Standul Renault a fost realizat in Franta

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Nicolas Ianculescu, directorul general Renault Nissan Romania, liderul pietei romanesti de ani buni, a dat curs invitatiei noastre de a dialoga despre fenomenul auto si SIAB. Daca ati face o

Nicolas Ianculescu, directorul general Renault Nissan Romania, liderul pietei romanesti de ani buni, a dat curs invitatiei noastre de a dialoga despre fenomenul auto si SIAB.
Daca ati face o comparatie intre piata romaneasca si cea franceza, care sunt asemanarile si care sunt diferentele?
Prima diferenta este data de marimea pietei. In Franta, se vand de 10 ori mai multe vehicule decat in Romania. A doua diferenta, si poate cea mai importanta, este reprezentata de serviciile propuse in Occident de catre retelele de distributie, servicii care il degreveaza pe client de diversele formalitati, incepand cu finantarea si terminand cu inmatricularea. Dar sunt convins ca si in Romania se va ajunge in scurt timp la un nivel comparabil. Incep sa se faca progrese si in acest domeniu. Putem da propriul nostru exemplu: de putin timp am inaugurat la dealerul SERUS primul Business Center Renault din Romania, un concept dedicat clientilor de flote si de vehicule utilitare, care au alte asteptari decat clientul particular. Vor mai urma anul acesta inca doua Renault Business Center, iar in 2006, numarul acestora va fi de 7. De remarcat faptul ca in Europa exista peste 630 de astfel de unitati, care realizeaza doua treimi din vanzarile de vehicule utilitare Renault.
Si pentru ca a fost SIAB, haideti sa facem comparatia si intre Salonul de la Paris si cel de la Bucuresti...
Interesul publicului pentru masini este acelasi in toate tarile. Insa, Salonul auto de la Paris beneficiaza de o infrastructura mai buna si de un nivel al expunerii superior.
Apropo de SIAB. Tragand linie, cum caracterizati evenimentul per ansamblu?
Un salon auto este necesar pentru orice piata auto. SIAB de anul acesta a avut un nivel comparabil cu cel de acum doi ani, cu exceptia catorva constructori care si-au ameliorat calitatea standurilor. Evident, raman foarte multe lucruri de facut pentru ca infrastructura sa ajunga la un anumit nivel.
Dar participarea Renault-Nissan?
Standul Renault a fost consecvent cu ceea ce inseamna marca, purtand semnul rombului in acest moment: tehnologie de ultima ora, design indraznet, noutati in materie de vehicule de serie, implicare cu succes in sportul auto. Astfel, pe 800 metri patrati, Renault a prezentat vizitatorilor 4 teme transpuse in patru zone. In ,Zona F1" a fost expusa o replica a unui monopost Renault F1. Trecerea spre celelalte spatii a fost facuta, firesc, de Megane Coupe Renault Sport, pentru prima data in Romania si, de asemenea, disponibil la vanzare. Apoi, zona tehnologiei de ultima ora si a designului. Cu Zoe, un vehicul aflat in faza de concept, Renault demonstreaza ca sursa de inspiratie este inepuizabila cand este vorba de automobil. Zona noutatilor in materie de vehicule de serie a fost reprezentata de Clio III, ultimul venit in gama Renault, si care preia stafeta de la CLIO II, un model cu un succes incontestabil de piata. In fine, dar nu in ultimul rand, zona vehiculelor din gama Renault comercializate in Romania: Symbol, Megane Sedan si Estate, Scenic, Espace.
De notat ca standul Renault a fost conceput si realizat in Franta. Cat priveste standul Nissan, construit cu mijloace proprii, cred ca si-a indeplinit misiunea.
Renault bate record dupa record la noi. Unde credeti ca va veti opri prin prisma volumului de vanzari anuale?
Numai piata ne poate spune. Noi incercam sa evoluam odata cu ea. Un lucru este cert: 2005 a fost un an exceptional. Nu cred insa ca astfel de cresteri vor mai putea fi observate in urmatorii ani.
Guvernul pune frana dupa frana creditului de consum, lucru care afecteaza si vanzarile dumneavoastra. Care este punctul dumneavoastra de vedere in acest sens?
Capacitatea de indatorare a populatiei este bine reglementata in toate tarile din Europa. Era normal ca intr-o zi sa se aplice si in Romania. Cred ca e mai bine sa nu iti cumperi o masina in rate decat sa o cumperi si sa nu ai cu ce plati.
La final, o intrebare legata de motorsport. Renault a castigat titlul in F1 si are un proiect legat de WRC. Dumneavoastra aveti in plan sa va implicati in motorsportul romanesc?
Politica Renault este de a se implica la nivel mondial in sportul auto. Vom vedea cum vom reusi sa facem acest lucru si pe plan national. Totul depinde de strategia casei-mama, Renault Franta.

Auto

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite