă hainele.

Setaţi-vă mai multe alarme şi alerte telefonice

Klapow e de părere că alarmele mobile, bileţelele şi notificările din calendar vă pot ajuta să rămâneţi la curent şi să vă încadraţi în timp. Kruse a sugerat, de asemenea, setarea ceasurilor cu cinci minute mai devreme pentru a vă păcăli să fiţi gata mai devreme.

Luaţi în calcul apariţia unor situaţii neprevăzute

Dacă vreţi să reuşiţi să fiţi întotdeauna gata la timp, trebuie să luaţi în calcul şi apariţia unor situaţii neprevăzute. Astfel, puteţi aloca o perioadă de timp şi pentru situaţii ce pot apărea în trafic, de exemplu, chiar dacă nu vă place ideea de a aştepta, în cazul în care totul merge conform planului stabilit. Este mai bine să ajungeţi mai devreme la o întâlnire de afaceri importantă, de pildă, decât să întârziaţi. Aşadar, plecaţi cu 10-15 minute mai repede decât aţi fi plecat în mod normal, pentru a vă asigura că incidentele neprevăzute nu vă vor face să întârziaţi.

„În felul acesta, dacă există un accident pe autostradă sau nu nimeriţi o adresă nouă, totuşi nu veţi întârzia“, e de părere specialistul în comportamente. Dacă se întâmplă totuşi să ajungeţi prea devreme, vă puteţi folosi timpul pentru a returna apeluri telefonice, pentru a procesa e-mailuri sau chiar pentru a citi. 

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite