Drepturile de difuzare Euro 2016 nasc dispute: Telekom, plângere la CNA după ce UPC a introdus în grilă posturi străine care arată partide de la campionat

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Meciurile de la Euro 2016 pot fi urmărite pe reţeaua UPC şi pe două canale nemţeşti FOTO AP
Meciurile de la Euro 2016 pot fi urmărite pe reţeaua UPC şi pe două canale nemţeşti FOTO AP

Meciurile de la Euro 2016 devin subiect de dispută între marii jucători de pe piaţa locală. Telekom România va reclama UPC la CNA din cauza faptului că a introdus în grilă posturi de televiziune din Germania care difuzează partide de la Campionatul European de Fotbal 2016.

Telekom vrea să sesizeze CNA

Tema drepturilor de difuzare pentru meciurile de la Euro 2016 intră într-un nou episod, după ce Telekom România, cel mai mare grup de comunicaţii fixe şi mobile şi al doilea jucător de pe piaţa locală de servicii de televiziune, care deţine pachetul Euro 2016 şi difuzează partidele de fotbal pe canalele Dolce Sport, va depune plângere împotriva rivalilor de la UPC la Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) din cauza faptului că UPC ar fi dăugat în grilă două posturi de televiziune germane care transmit toate meciurile de la Campionatul European de Fotbal din Franţa, pentru care Telekom şi Pro TV deţin drepturile exclusive de difuzare pe piaţa locală, arată Ziarul Financiar.

Aceeşi sursă specifică faptul că Telekom şi Pro TV ar fi achitat împreună şapte milioane de euro pentru difuzarea meciurilor. În România drepturile de difuzare sunt deţinute de Telekom (întregul pachet de 51 de meciuri) şi de Pro TV (23 de partide).

UPC România ar fi introdus în grilă posturile TV germane Das Erste şi ZDF oferindu-le astfel posibilitatea clienţilor săi să urmărească toate meciurile de la Euro 2016  atât cele transmise doar simultan de Pro TV şi posturile Dolce Sport ale Telekom cât şi cele pentru care doar Dolce Sport (Telekom) are drepturile de difuzare, arată Ziarul Financiar. 

image

FOTO Ziarul Financiar 

image

FOTO Ziarul Financiar 

„Telekom va depune plângere la CNA în condiţiile în care meciurile sunt difuzate fără licenţă, afectând investiţiile companiei în difuzarea meciurilor“, a declarat o sursă pentru Ziarul Financiar.

RCS&RDS sfidează regulile

Între Telekom şi compania de cablu RCS&RDS, cel mai mare jucător de pe piaţa de cablu TV care are la rândul său posturi proprii de sport, s-au mai iscat tensiuni din cauza felului în care sunt prezentate meciurile de la Euro 2016. RCS&RDS nu difuzează promo-uri de 90 de secunde pe zi pentru toate meciurile de la Euro 2016 - aşa cum sunt regulile -, ci promo-uri de câte 90 de secunde pentru fiecare dintre meciurile jucate zilnic la Euro 2016.

Antena 1 şi TVR 1 au contestat Pro TV

În tot acest context, recent, Antena Group a trimis luni, 6 iunie, o scrisoare forului audiovizual prin care solicită informarea UEFA cu privire la faptul că postul Pro TV nu mai este în lista must carry şi că nu ar fi trebuit să aibă acces la opţiunea free-to-air, după cum scrie site-ul Paginademedia.ro. Amintim că şi TVR a trimis, la jumătatea lunii mai, o adresă asemănătoare către CNA, motivând că Pro TV „a licitat la un drept la care nu are acces“. 

Pe de altă parte, Lorand Turos, membru al Consiliului Naţional al Audiovizualuilui (CNA), a propus somarea postului Dolce pentru a deveni liber la retransmisia meciurilor de fotbal din cadrul Campionatului European şi a precizat că „la mijloc“ au fost interese financiare, iar preluarea de către Dolce a drepturilor de difuzare a fost făcută cu complicitatea TVR. 

TV



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite