Analogul s-a întors, atât în cinema cât şi în preferinţele tinerilor. Cinci regizori care aleg pelicula

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO: Zumapress
FOTO: Zumapress

Fotografia pe film are parte de o renaştere, deşi noile tehnologii au întrecut-o de mult, explică un material Deutsche Welle. În special tinerii arată în ultimii ani un interes tot mai mare faţă de analog. Alături de ei, cineaşti precum Tarantino şi Spielberg aleg să-şi realizeze filmele apreciate la nivel mondial pe peliculă.

Odată cu apariţia smartphone-urilor, posibilitatea de a face cu uşurinţă sute de fotografii cu camera telefonului a devenit o obişnuinţă. În aceste condiţii, cele 36 de cadre de pe un film analog au devenit irelevante.

Când Kodak, cel mai mare producător de film fotografic din lume, a dat faliment în 2012, părea că fotografia pe film va deveni istorie. Dar aşa cum unii pasionaţi de muzică s-au întors la discurile de vinil, fotografia pe film a devenit din ce în ce mai populară în ultimii ani - surprinzător sau nu, mai ales în rândul celor tineri. 

Acest nou şi amplu interes pentru fotografia analogică poate fi remarcat mai ales pe social media. În doar câţiva ani, pe YouTube, Reddit şi Instagram s-a înfiinţat o comunitate mare formată din milioane de adepţi ai analogului. Pe acesta din urmă, peste 20 de milioane de fotografii sunt listate sub hashtagul #filmisnotdead, conform articolului DW.

În aceeaşi măsură, analogul se bucură de tot mai multă popularitate şi în industria cinematografică. Mulţi regizori se bazează, de asemenea, din nou pe rolele de film. La Oscarurile din 2020, jumătate din producţiile nominalizate la categoria „cel mai bun film” au fost turnate pe peliculă, inclusiv „Marriage Story” şi „The Lighthouse”. Chiar şi cel mai recent film din seria James Bond, „No Time to Die”, este realizat de asemenea în analog.

Iată câţiva regizori care sunt adepţi ai peliculei:

Quentin Tarantino

Tarantino se luptă de ani de zile pentru a păstra filmul analogic la Hollywood. „Producţiile digitale sunt moartea cinematografului aşa cum îl ştiu”, a spus el în urmă cu câţiva ani. Aşadar, nu este de mirare că cel mai recent film al său, „Once Upon a Time in Hollywood”, a fost filmat şi el pe film.

Christopher Nolan

Nolan este un alt greu de la Hollywood care îşi produce toate filmele folosind metoda tradiţională. Este fascinat de culorile şi rezoluţia peliculei. Dar mai important decât estetica este pentru el „păstrarea acestui mediu pentru generaţiile viitoare de cineaşti”.

Wes Anderson

Aspectul inconfundabil al filmelor lui Wes Anderson ar fi greu de recreat digital. Culorile sale calde şi pastelate transportă întotdeauna spectatorii către o epocă aparent visătoare, trecută. „Sunt unul dintre cei mai puţin digitalizaţi oameni”, spune Anderson despre sine.

Sofia Coppola

Coppola iubeşte de asemenea căldura culorii filmului. A experimentat cu camere digitale, dar descrie experienţa ei ca regizor cu ele ca fiind „mai pasivă” decât pe un set analog. De atunci, a revenit la utilizarea rolelor de film, inclusiv în ultimele sale două filme, „The Seduced” şi „On the Rocks”.

Steven Spielberg

Când camerele digitale au luat Hollywoodul cu asalt în urmă cu aproximativ 10 ani, regizorul Steven Spielberg a luptat şi el. Pentru el, filmul analog face parte din „magia cinematografică”. Chiar dacă a făcut o incursiune în era digitală cu filmul său 3D "The Adventures of Tintin", vrea să rămână fidel filmului clasic "până la închiderea ultimului laborator".

Filme



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite