Honda Civic sedan, o maşină cu multe puncte comune cu modelul din SUA, a ajuns pe piaţa din România FOTOGALERIE

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Honda Civic sedan
Honda Civic sedan

După lansarea noului model Civic, în variantă hatchback, ajuns la a 9-a generație, Honda a adus pe piața din România și varianta Civic Sedan.

Acest model este unul dintre liderii de vânzări în clasa sedanurilor compacte în lume. Având foarte multe puncte comune cu modelul din America, sedanul Honda are un design atrăgător, mulți spunând că este chiar mai frumos decât hatchback-ul. La urma urmei este doar o chestiune de gusturi, dar Honda este de apreciat că schimbă foarte multe caracteristici de design la cele două variante.

Acest lucru l-a demonstrat și la precedenta generație când a lansat un sedan care avea foarte puține trăsături comune cu hatchback-ul. Așa este și acum, partea frontală este oarecum asemănătoare, iar din restul designului poate doar tușele sunt comune. Designul noului model Civic Sedan este aerodinamic, cu linii curate şi atletice. Astfel, farurile HID, care se integrează perfect cu liniile capotei, au fost regândite pentru a oferi o luminozitate mult mai clară şi mai consistentă.

CLICK PE POZE PENTRU FOTOGALERIE!

Honda Civic sedan

Am testat varianta 1.8 i-VTEC LS cu o putere de 142 CP şi automată în 5 trepte. Constructorul japonez ține la tradițiile sale și are anumite idei fixe despre lanțul cinematic. Dacă acest lucru este de lăudat când este vorba de motorul de 1,8 litri pe benzină aspirat, nu putem avea aceleași cuvinte bune despre păstrarea unei transmisii automate în 5 trepte când alți concurenți au deja 6.

Noul Civic Sedan este dotat cu noul ecran i-MID (Intelligent-Multi Information Display) prin care pot fi monitorizate toate informaţiile, precum şi funcţiile Eco Assist şi ECON pentru a eficientiza consumul de combustibil şi pentru a reduce nivelul emisiilor.
Recomandăm folosirea celor două funcții la rularea în mediul urban, deoarece în alte moduri mașina se dovedește o cosumatoare destul de mare de combustibil, cutia ajutând la acest lucru.

Am ajustat ușor consumul și schimbănd treptele la 2.000 - 2.500 de turații din padelele prezente lângă volan. Civic Sedan a dovedit că stă foarte bine pe viraje, iar comportamentul dinamic este unul foarte bun chiar și la viteze de autostradă. Direcția are și ea un feedback bun, iar suspensiile absorb bine denivelările

Din dotarea standard a modelului fac parte şi airbagurile multiple, sistemul Electronic Brakeforce Distribution (EBD - sistem electronic de distribuire a forţei de frânare) şi VSA. Modelul este echipat, de asemenea, şi cu ABS (Anti-lock Braking System) pentru a menţine stabilitatea direcţională şi cu sistem Brake Assist (BA) ce îmbunătăţeşte forţa de frânare în caz de urgenţă.
În interior, Civic sedan își trădează apartenența americană.

Plasticele folosite par un pic mai tari decât cele de pe hatchback, dar finisajele sunt bune.

În schimb layout-ul interesant al cockpitului este păstrat, ceea ce face mașina foarte fun de condus.
Noul Civic este construit în Turcia și deși mulți ar avea chestii de comentat vizavi de acest lucru, la mașina de test nu se observă diferențe de calitate între acest model și alte modele Honda.

Noul Civic este disponibil în patru culori - Polished Metal, Urban Titanium, Crystal Black Pearl, Taffeta White.

Pro

Dimensiuni generoase pentru cei din interior
Portbagaj mare
Design îmbunătățit

Contra

Plasticele din interior,
Consum,
Delayul ușor al cutiei automate

Honda Civic Sedan 1.8 ES Auto
0-100 km/h: 10,7 secunde
Viteza maximă: 200 km/h
L/l/î: 4.545/1.755/1.435
Masă proprie: 1.270 kg
Volum portbagaj (l): 440
Cilindree (cmc): 1.798
Putere (CP): 142 la 6.500 rpm
Cuplu maxim (Nm): 174 la 4.300 rpm
Consum mediu: 10 l/100 km (urban)
Cutie de viteze: automată, 5 trepte

Preţ de bază: 21.440 euro (cu TVA)

Auto

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite