De ce au interzis londonezii navigarea pe Tamisa pentru un mega-iaht de divertisment: „Este pur și simplu o oportunitate ratată”

0
Publicat:

Iahtul Oceandiva London, un vas care urma să găzduiască petreceri şi alte evenimente pe Tamisa, şi-a sfârşit călătoria înainte de a o începe, informează yahoo!life.

Iahtul ar fi generat peste 70 de milioane de lire FOTO Facebook/Yachtsigns.nl
Iahtul ar fi generat peste 70 de milioane de lire FOTO Facebook/Yachtsigns.nl

Metaforic vorbind, el s-a împotmolit la mal, din cauza birocraţiei din Marea Britanie, dar mai ales a numeroaselor plângeri venite din partea londonezilor.

Smart Group, compania de divertisment care urma să se ocupe de organizarea petrecerilor şi navigarea de-a lungul Tamisei în acelaşi timp, îşi făcuse mari speranţe că din această primăvară iahtul Oceandiva London, cu o lungime de aproape 86 de metri, va deveni un punct de reper pe harta mondenităţilor în capitala Marii Britanii.

Se pare însă că britanicii nu au fost prea receptivi la această nouă modalitate de divertisment, luând în considerare mai mult „poluarea fonică” şi că, în opinia lor, iahtul nu se „încadrează în peisaj”.

„Nu contează dacă ora la care se termină petrecere este 20:00 sau 10:00, tot veți avea parte de deranj", s-a plâns Paul Crosbie, un activist care locuiește pe strada istorică Shad Thames, situată pe malul râului. „Va exista, de asemenea, un impact asupra priveliștii - este ca o navă de luptă”.

Construit de un șantier naval olandez, iahtul Oceandiva a costat 25 de milioane de lire sterline (aproximativ 31 de milioane de dolari), potrivit Smart Group. Este mai mare decât orice alt vas de divertisment care operează pe râurile britanice, cu trei etaje, şi poate găzdui până la 1.000 de oaspeți.

Directorul general al Smart Group, Chloe Jackson, a precizat că proprietarii au decis să retragă iahtul din Marea Britanie şi să caute noi oportunităţi în Ibiza sau în Marea Mediterană.

„Decizia luată de proprietarii olandezi vine după provocări prelungite în rețeaua complexă de procese de reglementare și certificare din Marea Britanie”, scrie grupul Smart Group pe site-ul său.

Chloe Jackson, crede însă că vasul ar fi generat 77 de milioane de lire sterline (aproximativ 97 de milioane de dolari) pentru oraș. Ca să nu mai vorbim de impactul pozitiv pe care l-ar fi putut avea asupra vieții de noapte din Londra și asupra mediului înconjurător. Oceandiva ar fi fost prima navă cu propulsie neutră din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon de pe Tamisa.

„Deşi suntem conştienţi că acest lucru poate fi privit ca o victorie de unii locuitori și diverse părți interesate de pe malul râului, suntem siguri că unii vor recunoaşte că este o zi tristă pentru oraș și, într-adevăr, pentru Smart Group, deoarece această navă de ultimă generație, neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon, nu va mai redefini evenimentele de pe râul Tamisa", a scris Chloe Jackson într-o scrisoare. „Este pur și simplu o oportunitate ratată”.

Magazin



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite