Clio RS, o nouă versiune
0Constructorul francez a prezentat la Geneva noua versiune RS a modelului Clio III. Acesta este un urmaş demn al modelului Clio RS anterior, care era echipat cu un motor de 2 litri 16 V, de 182 CP,
Constructorul francez a prezentat la Geneva noua versiune RS a modelului Clio III. Acesta este un urmaş demn al modelului Clio RS anterior, care era echipat cu un motor de 2 litri 16 V, de 182 CP, şi impresionează prin noul difuzor de aer, al cărui design a fost inspirat din Formula 1.
Maşina este construită la fabrica Renault de la Dieppe, care este specializată în maşinile sportive ale mărcii. Liniile de design originale ale lui Clio III au fost extinse la această versiune, care impresionează prin spoilere mai late, garda la sol coborâtă, aripile laterale evazate şi difuzorul de aer. Clio RS este echipat şi cu roţi din aliaj de 17 inch, în spatele cărora se observă discurile de frână mari şi etrierele Brembo. La interior, Clio RS este scos în evidenţă de pedalierele din aluminiu, volanul îmbrăcat în piele, inserţiile cromate şi scaunele Recaro de tip scoică.
Mai sportiv ca niciodată, noul model este propulsat de o versiune îmbunătăţită a motorului de 2 litri aspirat natural, care oferă însă acum 197 CP. Astfel s-a obţinut o putere specifică de aproape 100 CP/litru şi un cuplu maxim de 215 Nm la 5.550 rpm. Demarajul de la 0 la 100 km/h se obţine în numai 6,9 secunde şi reuşeşte o viteză de top de 215 km/h. Cu un consum mediu de 8,9 litri, Clio RS este unul dintre cele mai economice modele de acest gen. Cuplat la o cutie de viteze manuală cu şase trepte, acest motor puternic oferă performanţe de invidiat, iar manevrabilitatea excelentă este oferită de suspensia dublu-braţ.