Viitorul Audi R8 va avea propulsoare mai mici, turbo

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Conform oficialilor mărcii din Ingolstadt, trendul motoarelor tot mai mici ar putea afecta şi supercarul german R8, care ar putea renunţa odată cu noua generaţie la motoarele V8 şi V10 din gamă, în defavoarea unora turbo, cu o cilindree mai mică.

Într-un interviu acordat britanicilor de la Autocar, responsabilul cu dezvoltarea din cadrul conducerii Audi, Ulrich Hackenberg, a declarat că producătorul teuton este forţat să ia în considerare proiectarea şi adoptarea unor propulsoare turbo cu o cilindree mai mică pentru viitoarea generaţie a modelului R8. Deşi ar putea debuta ceva mai târziu decât noul model, acestea vor apărea cu siguranţă în configuratoarele Audi.

Neamţul n-a putut preciza numărul de cilindri de sub capota viitorului R8, dar a spus că decizia mărcii depinde în foarte mare parte de cuantumul puterii oferite şi eficienţa viitorului propulsor. De asemenea, a precizat că o trecere de la un V10, respectiv un V8, la un motor cu patru cilindri în linie ar fi mult prea dramatică. În acest fel, a lăsat deschisă poarta speculaţiilor cu privire la o eventuală unitate V6 turbo.

În ţara noastră, R8 este disponibil în două versiuni, una propulsată de un V8, iar cealaltă de un V10, ambele fiind motoare aspirate. Cel mai mic preţ al unui R8 este 124.637 euro (TVA inclus), valabil pentru coupe-ul cu propulsor V8, în timp ce varianta V10 pleacă de la 167.276 euro. Cel mai scump R8 Coupe disponibil porneşte de la 189.844 euro. Pentru modelele Spyder, ce beneficiază de un acoperiş mobil textil, clientul trebuie să plătească suplimentar 12.000 de euro.

Auto

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite