Sfaturi medicale gratuite prin telefon sau e-mail pentru pacienţii cu boli de stomac

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În contextul pandemiei provocate de noul coronavirus şi ţinând cont de recomandările de a rămâne acasă, medici din clinici private şi-au adaptat serviciile, oferind sfaturi medicale gratuite prin telefon sau e-mail.

Ne aflăm în perioada anului în care diverse afecţiuni gastroenterologice se pot agrava din cauza schimbărilor de dietă sau petrecerea timpului acasă ne face să mâncăm mai mult. Chiar dacă suntem preocupaţi aşa cum este şi firesc de simptomele respiratorii şi de prevenirea infecţiei cu noul coronavirus, mulţi dintre noi putem avea probleme digestive, de la cele mai uşoare la afecţiuni severe.

”Am conceput sfatul medical cu scopul de a tria pacientii.  Într-adevăr, evaluarea medicală la distanţă are limite, dar poate stabili existenţa unor semne de alarmă care să reclame consult şi investigare. De asemenea, în anumite situaţii cum sunt boala de reflux gastroesofagian, tulburările minore de tranzit, durerile de stomac, fără semne de alarmă, îndrumarea dietetică şi terapeutică poate rezolva problema fără ca pacientul să se deplaseze la medic”, potrivit dr. Elena Ciupercă, medic primar gastroenterolog, fondatoarea Clincii DigestMed.

Diferenţa dintre sfat si consult medical

Medicul a explicat care este diferenţa între un sfat medical şi un consult şi care sunt beneficiile pentru pacienţi. Astfel, sfatul medical presupune o scurtă anamneză - cu relatarea principalelor probleme de sănătate ale pacientului, un scurt istoric personal şi o evaluare a medicaţiei curente; o evaluare a ultimelor analize şi o consiliere în privinţa urgenţei prezentării la medic, a tratamentullui şi a schemei de investigare dacă este necesară. Pentru toate acestea nu este necesară deplasarea, sfatul poate fi dat telefonic sau prin e-mail, adaugă medicul. 

Consultul medical include anamneza, respectiv relatarea problemelor de sănătate, a evoluţiei lor, cu stabilirea istoricului personal şi familial, evaluarea factorilor de risc care ţin de condiţiille de viaţă şi de muncă şi a medicaţiei curente; evaluarea dosarului medical; un examen clinic; stabilirea diagnosticului de etapă; stabilirea şi explicarea investigaţiilor necesare pentru un diagnostic corect, precum şi a schemei de tratament. Pentru un asemenea consult este nevoie de deplasarea la medic unde pacientull primeşte raportul medical, reţeta şi schema de tratament. 

”Aşadar, în cadrul sfatului medical puteţi descrie problemele dumneavoastră şi transmite documente medicale cu analize sau investigaţii realizate anterior. Medicii noştri vor analiza datele dumneavoastră şi vă vor ghida în privinţa urgenţei problemei dumneavoastră, a tratamentului sau a necesităţii unor investigaţii ulterioare. Sfatul medical nu substituie consultul medical şi nu stabileşte diagnosticul, în funcţie de situaţie putând fi necesară prezentarea la clinică”, atrage atenţia medicul. 

Potrivit acestuia, durata convorbirii telefonice va fi de maximum 10 minute, iar in situatia sfatului medical prin e-mail pacienţii vor primi răspuns în intervalul programat cu condiţia trimiterii datelor pe e-mail cu două ore anterior.  Programările se pot face la telefon 0743.344.378 sau prin e-mail la adresa contact@digestmed.ro sau online la adresa https://digestmed.ro/programări/

Sănătate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite