Bolidul Renault Trezor a venit din viitor: detalii despre modelele îndrăzneţe şi conceptele futuriste, prezentate la Salonul Auto de la Paris FOTO VIDEO
0Producătorul francez Renault a prezentat, în cadrul Salonului Auto de la Paris, un concept revoluţionar, la care a eliminat clasicele portiere, întrega parte frontală fiind rabatabilă.
Producătorii s-au întrecut anul acesta pentru a prezenta cele mai îndrăzneţe modele şi concepte de autoturisme electrice, de la motoare pe bază de hidrogen, până la concepte futuriste şi hibride cu mulţi cai putere, toate aceastea au trecut pragul Salonului Auto de la Paris.
Unul dintre starurile evenimentului a fost bolidul Trezor (foto sus), cu care Renault face un salt în viitor. Maşina se diferenţiază prin faptul că nu are portieră, ci întreaga parte frontală este rabatabilă (foto 1 jos) şi dezvăluie un interior din piele roşie şi un tablou de bord ca în filmele SF (foto 2 jos). Capota noului concept electric este acoperită de un model hexagonal, iar găurile de aerisire au ca marcă acelaşi model elegant de fagure.
Partea frontală a conceptului Trezor este rabatabilă FOTO Guliver/Getty Images
Trezor are un şasiu şi o caroserie din fibră de sticlă, iar masa totală a autoturismului electric nu depăşeşte 1.600 de kilograme, deşi este alimentat de două blocuri de baterii, care dezvoltă 260 kW sau 350 CP şi un cuplu motor de 380 Nm. Maşina are 4,70 de metri lungime, 2,18 metri lăţime, doar 1,08 metri înălţime şi un ampatament de 2,77 metri. Bolidul poate accelera de la 0 la 100 de kilometri în doar patru secunde.
Bolidul are un interior din piele roşie şi un bord parcă desprins din filmele SF FOTO Guliver/Getty Images
De asemenea, Renault a venit cu o versiune îmbunătăţită a modelului electric Zoe, care promite o autonomie de până la 400 de kilometri cu ajutorul bateriei Z.E 40. Design-ul modern al autoturismului rămâne neschimbat, în ciuda dublării capacităţii bateriei electrice de 41 kW, scrie agenţia News.ro.
Producătorul francez mai introduce un aşa-numit Z.E Pass, o soluţie unică de acces şi plată pentru cele mai multe puncte publice pentru încărcarea bateriei electrice. Autoturismul vine în două nuanţe: roşu intens şi gri titaniu.
Producătorul auto german Volkswagen a lansat un obiectiv îndrăzneţ, iar la doar un an după explozia scandalului Dieselgate, îşi propune să vândă un milion de maşini electrice până în 2025, deşi amenzile usturătoare pentru falsificarea emisiilor nu au ajuns încă la poştă.
Primul model futurist promis este Volkswagen I.D Concept, care ascunde sub capotă un motor electric de 125 kW, adică echivalentul a 170 CP. Autonomia totală a conceptului este undeva între 400 şi 600 de kilometri cu o singură încărcare a prizei, însă versiunea de serie este aşteptată abia în 2020.
Design-ul conceptului electric se bazează pe un exterior remarcabil, cu linii clare şi colţuri ascuţite. Partea frontală a autoturismului adună cel mai mare interes, iar în lipsa unui grile de aerisire, producătorul german şi-a dotat conceptul cu faruri xenon şi modele geometrice.
Volkswagen I.D Concept FOTO topgear.com
Era autoturismelor electrice începe de la conceptul electric Generation EQ pentru Mercedes, care investeşte într-un SUV cu puterea în kW. Producătorul german promite să livreze zece modele electrice până în 2025, aceeaşi dată limită aleasă şi de rivalii din Wolfsbourg.
Mercedes Generation EQ FOTO autoexpress.com.uk
Mercedes propune o autonomie de până la 500 de kilometri pentru viitorul SUV, care este dotat cu două motoare electrice şi peste 400 CP. Mai mult, autoturismul electric ar urma să ajungă de la 0 la 100 de kilometri în cinci secunde, un timp de invidiat pentru o maşină care-şi poate face plinul direct în sufragerie.
Design-ul ales de producătorul german este unul futurist, dar care păstrează liniile unui SUV Mercedes. Partea frontală este marcată de faruri xenon şi linii albastre ce înlocuiesc clasicele grilaje ale producătorului german. Deşi versiunea de serie nu va ieşi pe piaţă prea curând, preţul de pornire se va situa undeva sub 65.000 de euro.
Interiorul Mercedes Generation EQ FOTO autoexpress.com.uk
Până ce conceptele futuriste promise de producători devin realitate, Opel a lansat deja pe piaţă o autonomie de peste 500 de kilometri sub capota unui Ampera-e. Modelul revoluţionar păstrează design-ul modern al unui autoturism urban, dar are o acceleraţie comparabilă cu cea a autovehiculelor sport.
Ampera-e este capabilă să ruleze în mod normal şi să reîncarce bateria în timpul deplasării, cu ajutorul motorului de 150 kW sau 204 CP, care funcţionează în acelaşi timp drept generator. De asemenea, producătorul german şi-a dotat maşina electrică cu un cuplu maxim de 360 Nm.
Deşi viteza maximă este limitată la 150 km/h pentru a proteja capacitatea bateriei, autoturismul promite să accelereze de la 0 la 50 km/h în doar 3,2 secunde. La nivel tehnologic, autovehiculul electric este dotat cu cele mai noi sisteme şi promite conectivitate prin Apple CarPlay şi Android Auto, două sisteme pe care au mizat cei mai mulţi producători auto prezenţi la Salonul Auto de la Paris.
Ampera-e păstrează design-ul unui autoturism modern, cu un aspect urban, linii fine şi colţuri rotunjite. Autoturismul are o lungime de 4,17 metri şi un interior spaţios pentru cinci persoane. Între timp, portbagajul are un volum de 381 de litri. Modelul va fi disponibil pe piaţa europeană începând cu primăvara anului viitor.