Branduri celebre: Revoluţia culorilor sau apariţia Cacharel

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Istoria casei franceze de modă, cunoscută acum în special datorită parfumurilor, a început în 1962, într-un mic apartament din Paris. Marca este una dintre cele mai cunoscute, însă nu a fost ocolită de controverse.

Pentru Jean Louis Henri Bousquet, fondatorul casei Cacharel, devenită între timp imperiu mondial de lux, moda a fost o afacere de familie. Tatăl său vindea maşini de cusut, aşa că interesul lui Jean Louis pentru croitorie a apărut de la o vârstă fragedă.

Încă din copilărie a ştiut că vrea să-şi facă un nume în modă şi, imediat după ce şi-a terminat studiile, în 1958, şi-a părăsit oraşul natal, Nîmes. Cu o diplomă în croitorie şi un geamantan plin de aspiraţii, Jean Louis a ajuns în capitala mondială a modei, Paris. Aici, şi-a transformat micul apartament în care locuia într-un adevărat atelier. Bousquet a folosit materiale uşoare şi a propus siluete lejere faţă de corsetele încă aflate în orice şifonier. Revoluţia de culori ce a marcat prima colecţie a francezului i-a asigurat un loc pe coperta „bibliei" modei franceze, revista „Elle".

Mereu împotriva curentului

Succesul răsunător înregistrat chiar de la prima colecţie l-a determinat să-şi înfiinţeze apoi o casă de modă. Şi, cum întotdeauna a fost genul care înoată împotriva curentului, deşi o regulă nescrisă spunea că numele casei trebuie să coincidă cu al fondatorului, Jean Louis a decis ca noua maison de couture să fie „botezată" Cacharel (o pasăre de mici dimensiuni, întâlnită regiunea Camargue din sudul Franţei). Astfel a luat naştere, în 1962, una dintre cele mai cunoscute case de modă din lume.

Capturi din prezentarea colecţiei Cacharel pentru primăvară-vară 2012  Foto: AFP, Reuters

Capturi din prezentarea colecţiei Cacharel pentru primăvară-vară 2012  Foto: AFP, Reuters

Senzaţia de pe coperta revistei „Elle"

La doar un an, o bluză creată de Jean Louis făcea senzaţie. Croită ca o cămaşă bărbătească, piesa a fost realizată dintr-un material creponat, destul de transparent, folosit în până atunci pentru lenjeria intimă. Fotografiată de faimosul Peter Knapp pentru coperta publicaţiei „Elle", bluza rămâne cunoscută drept „Le Cacharel". Treptat, neconvenţionalul şi inovaţia au transformat prezentările casei de modă în adevărate evenimente.

Inspiraţi de zeiţa persană a iubirii

Extinderea casei către parfumuri a început în 1975, când Cacharel a încheiat un parteneriat cu grupul francez de cosmetice L'Oréal. Trei ani mai târziu apărea primul parfum, Anais Anais, unul dintre cele mai râvnite parfumuri din lume, alături de nume precum Lacoste Pink şi Opium by Yves Saint Laurent.

„Cacharel Anais Anais a fost inventat pentru a reaminti de vremurile în care o femeie avea nevoie doar de un strop de lipgloss şi o adiere de parfum cu esenţe florale pentru a se simţi irezistibilă, fără a folosite tone de cosmetice", spuneau reprezentanţii Cacharel la lansarea parfumului care rămâne, până astăzi, produsul-emblemă al casei franceze. În 1989, la zece ani de la lansare, parfumul a devenit cel mai bine vândut din Marea Britanie.

Îmbinând esenţe de portocal, mure, crin alb, iasomie, iris, ylang-ylang, trandafir, paciuli, cedru şi lemn de santal, parfumul şi-a primit numele în onoarea zeiţei persane a iubirii, Anaitis, simbolizând tinereţea şi feminitatea.

După Anais Anais au avut loc şi alte lansări de parfumuri, fiecare marcând un nou succes răsunător. Lou Lou, Eden, Noa, Amour Amour, Liberté şi, mai recent, Scarlett au fost bine primite de public. Astăzi, produsele ce poată logoul Cacharel se pot găsi, pe lângă propriile puncte de desfacere ale casei franceze, în magazine precum Barneys, Sacks, Harvey Nicols şi Le Printemps.

Croitor, designer, primar, condamnat

În 1983, tânărul croitor devenit designer şi om de afaceri a preluat şi funcţia de primar al oraşului său natal, pe care a deţinut-o până în 1995.

Însă, un an mai târziu, în '96, a fost condamnat pentru fraudă şi corupţie, fiind acuzat că şi-a folosit funcţia pentru a obţine anumite avantaje financiare pentru Cacharel.

Iar acesta nu pare să fie ultimul episod de controverse legat de marca franceză. În martie, directorul de creaţie Cédric Charlier a fost înlocuit cu duoul Lin Liu - Dawei Sun, designerii din spatele brandului Belle Ninon, decizie privită cu ochi nu tocmai buni de specialiştii din industrie.

Prima colecţie semnată de cei doi creatori de modă pentru Cacharel a fost prezentată la începutul acestei lunii, în cadrul Săptămânei Modei de la Paris, însă nu a primit cele mai bune recenzii. „A fost drăguţă pe alocuri, feminină şi tinerească - dar aproape atât de uşoară şi în căutare de o doză de ceva mai mult - probabil că experienţă", a scris „Vogue".

1962 este anul în care a fost înfiinţată casa franceză de modă Cacharel.

Parfumurile, temelia gigantului mondial

Cariera lui Jean Louis Bousquet în modă a început de la vârsta de 15 ani, când a devenit ucenicul unui croitor. După terminarea studiilor, în 1956, s-a mutat la Paris şi a început să lucreze ca asistent al stilistului Jean Jourdan. Iniţial, el crea haine bărbăteşti, însă s-a reorientat la scurt timp către moda feminină. După colaborări cu designerul Emmanuelle Khanh şi fotograful Sarah Moon, notorietatea casei de modă crescuse exponenţial până la începutul anilor '80. Ulterior, lansarea parfumurilor au ajutat la transformarea casei franceze într-un gigant de lux.



Fiecare parfum nou a marcat un nou succes în povestea casei franceze: Anais Anais (1978), Cacharel (1981), Cacharel pour l'Homme (1981) Lou Lou (1987), Eden (1995), Lou Lou Blue (1995), Eau d'Eden (1996), Noa (1998), Voile de Parfum (1999), Nemo (2000), Gloria (2002), Noa Fleur (2003), Amor Amor (2003), Promise (2005).

Parfumurile, temelia gigantului mondial
Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite