Premiul Nobel pentru Medicină pe 2019 a fost acordat astăzi cercetătorilor William G. Kaelin Jr, Sir Peter J. Ratcliffe şi Gregg L. Semenza.

Cercetătorii William G. Kaelin Jr, Sir Peter J. Ratcliffe şi Gregg L. Semenza au câştigat premiul Nobel pentru Medicină şi Fiziologie pe 2019, potrivit Comitetului Nobel, reunit, luni, la sediul Institutului Karolinska din Stockholm.

Cei trei oameni de ştiinţă au descoperit cum celulele detectează şi se adaptează nivelurilor variabile de oxigen a câştigat premiul Nobel pentru Medicină şi Fiziologie, scrie bbc.com.

Celulele din organismul nostru folosesc oxigenul pentru a susţine viaţa şi a transforma mâncarea în energie utilizabilă.

Cei trei cercetători: William Kaelin, Sir Peter Ratcliffe and Gregg Semenza au descoperit mecanismul prin care celulele se adaptează atunci când nivelul de oxigen scade.

Reprezentanţii Academiei Suedeze au declarat că aceste descoperiri ”elegante” ale celor trei au legături cu tratamentele împotriva anemiei şi chiar împotriva cancerului. ”Împortanţa fundamentală a oxigenului a fost înţeleasă de secole, dar felul în care celulele se adaptează nivelurilor diferite de oxigen a rămas multă vreme necunoscut“.

Nivelurile de oxigen este variabil în diferite părţi ale corpului, mai ales în timpul efectuării exerciţiilor fizice.

Sir Peter Ratcliffe lucrează la Francis Crick Institute din Marea Britanie, William Kaelin, la Harvard, SUA, iar Gregg Semenza, la John Hopkins University, tot în SUA .

Anul trecut, premiul a fost câştigat de descoperitorii imunoterapiei în oncologie

Anul trecut, cercetătorul american James P. Allison şi omul de ştiinţă japonez Tasuku Honjo, au fost recompensaţi cu Premiul Nobel în Fiziologie sau Medicină pentru realizările lor în ceea ce priveşte noile terapii împotriva cancerului.

În ceea ce priveşte premiul pentru Medicină, între 1901 şi 2018 au fost acordate 109 distincţii Nobel. Până în prezent, 12 femei au primit Nobelul, iar cel mai tânăr laureat - Frederick G. Banting -, premiat pentru descoperirea insulinei, avea 32 de ani la momentul decernării premiului, în 1923.

Cel mai vârstnic laureat al Nobelului pentru Medicină, Peyton Rous, avea vârsta de 87 de ani, în 1966, când a primit distincţia pentru descoperirea oncovirusurilor.

Suma pe care o va primi laureatul fiecărui premiu în 2018 este de 9 milioane de coroane suedeze (873.000 de euro). Aceasta va fi împărţită dacă vor exista mai mulţi laureaţi ai unui singur premiu.

Sezonul Premiilor Nobel va continua marţi cu Premiul Nobel pentru Fizică, cu Premiul Nobel pentru Chimie, la 9 octombrie, Premiul Nobel pentru Literatură, care va fi acordat pe anii 2018 şi 2019 la 10 octombrie, şi Premiul Nobel pentru Pace, la 11 octombrie. Premiul Riksbank Sveriges în Ştiinţe Economice, acordat în memoria lui Alfred Nobel, va fi anunţat la 14 octombrie.