Aveo, înlocuitor pentru Kalos

0
Publicat:
Ultima actualizare:

N-am ajuns la Portoroz, dar au făcut-o colegii mei. şi, prin intermediul lor, vă oferim primele detalii despre Aveo, înlocuitorul lui Chevrolet Kalos. Un automobil care se anunţă un concurent

N-am ajuns la Portoroz, dar au făcut-o colegii mei. şi, prin intermediul lor, vă oferim primele detalii despre Aveo, înlocuitorul lui Chevrolet Kalos. Un automobil care se anunţă un concurent interesant în segmentul maşinilor dedicate celor cu bugete mici.
După preluarea lui Daewoo de către GM, Chevrolet, marca sub care se comercializează automobilele acestui brand în Europa s-a axat pe acelaşi concept al aşa-ziselor maşini de buget. Kalos a deschis drumul în segmentul mic, remarcându-se prin designul realizat de Pininfarina. şi, iată, după numai 3 ani, este înlocuit de o nouă generaţie, botezată Aveo. Un model complet diferit, fie că vorbim de design sau de latura tehnică.
Aveo este primul produs lansat în Europa proiectat integral la noul Centru de Proiectare General Motors din Bupyong (Coreea de Sud). Alura maşinii este una de familială sport, cu un spoiler faţă şi faruri de ceaţă de dimensiuni mari, dar şi spoilerul cu profil discret prezent pe capacul portbagajului. Blocurile optice se prelungesc în capotă şi aripi, iar grila frontală, de dimensiuni generoase, este încadrată de o bandă de crom. Mai mult, pe lista opţiunilor se găsesc şi jante de aliaj de 15 inch. Constructorul a proiectat însă maşina astfel încât să fie o bună opţiune pentru familiile cu copii, Aveo crescând în dimensiuni comparativ cu predecesorul său. Astfel, faţă de Kalos este mai lung cu 75 mm, mai lat cu 40 mm şi mai înalt cu 10 mm, cotele sale fiind 4.310/ 1.710/ 1.505 mm. Ampatamentul atinge acum o lungime de 2.480 mm, iar ecartamentul - 20 mm în plus. Noile cote oferă o mai bună habitabilitate, iar dacă adăugăm şi capacitatea portbagajului, de 400 litri (norma VDA), Aveo se situeaza printre cele mai mari modele din clasa sa. Fiind vorba de o maşină de familie, structura a fost substanţial îmbunătăţită, existând trei zone de deformare pentru absorbţia impactului frontal, iar airbagul pentru şofer este oferit standard.
Interiorul este şi el complet nou. Planşa are instrumente rotunde încadrate de crom, iar consola centrală dispune, opţional, de sistem de climatizare automat şi computer de bord. Materialele folosite au o calitate mai bună decât în cazul lui Kalos, iar între opţiuni există şi o trapă electrică având două poziţii de deschidere.
Aveo va beneficia de două motorizări, ambele pe benzină, cu motoare 1.2 de 72 CP, respectiv 1.4 şi 94 CP. Varianta de 1.2 are nevoie de 13.7 secunde pentru a atinge 100 km/h şi permite obţinerea unei viteze maxime de 157 km/h, în timp ce la versiunea 1.4 acceleraţia 0-100 km/h se realizează în 11,1 secunde, iar viteza de top este de 176 km/h. Consumul mediu este de 6,4 l/100 km, în cazul celei mai mici motorizări, şi 6.7l/100 km pentru varianta de 1.4.
Motorul de 1.4 este cel mai potrivit pentru traficul unui oraş aglomerat, precum şi pentru deplasările în afara acestuia. Celui de 1.2 litri i se poate reproşa lipsa de putere în treapta a cincea, la 100 km/h propulsorul obligându-te să retrogradezi o treaptă pentru a creşte viteza. Probleme apar şi la urcarea în pantă, atunci când ai senzaţia că maşina gâfâie, chiar dacă are la bord doar două persoane, iar portbagajul este gol.
Pe serpentinele, dar şi pe şoselele întinse din Primorska, acolo unde s-a derulat testul, Aveo a demonstrat o stabilitate bună la vitezele relativ mari. Pe autostradă însă autoturismul putea fi "mişcat" serios atunci când în preajmă circulau maşini de dimensiuni mari. Altfel, deşi garda la sol este destul de înaltă, stabilitatea maşinii este bună, aceasta şi graţie faptului că puntea spate este independentă. Însă abordarea sportivă a virajelor trebuie făcută cu atenţie. Filtrarea gropilor se face bine, dar zgomotos.
Când se va lansa? În luna martie, atunci când va înlocui versiunea Kalos cu 4 uşi, iar preţurile (cu toate taxele) vor fi cuprinse între 9.000 şi 13.000 de euro. Se anticipează vânzări de 22.000 de exemplare în 2006, din care 3.900 în România.

Concluzie:
O maşină interesantă în segmentul său. Oferă, comparativ cu Kalos, un plus în ceea ce priveşte habitabilitatea şi portbagajul, iar în versiunea 1.4 prestaţiile rutiere sunt mai mult decât decente. Preţul nu este, totuşi, prea jos, versiunea 1.2 e mai puţin fericită, iar pentru un motor diesel mai trebuie să aşteptaţi un an.

Auto

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite