FOTO Test Drive Renault Clio dCi 115 Intens - Un diesel în haine şic

0
Publicat:
Ultima actualizare:
TD Renault Clio dCi 115

Deşi dieselul a pierdut ceva puncte la capitolul popularitate, rămâne un trofeu râvnit. Când poţi survola urbanul cu un consum de 6 litri... cum să nu-l doreşti. În cazul de faţă, noul Clio dCi 115 în echiparea Intens.

Dacă mă trezeşti la orice oră din noapte, voi milita pentru un vehicul electric în mediul urban... şi nu unul cu propulsor diesel. Motoarele cu aprindere prin compresie le văd în zona extra-urbană. Dar este doar punctul meu de vedere. Cum am trecut în revistă atât motorizarea 1.0 TCe cât şi 1.3 TCe, a venit momentul clasicului 1.5 dCi.

Recunosc, sunt fascinat de acest propulsor. Am în tolbă întâmplări reale cu robusteţea acestui propulsor, dar poate mai presus de orice sunt impresionat de longevitatea lui. Sunt şoferi care nu se născuseră când a debutat acest propulsor. Anul viitor se va putea lăuda cu o carieră de 20 de ani, dar şi cu faptul că se află în garderoba Renault, Mercedes-Benz, Nissan, Dacia, Infiniti şi Suzuki.

Estetic, da vorbim despre o evoluţie a designului, dar asociată cu schimbarea proporţiilor, maşina are o altă prestanţă. Creşterea lăţimii cu 67 mm, şi reducerea înălţimii cu 8 mm construiesc imaginea unui hatchback de clasă B mai bine aşezat pe suprafaţa de rulare, cu un aer mai dinamic.

GALERIE FOTO

Că la nivelul designului sunt asemănări cu a patra generaţie, se prea poate, deşi la nivelul detaliilor, a cincea generaţie Clio adoptă actualul limbaj de design Renault, ceea ce Clio 4 nu avea. În altă ordine de idei, Renault, cred că pentru prima dată în istorie, are un limbaj de design coerent la nivelul întregii game, ceea ce oferă un plus la capitolul imagine de marcă. Să nu uităm că pe parcursul istoriei Clio… primele patru generaţii nu au avut nicio legătura una cu alta la capitolul design. Şi Megane a reprezentat o revoluţie din acelaşi punct de vedere odată cu lansarea fiecărei noi generaţii.

TD Renault Clio dCi 115

Interiorul este cu adevărat o revoluţie, iar în cazul modelului testat acest lucru este mult mai evident, ajutat şi de configuraţie. Designul planşei de bord este unul complet nou, chiar dacă veţi regăsi detalii familiare gamei Renault – aici mă refer la tableta verticală. Avem o planşă de bord desenată pe orizontală. Spun asta pentru că avem ”claviatura” de pe consola centrală care este o linie orizontală, avem gurile de ventilaţi completate de un ornament în faţa pasagerului care dau impresia unei fante continue stânga-dreapta. Mai adaug, mini-claviatura din stânga volanului, chiar şi comenzile de a sistemul de climatizare şi sloturile USB… totul pe orizontală. În echipările superioare saltul la nivelul materialelor utilizate este incomparabil cu ceea ce oferea Renault până acum.

În această configuraţie, tot ceea ce atingi/ pipăi are o textură plăcută şi este moale, prietenos. Chiar şi pe tunelul median se regăseşte un ornament moale care să fie prietenos cu zona genunchiului, în cazul în care decizi să-l sprijini de acea zonă.  Plastice tari sunt în zonele inferioare, la nivelul buzunarelor din portieră, dar nu am văzut nici la limuzine de lux materiale răsărite în aceste zone. Pe lângă acest salt calitativ, francezii au introdus culoare la interior. Şi nu vorbim despre mici tuşe cromatice de personalizare. Poate este uşor hilar că vorbesc despre culoare la un interior alb-negru... în cazul de faţă. Un interior extrem de elegant, completat de scaune frumos desenate şi accente cromate pe volan şi la nivelul comenzilor pentru climatizare şi levier schimbător de viteze.

Un interior mult mai bine izolat fonic, aşadar o parte din ronţăitul agregatului dCi se dizolvă, nu mai ajunge la interior. Acum, Clio cu această motorizare devine mult mai apetisant în rolul de companion la drumuri lungi decât în trecut.

Unitatea dCi dezvoltă 115 CP la 3.750 rpm şi un cuplu motor de 260 Nm la 2.000 rpm. Rămâne un motoraş extrem de viril. Urban veţi gravita undeva între 6 şi 7 litri consum mediu. Extraurban, la un drum lung liniştit sunt şanse mari să obţineţi o medie de sub 4 litri, fără vreun efort considerabil. Profitând de frugalitatea acestui propulsor, francezii şi-au permis să monteze un rezervor de doar 39 litri, ceea ce încă vă poate oferi o autonomie de 1.000 km. Dar mai adăugăm şi 12 litri de AdBlue. Puterea ajunge la puntea faţă via o cutie manuală cu 6 trepte.

Motorizarea diesel este disponibilă din echiparea de bază, dar în versiunea de 85 CP, dCi 115 este disponibil de la echiparea Zen care are un preţ de start de 12.900 euro. Un Clio Life SCe 65, prin programul Rabla are un preţ de bază de 9.550 euro.

Text - Constantin Ciobanu

Foto - Mihai Dăscălescu

Fişă tehnică – Renault Clio dCi 115 Intens

Motor –turbo, diesel, L4, 1.461 cmc, 115 CP@3750 rpm, 260 Nm@2000 rpm / Transmisie – cutie manuală cu 6 trepte, tracţiune faţă / Performanţe – 197 km/h v. max, 0-100 km/h în 12,5 secunde / Portbagaj – 366 litri / Rezervor – 39 litri/ Dimensiuni – L/l/h (mm) 4.050/1.798/1.440, ampatament (mm) – 2.583 / Consum mediu declarat – 3,7 l/100 km / Preţ model testat (euro cu TVA) –20.610

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite