Peugeot 1007, o masina haioasa si practica!

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Peugeot a lansat anul trecut, la Salonul Auto de la Paris, un monovolum de clasa mica, ce impresiona prin versatilitate si, mai ales, prin designul celor doua usi, care se deschid prin glisare. Masina

Peugeot a lansat anul trecut, la Salonul Auto de la Paris, un monovolum de clasa mica, ce impresiona prin versatilitate si, mai ales, prin designul celor doua usi, care se deschid prin glisare. Masina se numeste 1007 si este una dintre cele trei reprezentante ale clasei mici de la Peugeot, pe langa 107 si 206. Lansata in Romania la SIAB, 1007 a fost testata recent de presa, in varianta de echipare cu motor diesel de 1,4 litri si 70 CP. Pornita de la conceptul Sesame, prezentat tot la Paris, in 2002, masina este extrem de confortabila, are un design interesant si un interior ingenios, cu mult spatiu pentru pasageri si, mai mult ca sigur, va avea succes mare in randul femeilor, fiind o masina practica si usor de condus prin traficul intens. Practic, acest model reprezinta o abordare interesanta a clasei mici de catre Peugeot, care, in colaborare cu Pininfarina, a dezvoltat o masina unica. Cel mai interesant aspect al lui 1007 este reprezentat de usile electrice glisante, care se deschid si se inchid pe baza de comenzi electrice. Acestea se dovedesc extrem de folositoare in orasele aglomerate, acolo unde locurile de parcare sunt limitate sau foarte inguste. Astfel, masina poate fi oprita oriunde, iar iesirea pasagerilor din aceasta nu reprezinta o problema, spre deosebire de masinile cu usi conventionale. De asemenea, senzorii usilor impiedica lovirea acestora de diverse obstacole, care ar putea pune in pericol integritatea masinii, iar comenzile electrice de deschidere a usilor se blocheaza la viteze de peste 5 km/h. Francezii de la Peugeot au mare experienta in ceea ce priveste acest tip de portiere de la monovolumul 807, care beneficiaza de acelasi sistem. In ceea ce priveste confortul din 1007, masina se ridica la nivelul asteptarilor. Spatiul suficient pentru sofer si cei 3 pasageri face din 1007 o solutie buna chiar si pentru familisti, cu conditia de a nu transporta bagaje mari. Portbagajul are doar 178 de litri, dar poate fi marit pana la 1.192 l, cu conditia de a se renunta la pasagerii din spate. Extrem de versatila in oras, 1007 se dovedeste o masina buna pentru cumparaturi, avand numeroase spatii de depozitare in toate colturile habitaclului. De asemenea, aerul conditionat automat, sistemul hi-fi, asistenta la parcare sau pilotul automat sunt dotari care sporesc confortul in aceasta masina. Echipata cu doua propulsoare pe benzina si unul pe motorina, 1007 este o masina ,cinstita" din punct de vedere al comportamentului si al consumului. Versiunile pe benzina au capacitate de 1,4. (75 CP) si 1,6. (110 CP). Versiunea testata a fost cea diesel, 1,4. HDI de 70 CP, motor cu care masina se comporta mai mult decat decent. Nu foarte puternic, insa destul de economic, motorul a avut puterea sa impinga masina la o viteza de croaziera de 130 km/h pe ora in afara orasului. Cu toate acestea, 1007 este destinata aproape total calatoriilor in oras, unde se descurca mult mai bine. Stabilitatea nu este foarte buna pentru 1007 in viraje sau la drum lung, insa zgomotul la rulare este foarte redus, ceea ce reprezinta un punct in plus pentru acest model. In ceea ce priveste dotarile de siguranta, masina a primit 5 stele la testul Euro NCAP, are in dotarea standard, ABS+EBD, iar optional poate fi echipata cu pana la 7 airbaguri cu ESP.
Concluzie
Pentru un oras aglomerat precum Bucurestiul, 1007 se dovedeste solutia optima, fiind haioasa si prietenoasa ca aspect, usor de condus si de parcat si foarte practica. Cu toate acestea, va avea succes doar in marile metropole din Europa de Vest, unde cultura acestui tip de masini este bine dezvoltata. Un alt dezavantaj pentru 1007 pe piata romaneasca este pretul piperat, intre 12.127 euro CIP si 14.420 euro CIP, pret la care pot fi achizitionate masini din clasa compacta, mult mai performante si spatioase.

Auto

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite