Care este cea mai bună poziţie de somn? Opinia specialiştilor

Care este cea mai bună poziţie de somn? Opinia specialiştilor

Somnul pe o parte reduce riscul de reflllux esofagian

Poziţia în care dormim poate avea un impact major nu doar asupra calităţii somnului, ci şi asupra sănătăţii, în general.

Ştiri pe aceeaşi temă

 O poziţie nepotrivită în somn ne poate provoca dureri de spate şi de gât, oboseală, apnee în somn, crampe musculare, cureri de cap, arsuri la stomac şi chiar riduri premature, potrivit specialiştilor de la Naţional Sleep Foundation. 
Aceştia au întocmit un clasament al celor mai bune poziţii de dormit. Pe primul loc se află fără doar şi poate dormitul pe spate – care se pare, nu este atât de populară pe cât am putea crede. Astfell, doar 8 persoane dintr-o sută obişnuiesc să adopte această poziţie în somn care, spun specialiştii, rămâne cea mai bună opţiune. Aceasta pentru că dormind pe spate, permitem capului, gâtului şi coloanei vertebrale să se relaxeze într-o poziţie neutră. Aceasta înseamnă că nu există nicio presiune suplimentară asupra zonelor respective, fiind puţin probabil să experimentăm durerea. Dormitul cu faţa la tavan ne scuteşte şi de un eventual reflux esofagian. Doar trebuie să ne asigurăm că perna ne ridică şi ne susţine capul suficient pentru a împiedica alimentele sau acidul să urce în tractul digestiv. Cu toate aceetea, poziţia are şi un inconvenient care nu este deloc de neglijat: limba poate aluneca blocând respiraţia, poziţia fiind periculoasă pentru cei care suferă de apnee în somn – acele pauze în respiraţie. Totodată, şi sforăitul poate deveni mai puternic, mai ales dacă suntem şi supraponderali. 
A doua cea mai bună poziţie este pe o parte, în care torsul şi picioarele sunt relativ drepte. Această poziţie reduce şi ea riscul de reflux esofagian şi de dureri de spate şi de gât, întrucât coloana vertebrală este alungită. Întrucât căile respiratorii sunt libere, este mai puţin probabill să sforăim sau să avem apnee dacă dormim în această poziţie. Se pare că 15% din populaţie obişnuieşte să doarmă în această postură care are şi un dezavantaj: poate determina apariţia prematură a ridurilor penntru că jumătate din faţă este îngropată în pernă. 
A treia poziţie este cea fetală. Statisticile arată că 41% din adulţi obişnuiesc să doarmă astfel, poziţie care este dealtfel cea mai populară. O astfel de poziţie – mai ales pe partea stângă -  este foarte indicată pentru femeile însărcinate, mai spun specialiştii, întrucât îmbunătăţeşte circulaţia atât a gravidei, cât şi a fătului şi împiedică uterul să preseze asupra ficatului. Postura este utilă şi pentru persoanele care sforăie. Însă, odihna în această poziţie, dacă este prea strânsă poate împiedica respiraţia normală şi poate determina apariţia unor dureri la nivelul articulaţiilor sau spatelui, mai ales la persoanele cu artrită.  
Postura cu numărul patru este dormitul pe burtă. Dar deşi o astfel de poziţie uşurează sforăitul, este rea din alte puncte de vedere. Şapte persoane dintr-o sută adoptă această poziţie care determină apariţia durerilor de spate şi de gât, deoarece colloana vertebrală este mai puţin relaxată. În plus, creşte presiunea pe muşchi şi articulaţii, ceea ce duce la amorţeală, furnicături, dureri şi iritaţii nervoase. Dacă este musai să dormim pe burtă recomandarea este de a dormi cu faţa în jos decât cu capul sucit într-o parte. Pentru a putea respira, fruntea trebuie sprijinită într-o pernă. 
 

 

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: