BBC: Top 5 cele mai bune filme ale anului de până acum. Printre ele, John Wick
0Doi critici de film de la BBC Culture, Nicholas Barber și Caryn James, au întocmit o listă cu cele mai importante filme ale anului de până acum. Printre ele se numără Close, Saint Omer, Holy Spider, The Worst One și John Wick: Chapter 4.
Iată care sunt aceste filme, potrivit BBC:
1. Saint Omer (Sfântul Omer)
Filmul este o dramă sfâșietoare despre rasă, clasă socială și maternitate, bazată pe povestea reală a unei tinere senegaleze din Franța, acuzată că și-a abandonat copilul pe o plajă pentru a muri. Alice Diop și-a pus în valoare experiența de realizatoare și și-a bazat dialogurile pe transcrierile de la tribunal, pentru a crea un film captivant, potrivit argumentelor lui Caryn James.
2. Close (Aproape)
Lucas Dhont a realizat o dramă delicată, dar cutremurătoare, ai cărei eroi sunt Léo (Eden Dambrine) și Rémi (Gustav de Waele), doi băieți de 13 ani, care se bucură de o prietenie intimă în Belgia bucolică. Dar când se înscriu la o nouă școală, întrebările întâmplătoare ale colegilor de clasă îi schimbă pentru totdeauna, arată Nicholas Barber.
3. John Wick: Capitolul 4
Noul episod al francizei pline de acțiune cu Keanu Reeves în rolul de asasin nu are concurență pentru cel mai bun film mainstream și comercial al anului de până acum, consideră Caryn James. Cel mai recent episod este mai spectaculos decât precedentele, iar regizorul Chad Stahelski îl face uimitor.
4. Holy Spider (Sfântul Păianjen)
Filmul macabru Holy Spider al lui Ali Abbasi, care amintește de atmosfera din „Tăcerea mieilor”, se bazează pe povestea reală a unui constructor căsătorit (Mehdi Bajestani) care, între 2000 și 2001, a omorât 16 prostituate în orașul sfânt Mashhad din Iran, notează Nicholas Barber.
Zar Amir Ebrahimi, actrița din rolul jurnalistei care investighează crimele este câștigătoarea premiului pentru cea mai bună actriță la Cannes.
5. The Worst Ones (Cei mai răi)
Filmul este o ficțiune tăioasă, serioasă și totuși lejeră despre câțiva copii și adolescenți dintr-un cartier degradat din nordul Franței.
Concepția meta-dramei este că elevi reali sunt recrutați pentru a juca pe ecran variante fictive ale propriilor povești. Este exact procesul pe care regizoarele Lise Akoka și Romane Gueret l-au folosit pentru a realiza filmul, după cum explică Caryn James, potrivit BBC.