Explozie de cai putere
0SIAB 2005 nu ii neglijeaza pe amatorii de sport pe patru roti. Dovada o reprezinta, spre exemplu, versiunile demo ale monoposturilor de Formula 1. Sincer, acestea m-au atras insa foarte mult, lucru
SIAB 2005 nu ii neglijeaza pe amatorii de sport pe patru roti. Dovada o reprezinta, spre exemplu, versiunile demo ale monoposturilor de Formula 1. Sincer, acestea m-au atras insa foarte mult, lucru valabil si in cazul masinilor care alearga in Campionatul National de Raliuri.
Primele pentru ca
nu-ti- dau posibilitatea sa vezi, cu adevarat, despre ce bijuterii tehnologice este vorba, iar cele din urma pentru ca le stiam deja de la numeroasele runde pe care le-am vazut la fata locului. In schimb, nu m-am dezlipit zeci de minute de langa exemplarele care concureaza in WTCC, chiar daca si in cazul competitiei amintite am avut prilejul sa vad destule intreceri live. Si aceasta pentru ca este vorba de doua modele care abia au intrat in competitie, Seat si Chevrolet, dar si pentru ca, intr-un week-end de competitie nu le poti studia pentru ca mecanicii le tin departe de ochii curiosilor care ar putea observa detalii menite a descifra din setari. In plus, parca nu sunt totusi exemplare care tin doar de aspirational, ci masini la care, cu putina sansa si cu un buget infinit mai mic decat in cazul monoposturilor, poti avea acces. Exemplarele de care aminteam nu sunt insa singurele puncte de atractie din acest segment, pentru ca la SIAB si-au gasit locul si alte supermasini, cu performante spectaculoase si cu preturi de sase cifre, in euro. Ce
ne-a atras atentia la acest capitol, puteti vedea in grupajul care urmeaza, cu precizarea ca lista nu-si propune sa fie exhaustiva. Spre exemplu, am ales de la Aston Martin, Porsche sau Lamborghini doar cate un singur model. In plus, n-am intrat in detalii decat la modele de circa 100.000 de euro si peste. Va recomand ansa sa nu ratati nici Audi RS4, noul Golf R32 sau Megane Coupe Sport.
BMW M6
PasionaTii marcii BMW pot admira M6, cel mai puternic exemplar al marcii. Un bolid cu "inima" tip F1, pentru ca este echipat cu acel propulsor 5.0 V10 derivat din cel folosit in competitia regina a motorsportului.
Motorul ofera 507 CP, permitandu-i lui M6 sa ajunga de la 0 la 100 km/h in 4,6 secunde si sa atinga o viteza maxima, limitata electronic, de 250 km/h. Precum in cazul lui M5, noul M6 poate fi condus in doua moduri, cu 8 cilindri si 400 CP (recomandat pentru oras) si 10 cilindri si 507 CP (atunci cand soferul vrea sa-si mareasca nivelul adrenalinei).
Spre deosebire de versiunea de baza, Seria 6, noul model supersportiv are spoilerele fata si spate modificate, aerodinamica imbunatatita si in ceea ce priveste lateralele, precum si patru tevi de evacuare.
De asemenea, jantele de 19 inch imbunatatesc imaginea acestei superbe masini care
are un pret CIP de 99.900
euro.
Carrera GT
Germanii de la Porsche au venit cu Carrera GT. Un exemplar care bene-ficiaza de un V10 de 5.7 litri dezvoltat pe baza unitatii care echipeaza modelul 911 GT1 folosit in competitiile de anduranta de tip LeMans. Gratie celor 612 CP, Carrera GT sprinteaza de la 0 la 100 km/h in 3,9 secunde si atinge o viteza maxima de 330 km/h. O masina cu un pret CIP de 460.000 euro, despre care Jeremy Clarkson spunea: "Este perfecta. Carrera GT reprezinta un exemplu perfect pentru momentul in care designul devine arta. In plus, cu ceea ce aveau la indemana inginerii la momentul conceperii sale, pur si simplu, mai mult nu ne puteau oferi".
Aston Martin Vanquish
Modelul de top este Vanquish S, al carui pret CIP de start este de 224.867 de euro. "Este cea mai rapida masina. A fost condusa in ultimul film
James Bond si ajunge la 330 de kilometri pe ora", ne dezvaluie Heinrich Karner, directorul Aston Martin Salzburg. Vanquish S are un motor V12
de 6.0 litri care ofera 520 CP si permite o acceleratie 0-100 km/h in 4,8 secunde si o viteza maxima de 321 km/h.
Murcielago Spyder
Lamborghini a venit la SIAB cu varianta cabrio a lui Murcielago, un automobil dotat cu un motor cu 12 cilindri in V care ofera 580 CP. Murcielago Spyder atinge 330 de kilometri la ora in acelasi timp ca si MC 12, dar costa de trei ori mai putin.