Renault se gândeşte la închiderea fabricilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO: REUTERS| Carlos Tavares, director de operaţiuni al Renault
FOTO: REUTERS| Carlos Tavares, director de operaţiuni al Renault

Producătorul auto francez ia în considerare închiderea completă a fabricilor din cauza situaţiei dezastruoase a pieţei auto europene, a afirmat Carlos Tavares, director de operaţiuni al Renault, într-un interviu acordat publicaţiei germane "Automobilwoche", transmite Reuters.

"Vom vedea. În prezent, discutăm cu sindicatele şi le explicăm cât de mari sunt decalajele în privinţa competitivităţii. Avem o problemă de competitivitate în Europa Occidentală şi Franţa", a explicat oficialul Renault.

Declinul prelungit al pieţei auto europene începe să afecteze şi producătorii auto consideraţi invulnerabili, spre exemplu Volkswagen. Ne pregătim pentru surprize mult mai neplăcute în 2013, poate şi în 2014, a declarat săptămâna trecută Christian Klingler, director de vânzări la Volkswagen.

Nissan ar putea produce pentru Renault

Carlos Tavares a subliniat că solida cooperare dintre Renault şi Nissan a oferit companiei date importante privind nivelurile de productivitate la fabricile Nissan din Sunderland (Marea Britanie) şi Barcelona (Spania). "Aceste fabrici sunt într-adevăr de top", a afirmat directorul de operaţiuni al Renault, adăugând că sunt în desfăşurare discuţii privind posibilitatea ca Nissan să pună la dispoziţia Renault capacităţi de producţie. "Este una din posibilităţi", a explicat Tavares.

Un purtător de cuvânt al producătorului auto francez a refuzat să comenteze informaţiile, dar şeful alianţei Renault-Nissan, Carlos Ghosn, a declarat vineri că firma Renault ar putea dispărea "în actuala sa formă" dacă nu va reuşi să devină competitivă pe piaţa internă. Totuşi, Ghosn a afirmat că în acest moment Renault nu are planuri de reducere a forţei de muncă din Franţa.

Tot săptămâna trecută Carlos Ghosn a condiţionat menţinerea numărului actual de angajaţi ai Renault de creşterea competitivităţii şi a confirmat că, în faţa perspectivelor negative ale pieţei europene, reducerea capacităţilor de producţie este inevitabilă. Oficialul Renault a mai precizat că această companie încă mai este rentabilă datorită gamei de autoturisme ieftine, alianţei cu Nissan şi internaţionalizării producţiei.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit în opt ani un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană. Joi, la Salonul Auto de la Paris, Dacia a prezentat noile modele Logan, Sandero şi Sandero Stepway.

Renault creşte preţurile pentru Duster

AFP: Dacia va avea multe zile cu "lowcost". Produsele sale nu au deocamdată concurenţă

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite