FOTO Test Drive Toyota Camry 2.5L Hybrid

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Probabil cea mai plăcută surpriză a anului 2019. Da, este vorba despre un model hybrid, care ascunde un patru cilindri în linie de 2.5 litri sub capotă, un model sosit în Europa din America pentru a umple un gol lăsat în gama Toyota de concedierea lui Avensis.

Când Toyota a anunţat eliminarea din gamă a lui Avensis şi umplerea golului cu un model uşor mai mare adus de peste ocean... da, am ridicat uşor din sprânceană. Poate din regretul că dispare din peisaj un model extrem de matur, dar au dispărut mărci cu tradiţie, aşa că nu aveam să vărs vreo lacrimă pentru o berlină.

Cu actuala generaţie Camry m-am întâlnit acum doi ani la salonul de la Geneva... şi da, a durat ceva până am ajuns în spatele volanului. Din Elveţia m-am întors mai mult decât impresionat de acest model, abaia aşteptam să-l conduc.

GALERIE FOTO

Estetic, nu te poţi plânge, Camry arată de toţi banii trecuţi pe factură. O limuzină elegantă, cu suficient sclipici pentru a-ţi sări în ochi, şi cu acel parfum matur al modelelor americane care şi-au găsit coerenţa pe parcursul generaţiilor. Din 1979 şi până astăzi Camry se laudă cu şase generaţii ”narrow body” – dezvoltate pornind de la Corolla, iar din 1991 până astăzi contorizăm tot 6 generaţii ”wide-body”. Au existat, în paralel, trei generaţii de Camry ”narrow body” şi ”wide body”, versiunile mari fiind dezvoltate pentru pieţele externe, în timp ce versiunile mici au fost destinate exclusiv pieţii nipone datorită sistemului de taxare.

Toyota nu şi-a permis mari extravaganţe şi experimente la nivelul designului când a venit vorba de Camry, clienţii acestui model fiind destul de conservatori. De aici şi maturitatea designului şi eleganţa.

Interesant este că Toyota Camry nu ridică pretenţii la modele din zona premium, acolo ştie că este reprezentată de Lexus ES, un test cu Lexus ES300h urmând a publica în curând.

Interiorul te surprinde de la primul contact cu spaţiul oferit, cu generozitatea suprafeţelor, cu dimensionarea generoasă a butoanelor, cu spaţiul dintre acestea... mai în glumă, mai în serios... parcă ai în faţă un telefon pentru seniori. Deranjant? Categoric NU! Totul este uşor de citit, uşor de accesat... extrem de ergonomic. Scaunele faţă au ceva din fotoliile de piele dintr-o bibliotecă, extrem de confortabile, şi suficient profilate pentru a nu evada din ele pe viraje. 

Adevăratul şoc l-am avut pe locurile spate. Un spaţiu care rivalizează cu cel din Skoda Superb la nivelul picioarelor, dar care este depăşit când vine vorba de cel la nivelul umerilor, iar dacă mai adăugăm şi posibilitatea ajustării electrice a poziţiei spătarului pentru cele două locuri stânga-dreapta, plus jaluzele laterale şi spate acţionate electric, ajustarea climatizării pentru locurile spate şi acces la sistemul audio... Opţiuni pe care le-am găsit la modele al căror preţ porneşte de la 100.000 euro. Iar portbagajul de 500 litri ar trebui să asigure nevoile unei familii.

Toyota Camry este disponibilă în Europa doar în versiunea hybrid. Sub capotă un clasic 4 cilindri în linie de 2.487 cmc care dezvoltă 178 CP la 5.700 rpm şi un cuplu motor de 221 Nm între 3.600 şi 5.200 rpm. Apoi avem un motor electric de 120 CP şi 202 Nm care antrenează tot puntea faţă. De reţinut ar mai fi faptul că maşina este echipată cu o baterie metal nichel compusă din 34 module şi are o capacitate de 1,59 kWh. Sistemul hybrid este creditat de Toyota cu o putere totală de 218 CP. Camry este un model surprinzător de uşor pentru clasa sa şi faptul că este hybrid, având o masă de aproximativ 1.600 kg.

Sistemul hybrid are un singur obiectiv în cap – eficienţa. Prin urmare, cine vânează adrenalină sau ceva temperament de la Camry... a greşit adresa. Cu toate acestea modelul reuşeşte un onorabil 8,2 secunde până la 100 km/h şi o viteză maximă de 180 km/h. Cutia CVT nu trezeşte nicio emoţie. Camry este maşina în care te urci, ştii că vei ajunge la destinaţie, nu îţi propui să dobori vreun record de viteză, vei asculta ceva bun la sistemul audio livrat de JBL... şi toate astea cu un consum care va fi undeva între 5,5 şi 7,5 litri, indiferent că rulezi pe autostradă, în oraş sau pe un drum judeţean. 

Când vezi că ai un consum de sub 7 litri în oraş cu un model de clasă mare... şi asta la un preţ de bază de 32.639 euro. Da, are câteva moduri de rulare – Eco, Normal, Sport, EV. Sincer, cred că marea majoritate a proprietarilor vor uita maşina în modul normal. În modul EV nu pot spune că poţi rula electric, este doar pentru a părăsi o parcare în linişte, pentru a nu trezi vecinii. În Camry ai lucruri mai bune de făcut decât să analizezi cum ajung căluţii la puntea faţă.

FOTO - Mihai Dăscălescu

Fişa tehnică - Toyota Camry 2.5L Hybrid

Motor – hybrid, L4, 2.487 cmc, 178 CP@5.700 rpm, 221 Nm@3.600-5.200 rpm/ Electric – motor electric 120 CP şi 202 Nm/ Putere sistem hybrid – 218 CP / Transmisie – cutie automată CVT, tracţiune faţă / Performanţe – 180 km/h v. max, 0-100 km/h în 8,2 secunde / Portbagaj – 500 litri / Rezervor – 50 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4885/1840/1445, ampatament – 2825 / Consum mediu declarat – 5,3 l/100 km,  Consum mediu în test 6,5 l/100 km/ Preţ de bază – 32.639 euro cu TVA      

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite