Cum a ajuns Louis Vuitton un „brand pentru secretare“ şi care sunt noile mărci de lux ale marilor bogătaşi

0
Publicat:
Ultima actualizare:
brandurile de lux care au devenit mult prea accesibile sunt tăiate de pe listă de bogătaşii lumii. FOTO finance.yahoo.com
brandurile de lux care au devenit mult prea accesibile sunt tăiate de pe listă de bogătaşii lumii. FOTO finance.yahoo.com

Produsele de lux reprezintă o modalitate de etalare a statutului social, iar oamenii au ajuns să cumpere bunuri de firmă chiar dacă aceste achiziţii nu reflectă în mod real câştigurile financiare ale acestora.

Directorul executiv al băncii HSBC, Erwan Rambourg, scrie în carte ape care a lansat-o recent, „The Bling Dynasty: Why the Reign of Chinese Luxury Shoppers Has Only Just Begun “ (Dinastia zorzoanelor scumpe: Domnia cumpărătorilor de bunuri de lux abia a început), despre cum s-a schimbat percepţia asupra bunurilor de lux, în funcţie de mai mulţi factori.

Rambourg a imaginat o piramidă a luxului pentru a exemplifica modul în care cele mai importante branduri sunt cotate ca accesibilitate, de la produsele de zi cu zi, cum este Starbucks, la cele exclusiviste, cum sunt diamantele Graff.

O concluzie care reiese din cartea lui Rambourg este că brandurile de lux care au devenit mult prea accesibile sunt tăiate de pe listă de bogătaşii lumii. Un exemplu concret este Louis Vuitton, considerat „brand pentru secretare“ de milionarii şi miliardarii din China, percepţie valabilă şi în alte colţuri ale lumii, la care contribuie şi faptul că este unul dintre cele mai falsificate branduri din lume. 

Piramida brandurilor de lux: de la bunuri făcute pe comandă, la cele exclusiviste, superpremium, permium, accesibile, pe care ţi le poţi permite şi zilnice

image

După cum i-ar fi declarat o femeie extrem de bogată din China directorului executiv al institutului de cercetare a pieţei China Market Research Group, în 2013, „Louis Vuitton a devenit mult prea comun. Toată lumea are aşa ceva. Le vezi în fiecare restaurant din Beijing. Prefer oricând Chanel sau Bottega Veneta, care pot fi considerate încă bunuri exclusiviste“, notează publicaţia Business Insider.

La fel, Gucci se confruntă cu probleme similare, iar acesta este, parţial, şi motivul pentru care bogaţii din China se îndepărtează de astfel de firme şi se îndreaptă spre branduri europene mai puţin populare la ei, cum este Bottega Veneta. Acest trend se observă şi în cazul cumpărătorilor bogaţi care fac achiziţii online, unde branduri ca Maison Ullens, din Paris, sunt pe val.

Bineînţeles, bunurile bespoke, făcute pe comandă, la firme de renume, rămân cele mai râvnite produse de lux.
„Nu contează dăcă este un produs bespoke Louis Vuitton sau un diamant Graff transformat într-o bijuterie special pentru tine, obiectele exclusiviste şi cele făcute pe comandă reprezintă segmentul unde şi cele mai nebuneşti idei pot deveni realitate, indiferent de cât de mare este preţul“, afirmă Erwan Rambourg în cartea recent lansată.

Magazin



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite