Zoltan Mesko: "Dacă toată lumea îşi va face treaba, vom câştiga cu New York Giants"

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Principalul eveniment sportiv al anului în Statele Unite ale Americii, Super Bowl XLVI, a invadat efectiv Indianapolis, un oraş cu o populaţie de aproximativ 1.750.000 de locuitori, al 34-lea ca mărime din acest punct de vedere în Statele Unite ale Americii. JW Marriott, hotelul unde se află centrul de presă este acoperit în întregime cu un banner ce reprezintă trofeul Vince Lombardi, care se acordă echipei campioane, iar la tot pasul

Patriots, echipa la care joacă romånul Zoltan Mesko, au sosit în Indianapolis încă de duminica trecută, cu o zi înaintea adversarilor. Până acum au efectuat patru antrenamente pe un teren acoperit, aşa cum va fi duminică şi Lucas Oil Stadium. Ca o paranteză, arena de 70.000 de locuri a fost inaugurată în 2008, construcţia a costat 720 de milioane de dolari, iar compania Lucas Oil a asigurat numele ei pentru 20 de ani contra sumei de 122 de milioane de dolari. Revenind la meci, antrenorii şi jucătorii de la New England sunt mulţumiţi de modul în care au decurs ultimele pregătiri, iar Zoli crede «că dacă toată lumea îşi va face treaba şi va depune un efort deosebit pe teren, atunci ar trebui să câştigăm».

Ca în fiecare an, fanii duc lupte mari pentru a reuşi să facş rost de un bilet la meci. Cu câteva zile înaintea partidei, preţul mediu cu care se vindea un tichet pe StubHub.com (care în SUA este cel mai popular site de licitaţii pentru bilete orice fel de evenimente) era de 2.750 de dolari, cu mult în plus peste preţurile oficiale ale biletelor care erau între 800 şi 1.200 de dolari. Anul trecut, la meciul dintre Green Bay Packers şi Pittsburgh Steelers, preţul mediu a fost de 2.942 USD. Cel mai ieftin bilet a fost cumpărat de pe StubHub cu 1.400 de dolari înainte de începutul playoff-ului, când nici măcar nu se ştiau echipele care vor juca în Super Bowl. La polul opus, cel mai scump bilet, unul într-o lojă aflată exact în dreptul centrului terenului, a fost achiziţionat de pe acelaşi site cu 13.530 de dolari de către un fan din New York.

Din punct de vedere financiar, Super Bowl-ul înseamnă şi o mare afacere pentru oraşul care îl organizează. Anul acesta, se estimează că în jur de 150.000 de vizitatori vor fi prezenţi în acest weekend în Indianapolis, că se vor ocupa 34.000 de camere de hotel, iar profitul oraşului de pe urma organizării acestui eveniment va fi între 300 şi 400 de milioane de dolari.

La nivel naţional în SUA previziunile legate de diferite business-uri sunt şi mai încurajatoare pentru proprietarii acestora. De exemplu, se estimează că duminică americanii vor cheltui 10,1 miliarde de dolari pentru diferite cumpărături legate direct sau indirect de Super Bowl, 69,5% din această sumă fiind pe mâncare şi băutură, 7,3% pe diverse articole şi obiecte de îmbrăcăminte cu logourile celor două finaliste sau 6% în decoraţiuni pentru petrecerile organizate cu prilejul meciului.

În altă ordine de idei, magazinele de electronice estimau că pe parcursul acestei săptămâni 4,5 milioane de americani îşi vor cumpăra un televizor nou pentru a viziona meciul.

Sport



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite